Mitäkyykyn tilalle?

Ikä
49
Moi kaikki treenarit,

Olen loukannut polveni auto-onnettomuudessa reilu vuosi sitten ja kyykkyjen tekeminen, samoin prässi kovilla painoilla, tekee kipeää eikä polvi tykkää niistä laisinkaan.

Mitä voisin kokeilla niiden tilalla, että saisin saman treenin kuitenkin? Harmittaa kovasti, koska prässi oli ennen lemppari jalkatreeni.

Enpä keksi oikeen korvaavaa liikettä kyykylle, on se verta tehokas, suorinjaloin maastaveto käy takareisiin ja jonkun verran takapuoleen, ja sitten tavallinen maastaveto, niin ja tietty hyvää huomenta liike ja sitten mieleeni tulee semmonen laitos missä seisotaan ja työnnetään jalalla taaksepäin näin naistensalilla sellaisen tehosta en tiedä koitanpa hakea kuvaa jostain jos löytyisi ja jos joku sen nimenkin tietää niin vois kertoa

Originally posted by Mustikka
Moi kaikki treenarit,

Olen loukannut polveni auto-onnettomuudessa reilu vuosi sitten ja kyykkyjen tekeminen, samoin prässi kovilla painoilla, tekee kipeää eikä polvi tykkää niistä laisinkaan.

Mitä voisin kokeilla niiden tilalla, että saisin saman treenin kuitenkin? Harmittaa kovasti, koska prässi oli ennen lemppari jalkatreeni.

Ootko kokeillu askelkyykkyä? Mulla naksuu polvet ja turpoo jos teen kyykkyä tai prässiä, mutta askelkyykky smithissä sopivan painavilla painoilla ei koske. Pystytkö tekemään reiden koukistajaa ja ojentajaa?

Mä rakastuin askelkyykkyyn korokkeelle. Polvessa ei tunnu yhtään pahalle, tavallinen askelkyykky tuntui.

Askelkyykky on huippuliike, mutta ehkä silti kannattaa hippasen varoa sen kanssa, koska polvet tosiaan ovat liikkeessä aika rasituksessa. Tuntuman mukaan.=)
Reittähän pystyy muokkamaan hyvin monellakin eristävällä liikkeellä, eikä perusliikkeet ole aivan aivan välttämättömiä. Reiden ojennus on hyvä liike. Tsekkaa kuitenkin että polvet on tukevasti penkin reunalla, ja hae tuntumaa ennemminkin puhtaalla pidolla yläasennossa ja rauhallisella liikesuorituksella. Reiden koukistus istuen/maaten on hyvä, tahti myös rauhallinen.

Oletko kokeillut vipuvarrellista jalkaprässiä. Sinähän nimenomaan liikerata on suunniteltu polvelle suosiollisemmaksi. Pahimpia polvelle ovat keskikohdassa nytkyminen, eli vajaatoistot. Tee liikerata mieluummin aina tarpeeksi syvältä, saat reiden koko lihasmassan voiman paremmin mukaan.

Oma paino on myös tehokas tapa suorittaa tehokasta treeniä jaloille. Sissikyykky esimerkiksi loistava, suorituspuhtaus vain erittäin tärkeää.

Sissikyykky esimerkiksi loistava, suorituspuhtaus vain erittäin tärkeää. [/B][/QUOTE]

Mikäs toi on en ole koskaan kuullutkaan....tosin en paljon muustakaan, osaisitko yhtään selventää?!

Jos prässi isoilla painoilla tökkii, kokeile tehdä sitä yhdellä jalalla. Painoja ei aluksi tarvitse paljon mitään, mutta tuntuma on tosi hyvä! Kyykkääminen saattaisi onnistua sellaisessa "vaaka-hackissa", jossa maataan selällään laitteessa. Jos jalat ovat alustan yläreunassa etkä mene kuin 90 asteeseen liike ei rasita pahasti polvia.
nimim. ent. polvivammainen ;)

Originally posted by pomppu
Sissikyykky esimerkiksi loistava, suorituspuhtaus vain erittäin tärkeää.

Mikäs toi on en ole koskaan kuullutkaan....tosin en paljon muustakaan, osaisitko yhtään selventää?! [/B][/QUOTE]

Moikka!

Sissikyykky.. Liike jossa käytät hyödyksi oman kehon painoa. Sissikyykkyä voi tehdä vähän eri tavoin. Siihen on kuitenkin olemassa sellainen ihan oma pieni, ehkäpä jopa huomaamaton telineensä, hyvin varustetuilla saleilla.
Muokkaava, ei mikään massaliike. Hyvin samantapainen liikerata kuin smith-kyykyssä, jossa asetat jalat reilusti etuviistoon ja teet työtä reiden etuosastolla.

Sissikyykky on kyllä liike josta ei välttämättä kovin helposti saa irti, jos ei ole kauemmin reenannut. Itselleni toimi edellisellä salilla ainakin loistavasti..enhän ole kauaa reenannut..:)

tuota, kandes melkein jonkun ensteks näyttää miten liike käytännössä pelaa - pitäydy mielummin perustoissa

hi!

Jaa-a että tommonen,minä tuskin taivun moiseen asentoon,

Joo no mulla on muutenkin rankka jalka ohjelma joten jätän tuon toistaiseksi hyllylle, ehkä joskus sitten kaivan esiin kun tarve tulee,kiitoksia kun sivistitte !

On olemassa niin sata ja tuhat erilaista liikettä että kaikissa ei millään pysy perässä,mutta jokapäivä oppii jotain uutta näemmä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom