Miten isoilla painoilla voimailijat tekevät sivutaivutusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Miten isoilla painoilla voimailijat tekevät sivutaivutusta käsipainolla. Kiinteät painothan loppuvat useimmilla saleilla kesken, mutta sitten voi käyttää erillisiä käsipainotankoja tai alataljaa tai smithiä. Itse olen saanut sarjapainot 60 kg:oon, onko 100 kg miten kova tavoite? Onko pystyssä pysyminen ongelma jos ja kun sarjapaino ohittaa oman painon.
Onko sivutaivutus auttanut kasvattamaan painoja pääliikkeissä, isoin hyöty siitä lienee kyykyssä.

Siis meinaatko kylkien treenausta? Jos käsipainot loppuu kesken niin sitten tekee smithissä...

kauheen pitkät liikeradat ei oo isoilla raudoilla kovin fiksuja. muutenkin paremmin esim. maastevdon avuksi toimii staattisempi valinta. eli esim. kroppa suorana smithissä tai pukeilta nostat jaloilla sen tangon sivulta yhdellä kädellä muutaman sentin vaan ja keskityt pitään ruodon suorana. yksittäiset toistot 15-30 sekkaa, mutta mieluiten toistoperiaatteella tyyliin 5*10 sekkaa/ 5 sekan toistopaussit.

Levytankoon mahtuu rautaa. Eiköös tuo ahvenanmaan sika ole tehnyt yli 100kg.. Tarkoitan oove lehtoa.
Minun mielestä ei kannata kovin paljoa tähän liikkeeseen panostaa. Selkärangan alimmat nikamat ei hyvää tykkää.

Mites jto ihan perusvoimamielessä tuo kylkitreeni? Jos haluaa kylkiin voimaa ihan kaikkea toimintaa ajatellen, ei mitään yksittäistä liikerataa, niin onko joku 15-20 toiston lyhyen liikeradan pumppailu paras vaihtoehto? Varmaan kylkilihat kasvaisivat paremmin vähän lyhyemmilläkin sarjoilla/pidemmillä radoilla, mutta se ei sitten olisi terveellistä vai?

pelkkä sivutaivuttelu ei kyl piisaa. erilaiset kierrot, keskivartalon koukistukset kiertäen jne eli kaikenlaiset monipuoliset touhailut on parasta kamaa. toistot voi pitää siellä kympin nurkillakin. omalla kropallakin saa aikaan vaikka mitä.

Back
Ylös Bottom