SUPERCARB 1kg -40%

Mitä teette otetuilla kuvilla?

Olen pohtinut tätä asiaa paljonkin.

Vaikka ottaisi helvetin siistin kuvan, mutta sitä ei kehitä niin mikä on sen arvo? Sitä voi käyttää kyllä tietokoneen taustakuvana:dance:(:david:), mutta mitä sitten. Tietty niillä saa ulkoisia medioita täytettyä niin paljon kuin haluaa. Toki myös räpsimällä taitokin kehittyy, mutta jos kuvat päätyvät vaan ulkoisen levyn täytteeksi niin mitä väliä niillä kuvilla on?

Itse aina ajoittain kehitän merkityksellisimpiä kuvia albumien täytteeksi joita voi näyttää ja katsella myöhemmin.

Aika monet harrastuksen alussa taitavat räpsiä satoja orava ja sinisorsakuvia. Sitten kun niitä on jopa joskus kehittänyt niin alkaa ajattelemaan, että miksi vitussa oon näitäkin ottanut ku ohan ne jo aikaisemmin nähty.

Toki asiaan liittyy se, että kannattaako alunperinkin harkita mitä kuvia ottaa.

Eikös maikkikin ole kirjoittanut, että otettujen kuvien määrä on vähentynyt dramaattisesti. Onko syynä juuri se, ettei ylimääräisiä tarvitse mihinkään?

Itselleni tyyliin perheen kuvaaminen on sellaista mitä ei voi rahassa mitata, mutta muu on hieman sellaista, että ketä kiinnostaa.

Tämä tälläisen epäkaupallisen kuvaajan näkökulmasta.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itse olen huomannut kehittäväni paperikuvat yleensä kuvista joissa on sukulaisia..
Joskus pitäis tehdä parhaimmista muista räpsysistä joku albumi..

Muita kuvia sitten ovat kovalevyt pinkeenä.. :D

Mistäs te tilaatte paperiset versiot kuvistanne.. Mikä on noin hinta/laatu suhteeltaan hyvä paikka..

eipä ole pokkarin digiräpsyjä tullut teetätettyä paperille.

onhan niitä ihan hassua aina välillä selailla n800:lla.

koen että ei siinä teetätyksessä ole enää mitään pointtia kun se on 100% ulkoistettua touhua. puolet kuvaamisen hauskuudesta aikoinaan oli kun pääsi rodinaalilla roiskimaan itse rullalle teippailtua mv-filmiä ja arpomaan että mikä ruutu kannattaisi käryttää paperille.

Olen aikoinani toiminut valokuvaajana ja silloin tällöin kuvannut vieläkin rippiäisiä, häitä ym. sellaisia tapahtumia ystäville. Ne kuvat päätyvät originaaleineen ns. tilaajalle.

On koiraharrastusta ja muuta sen sellaista kyllä mä säästän kuvat raakattuani huonoimmat pois. Paperikuviksi en ole saanut aikaiseksi teetättää vielä ainuttakaan ottamaani digikuvaa vaikka aihioita ehkä tuolla arkistossa onkin. Saas nähä tulevaisuudessa.

eipä ole pokkarin digiräpsyjä tullut teetätettyä paperille.

onhan niitä ihan hassua aina välillä selailla n800:lla.

Eikö olis mukava 5v tai 10v päästä ihmetellä emännän kanssa mitä kaikkea on tullut tehtyä?

Mutta tuota kiintolevyjen täyttämistä tässä kritisoin. Täytyy kyllä itsekin niitä siivota. Varmasti kaikki siivoaa kuvia sen verran, että heittää teknisesti epäonnistuneet menemään ellei ole jotain ihan ainutlaatuisia kuvia.

Tässäkin taitaa päteä sama mikä monessa, että monen asian arvon huomaa vasta jälkeenpäin. Voi harmittaa ettei kehittänyt kuvia sitten kun ne backup:t kosahtaa. Toki kaikista eniten harmittaa kuvat mitkä jäi ottamatta.

Tässä haetaan sitä, että teknisesti loistava kuva ei ole välttämättä kuitenkaan minkään arvoinen jos sille ei ole mitään käyttöä. Toki jollekin riittää se, että niitä postaillaan jonnekin palstoille arvosteltaviksi. Se nyt on sama kuin, että yrittäisi nostaa penkistä 200kg, jotta pääsisi kehumaan sillä.

Aika harva lopulta myy kuviaan, vaikka joku niitä ostaisikin.

En tiedä onko maakunnilla millaisia valokuva-arkistoja, mutta sinne varmasti olisi ihan hyödyllistä joitain kuvia lahjoitella.

On vaan todella typerää räpsiä räpsimisen ilosta. Tai no onhan ihan mukavaa ajanvietettä sekin. Sitten tulee vaan mutta. Tuli räpsittyä, mutta mitä viittis ja kannattaisi säästää.

Sama mullakin et ei mee myyntiin omat kuvat. Itselle jollain lailla henkilökohtaisesti tärkeitä hyviä kuvia (skulaiset, ystävät, tärkeät tapahtumat, matkat jne.) teetän kymppikuviksi ehkä parin sadan kuvan luokkaa vuodessa. Niitä on sit kiva kattella ja varsinkin yli 10 vuoden päästä kun on ihan kokonaan unohtanut mitä tapahtu ja miltä kaikki näytti. Tykkään paperikuvia kattella albumista, siin on jotain enemmän kun vaan ruudulta kattomisessa. Samalla paperikuvat toimii eräänlaisena varmuuskopioina nekin. Jaan noita paperikuvia välillä myös sukulaisille.

Sit teettelen suurennoksia parhaista välillä ja on seinät täynnä valokuvia. Ei yhtään taulua. Marraskuussa teetin 10kpl 75x50 cm suurennosta jotka itse kehystin nätisti ja osa omalle seinälle osa joululahjaksi. Tein myös 6 kuvakirjaa joululahjaksi.

Parhaat kuvat menee myös nettialbumiin mistä suku ja tutut voi niitä kattella.

Matkoista tulee tehtyä kuvallista rapsaa useesti nettiiin tällekkin palstalle.

Jep kiinjtolevy täyttyy varsinkin RAW-kuvilla nopeesti...mulla on tuplavarmistus eli kaks 500GB ulkosta kovalevyä.

Mut joo samaa mieltä et turha vaan ottaa 'hienoja kuvia' jos niillä ei sen kummempaa henkilökohtaista merkitystä ole.

Tota myynti/jakelua eteenpäin vois kyllä alkaa miettiä jatkossa...

Eikö olis mukava 5v tai 10v päästä ihmetellä emännän kanssa mitä kaikkea on tullut tehtyä?

Mutta tuota kiintolevyjen täyttämistä tässä kritisoin. Täytyy kyllä itsekin niitä siivota. Varmasti kaikki siivoaa kuvia sen verran, että heittää teknisesti epäonnistuneet menemään ellei ole jotain ihan ainutlaatuisia kuvia.

Tässäkin taitaa päteä sama mikä monessa, että monen asian arvon huomaa vasta jälkeenpäin. Voi harmittaa ettei kehittänyt kuvia sitten kun ne backup:t kosahtaa. Toki kaikista eniten harmittaa kuvat mitkä jäi ottamatta.

Tässä haetaan sitä, että teknisesti loistava kuva ei ole välttämättä kuitenkaan minkään arvoinen jos sille ei ole mitään käyttöä. Toki jollekin riittää se, että niitä postaillaan jonnekin palstoille arvosteltaviksi. Se nyt on sama kuin, että yrittäisi nostaa penkistä 200kg, jotta pääsisi kehumaan sillä.

Aika harva lopulta myy kuviaan, vaikka joku niitä ostaisikin.

En tiedä onko maakunnilla millaisia valokuva-arkistoja, mutta sinne varmasti olisi ihan hyödyllistä joitain kuvia lahjoitella.

On vaan todella typerää räpsiä räpsimisen ilosta. Tai no onhan ihan mukavaa ajanvietettä sekin. Sitten tulee vaan mutta. Tuli räpsittyä, mutta mitä viittis ja kannattaisi säästää.
joo no kyllä mulla kaikki ekan delete-seulan jälkeen menee palveluntarjoajan backuppaamalle palvelimelle eli eipä ne sieltä minnekään häviä.

just järkkäilin vanhoja kuvia ja aika iso aukko löytyy esim vuodesta 07. kuvia tallessa 0kpl :D

fiksuintahan olisi tehdä kriittinen karsinta aina vanhimmille ja teettää paperille kun alkaa tila vähenemään. itellä vielä vaikka kuinka tyhjää tilaa kun ekan digikameran hommasin tyttöystävältä viime vuonna ja filmikameralla tuli otettua viimeksi vuosi pari sitten yhdet lakkiaiset ja ennen sitä on vaikka kuinka aikaa edellisistä. ois nyttenkin esim viime syksyn lomakuvat joiden siistiminen vaatisi noin 60-80% deletoimista jotta olisi edes jotain järkeä koko hommassa.

ihan hyvä threadi, pistää miettimään että mitä vittua niillä 30 periaatteessa saman kuvan eri versioilla sitten tekee. tod näk ei mitään.

Kovalevytila on sen verran halpaa, etten viitsi turhia karsia.
Tietenkin totaalisen piloille menneet lähtee samantein, usein jo kamerassa, mutta jos niistä jotain arvoa voi joskus tulevaisuudessa löytyä, niin olkoot tallessa.

Esimerkkinä vois sanoa niin, että kuvailin aika paljon tuossa 2005-7 lintuja ja ne oli ns. kovalevyntäytteenä kaikki. Nyt sitten olen niitä pikkuhiljaa myynyt paikkaan jos toiseen, kun niitä on kysytty.

Kotisivut, joku galleria tmv. missä niitä kannattaa pitää esillä.

1 hyvä paikka on vaikka DeviantArt, johon voi muutamalla kympillä tehdä myyntiosion ja upata täyskokoisia kuvia. Itse en sitä kautta ole vielä ajatellut myyväni, mutta varmaankin pitäis joskus karsinta tehdä ja upata täyskokoiset sinne uudemman kerran tyrkyllä.

Kovalevytila on sen verran halpaa, etten viitsi turhia karsia.
Tietenkin totaalisen piloille menneet lähtee samantein, usein jo kamerassa, mutta jos niistä jotain arvoa voi joskus tulevaisuudessa löytyä, niin olkoot tallessa.

Esimerkkinä vois sanoa niin, että kuvailin aika paljon tuossa 2005-7 lintuja ja ne oli ns. kovalevyntäytteenä kaikki. Nyt sitten olen niitä pikkuhiljaa myynyt paikkaan jos toiseen, kun niitä on kysytty.

Kotisivut, joku galleria tmv. missä niitä kannattaa pitää esillä.

1 hyvä paikka on vaikka DeviantArt, johon voi muutamalla kympillä tehdä myyntiosion ja upata täyskokoisia kuvia. Itse en sitä kautta ole vielä ajatellut myyväni, mutta varmaankin pitäis joskus karsinta tehdä ja upata täyskokoiset sinne uudemman kerran tyrkyllä.

Eikö ole olemassa jotain kuvapankkejakin? En sitten tiedä miten hyvin ne toimii. Hyvähän se olisi, että olemassa olevaa tuotantoa käytettäisiin paremmin hyödyksi ettei kaiken tarvitsisi olla uustuotantoa.

joo no kyllä mulla kaikki ekan delete-seulan jälkeen menee palveluntarjoajan backuppaamalle palvelimelle eli eipä ne sieltä minnekään häviä.

just järkkäilin vanhoja kuvia ja aika iso aukko löytyy esim vuodesta 07. kuvia tallessa 0kpl :D

fiksuintahan olisi tehdä kriittinen karsinta aina vanhimmille ja teettää paperille kun alkaa tila vähenemään. itellä vielä vaikka kuinka tyhjää tilaa kun ekan digikameran hommasin tyttöystävältä viime vuonna ja filmikameralla tuli otettua viimeksi vuosi pari sitten yhdet lakkiaiset ja ennen sitä on vaikka kuinka aikaa edellisistä. ois nyttenkin esim viime syksyn lomakuvat joiden siistiminen vaatisi noin 60-80% deletoimista jotta olisi edes jotain järkeä koko hommassa.

ihan hyvä threadi, pistää miettimään että mitä vittua niillä 30 periaatteessa saman kuvan eri versioilla sitten tekee. tod näk ei mitään.

Jokainen tekee niin kuin itse arvostaa. Eihän nyt sinänsä hyviä kuvia kannata roskiin heittää jos ne kerran on tullut otettua. Kyllä se karsinta olisi parempi tehdä jo ottovaiheessa. Tosin harmittaa sekin, että ottaa yhden kuvan ja vituiksi meni. Enemmän ongelma on kyllä se, että kuvaa jonkun jutun kunnolla tai sitten ei ollenkaan. Oli kyseessä sitten vaikka häät tai hautajaiset niin on aika haasteellista olla vieras ja kuvaaja samaan aikaan. Ei se käytännössä toimi niin.

Sama mullakin et ei mee myyntiin omat kuvat. Itselle jollain lailla henkilökohtaisesti tärkeitä hyviä kuvia (skulaiset, ystävät, tärkeät tapahtumat, matkat jne.) teetän kymppikuviksi ehkä parin sadan kuvan luokkaa vuodessa. Niitä on sit kiva kattella ja varsinkin yli 10 vuoden päästä kun on ihan kokonaan unohtanut mitä tapahtu ja miltä kaikki näytti. Tykkään paperikuvia kattella albumista, siin on jotain enemmän kun vaan ruudulta kattomisessa. Samalla paperikuvat toimii eräänlaisena varmuuskopioina nekin. Jaan noita paperikuvia välillä myös sukulaisille.

Sit teettelen suurennoksia parhaista välillä ja on seinät täynnä valokuvia. Ei yhtään taulua. Marraskuussa teetin 10kpl 75x50 cm suurennosta jotka itse kehystin nätisti ja osa omalle seinälle osa joululahjaksi. Tein myös 6 kuvakirjaa joululahjaksi.

Parhaat kuvat menee myös nettialbumiin mistä suku ja tutut voi niitä kattella.

Matkoista tulee tehtyä kuvallista rapsaa useesti nettiiin tällekkin palstalle.

Jep kiinjtolevy täyttyy varsinkin RAW-kuvilla nopeesti...mulla on tuplavarmistus eli kaks 500GB ulkosta kovalevyä.

Mut joo samaa mieltä et turha vaan ottaa 'hienoja kuvia' jos niillä ei sen kummempaa henkilökohtaista merkitystä ole.

Tota myynti/jakelua eteenpäin vois kyllä alkaa miettiä jatkossa...
Noi julisteet on ihan hyvä idea parhaista ja tärkeimmistä kuvista.

Onhan se kummallista jos nähtävyyksistä otetaan 500 kuvaa ja matkakumppanista 5. "Joo oli siellä kivoja patsaita." Onko sillä jälkeen päin hirveästi merkitystä. Maisemakuvat on kyllä sellaisia, joita on mukava muille näyttää. Kuvassa pitäisi olla enemmän kuin yksi juttu.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jep. Ja niihin maisemakuviin kannattaa tällätä niitä matkakumppaneita sopivasti siihen etualalle vaikka mukaan niin saa niistä sinänsä aika loppujen lopuksi merkityksettömistä maisemakuvistakin henkilökohtaisia ja samalla niissä on enemmän kun se yks juttu :)

Pixum tekee noi isot ihan valokuviksi (ei siis mitään julisteita) kodakin pro valokuvapaperille, on kyl aika siistejä pakko kehuu tässä...

Marraskuussa teetin 10kpl 75x50 cm suurennosta jotka itse kehystin nätisti ja osa omalle seinälle osa joululahjaksi.

Missä teetit kuvat? Ja minkälaisen kameran/kuvan tarvitsee, että voi tuon kokoisen tehdä? Ja paljonko maksoi?

Paljon kysymyksiä, mutta olen itsekkin ajatellut suurentaa muutaman onnistuneen otoksen. En ole vain tuon kokoisia suurennuksia löytänyt(en ole edes käynyt missään kysymässä).

Tuolta tilasin niitä isoja kuvia http://int.pixum.com/

Enimmät kuvat otettu 6Mpix järjetelmäkameralla ja sit muutama 8Mpix pokkarilla. Tein niihin lisää pikseleitä photarilla jotta tuli 300pikseliä tuumalle täyteen. Aivan v***n siistejä tuli ja makso jotain 8€ kipale + postikulut. Kuvat tuli reilussa viikossa lähimpään postiin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom