Mitäs Tampereella 10v tytölle tarjolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja petrijr
  • Aloitettu Aloitettu
Juteltiin tuossa meidän heinäkuussa 10v täyttävän tytön kanssa, että hän voisi ensi syksynä kokeilla jotain kamppailulajia, jos heräisi kiinnostus semmoseen.

Mitäs täällä Tampereella voisi tuon ikäiselle suositella? Ei pelkästään lajimielessä, vaan myös että olis sopivaa ikäluokkaa samassa ryhmässä ja hyvä opettaja.

Itse olen joskus ~20v sitten harrastanut Tae Kwon Doa sekä Karatea ja TKD nyt omasta mielestä vois olla sopiva lajin sisällön puolesta. Toisaalta taas Judon ehkä jättäisin pois, lähinnä sen takia että oma mielikuva (voi olla todella vääräkin, en ole itse harrastanut!) on semmonen että siinä olis suurempi vaara kaikenlaisiin nivelvaurioihin yms. ikävämpiin vammoihin, kun itselläni TKD:ssa pahinta mitä sattui oli lähinnä mustelmat. Oma tavoitteeni olisi saada tytölle itsetuntoa kasvatettua (on vähän liian "pushover" joka ei juuri uskalla sanoa vastaan, kun koulussa "isot tytöt" on vähä töniny) ja kun ei juuri muuta liikuntaa koulun ulkopuolella harrasta niin ei sekään pahitteeksi ole.

Onkos ehdotuksia?

Tampereen Ju-Jutsukoulun junnu-jutsu, www.tjjk.fi.

Itse suosittelisin judoa. Olet ehkä saanut hiukan väärän kuvan lajista. Judossa on myös kiitettävästi panostettu juniorityöhön ja valmennukseen!

Hitto tuo junnu jiu jitsu näytti myös lupaavalta, sinne vaan jos vähääkään kiinnostaa.

Haa, tuo JJ ei käynyt mielessäkään, mutta tuohän voisikin olla oikein sovelias, nimenomaan vähän tommonen lapsille modattu versio.

Kiitoksia hyvästä vinkistä!

Morjensta. Vähän näyttää myöhään tulevan vastaus, mutta vastaan silti. Oma poika aloitti taekwondon 7 vuotiaana. Alkuun epäilytti juuri tuo potkujen vastaanottaminen sekä tulevat mustelmat, sekä se, että pelästyykö pahasti jos liikaa on potkujen vastaanottava osapuoli. Tarvii sanoa että kaikki pelot karisi nopeasti pois. Opettajat ovat hyviä, ja todellakin poika tykkää. Treeneissä on samanikänen tyttö joka ei todellakaan jää jalkoihin vaan laittaa pojille hyvin kampohin. Ja opetellaanhan siinä paljon tekniikkaa, itse "ottelu" on vain hauskanpitoa eikä tarkoituksena vahingoittaa toista. Itseluottamus sekä kunto kasvaa hyvin, vain kerran on poika sanonut ettei treeneihin enään mene. Syynä se että "otteluharjoituksissa" kaveri potkaisi kasseille :curs:. No, alasuojat ostettu ja tas mennään. Suosittelen TKD muksuille, näin isän kannalta katsoen.

Back
Ylös Bottom