Miten eroon löysyydestä ja ylimääräisestä nahkasta?

Hei, olen 21-vuotias naishenkilö ja jojoillut painon kanssa enemmän tai vähemmän koko teini-ikäni. Olen viime vuosina alkanut löytää vasta tasapainoa ja päässyt eroon tästä "syömishäiriöiden" ketjusta, mutta samalla pahoin pelkään, että olen tuhonnut kroppani.

Lihoin lyhyessä ajassa hyvin kookkaaksi pari vuotta sitten, luulen että painoin jo yli 100 kg. Laihdutin sen melko nopeasti pois mutta sitten tulikin hiipien takaisin painoa (ei kuitenkaan samoihin mittalukemiin).

Nykyään olen noin 76 kg (eli pudotettavaa edelleen olisi, 10 kg, olen siis 166 cm), mutta kroppani koostumus on ihan päin helvettiä. Laihduin viime keväänä stressin vuoksi nopeasti pelkän syömättömyyden vuoksi, en saanut tarpeeksi ravintoaineita yms. vitamiineja iholle, hormonitoiminta häiriintyi (menkat jäi), ja roikkuva ja löysähän minusta tuli. Olen aina ollut suhtkoht urheilullinen (lukuunottamatta muutamia vuosia) ja peruslihaksisto on kai ihan ok, tai tyypiltä sellaista, että lihaksia rakentuu helposti ja suht kivuttomasti.

Mutta nyt en tiedä, mitä tälle tilanteelle voi tehdä. Mielessä kummittelee joku koko kehon kattava plastiikkakirurginen operaatio... Vaikka en mä nyt niin kauan edes sellanen iso mörsseri ollut, en edes vuotta.

Reidet, pohkeet, kädet, vatsa - kaikki on yhtä löysää, ei edes kovin selluliittista mutta vain - LÖYSÄÄ läskiä ja nahkaa. Ihan kuin en saisi "Otetta" enää itsestäni lihaksiin, tai mihinkään. En oo koskaan ollut näin huonossa kunnossa, en edes lihavimmillani. Kun oon joskus laihdutellut, oon aina tehnyt sen kuitenkin järkevästi syömällä ja lihaskuntoa samalla. Viime keväänä se sit kävi hassusti. Mutta.

Onko tälle tilanteelle enää mitään tehtävissä? :( Voiko huonoa laihdutusta enää "jälkikäteen" yrittää korjata? Kyllä mulla edelleen läskiä löytyy, mutta pelottaa laihduttaa enää yhtään kiloa, jos se nahka sitten jää roikkumaan kuin mikäkin heltta, nyt siinä on sentään "jotakin" allakin...

Ei oo hyvä merkki, että pystyn vetämään mahaani, selkääni, jalkojani, jopa pohkeitani mihin tahansa ilmansuuntaan. Tää ilmiö on koko kropassa, ei vain vatsassa, tai rinnoissa, tai selässä... Oon vaan löysä, ja roikkuva. Ikäänkuin ois menettäny otteensa kaikkeen lihaksistoon. Onkohan mulla joku lihaskato.. Maha on sellanen, että kun kumarrun, se menee ihan rullalle. Kirjaimellisesti. Voin "rullata" sitä. Voiko enää tässä vaiheessa korjata virheitään? Ja jos, niin miten kannattaisi edetä?

Oma vikahan tämä on, mutta ei tässä iässä haluaisi vielä näyttää ja tuntea itseään tälläiseksi.

Auttakaa. Please. :/ Mitä kannattaisi tehdä? Alla olla äärimmäisen epätoivoinen..

Oot niin nuori vielä, ettei tuossa pitäs mitään ongelmaa olla. Kun tuntuu motivaatiokin olemaan kohdillaan. Painon jojoilu on luultavasti aiheuttanu lihaskatoa ja ihon venymistä.

Salille vaan lihaksia kasvattamaan. Löysä iho varmasti "kurii" itseään kiinni siinä sitten ajan kanssa. Kuntosaleilta löytyy yleensä aloituspaketti, johon kuuluu ohjelma ja laitteiden käyttöopastus. Täältäki voi toki katella vinkkejä.

Ekaksi, korjaat elämäntavat ja alat nauttia elämästä! Otat tavoitteen jonka suoritat esim 1-3 vuodessa. Liikuntaa harrastamaan, se parantaa mainiosti mielentilaa. Alat syömään terveellisesti ja tarpeeksi. Salille kannattaa myös mennä, lihaskunto hyvälle mallille ja sitten itsetuntokin kohenee!

Ja sulta on ton syömättömyyden takia luultavasti lähteny lihaksia, eikä niinkään läski palanu. Ei kannate hirmuharppauksia koittaa tehä pienessä ajassa, nauti elämästä ja liikunnasta ja terveistä elämäntavoista.

Täältä löydät hyvin vinkkejä ruokavalioon ja treenaamiseen.
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/53396-aloittelija-lue-taemae/
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/

Täältä voit kysellä kaikista reeniin ja ruokavalioon liittyvästä.
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/40870-aloittelijan-peruskysymykset-taenne/
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...-yksinkertaiset-nopeat-kysymykset-taenne-504/

Kun olet päässyt eteenpäin ja elämäntavat ovat terveet niin tulostakin alkaa näkyä, kärsivällisyys palkitaan. Ja se löysä nahkakin katoaa siinä samalla, ja rupeat näyttämään taas hyvinvoivalta ja terveeltä ja atleettiselta.

Tsemppiä kovasti! :)

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Miten päästä eroon pyörtymisen/oksentamisen tunteesta? Treeni 7
Miten eroon löysästä alavatsasta? Treeni 18
Miten eroon vatsan turvotuksesta? Treeni 12
Miten kasvaa aamuvuorojen jälkeen? Treeni 8
Miten lähteä kehittämään kroppaa Treeni 5
Treeni tunnissa - miten toteuttaa järkevästi? Keskustelu nopeille treeneille Treeni 34
Miten toteutatte progressiota ja pyritte nousujohteisuuteen treeneissänne? Treeni 11
Erilaiset progressiomallit ja miten niitä käytätte? Treeni 2
Miten venyttelette? Treeni 11
Miten aloitan kisaamisen? Treeni 4
Miten treenata, kun tarkoituksena on polttaa rasvaa? Treeni 2
Olkapäiden oikea setuppi alavinopenkissä? Miten teette? Treeni 9
Miten pian haukkari 40 sentistä 45 senttiseksi? Treeni 32
Miten rakentaisit "gettopuntti" -ohjelman? Treeni 10
1kk ilman salia miten treenaan? Treeni 29
Miten saada painoa terveellisesti? Treeni 31
Miten toteuttaa kevyt treeni viikko? Treeni 2
Miten yhdistää bodaus, voima ja crossfit treeni Treeni 12
Miten treenata aamuisin 6xvko? Treeni 4