Mitä pitäisi syödä dieetin jälkeen?

Hellohello. Yritin etsiskellä vastauksia, mutta jouduin sellaseen viestiviidakkoon, etten oikein tiennyt mitä olisi pitänyt ymmärtää, niinpä lisään kyssärin ihan omaksi threadiksi, sorrryyyy.

Tilanne on, että aloitin lokakuussa dieetin, koska peilikuva ei miellyttänyt. Tarkoituksena oli siis nimenomaan kiinteytyä ja polttaa rasvaa. Tein paljon toiminnallista harjoittelua plus cardiota ja intervalleja, ja erityisesti laskin tarkkaan mitä söin, enkä lipsunut kertaakaan.. (no, ehkä jouluna ihan vähän ;) )

Nyt tilanne on että kolmisen kk sitten rasvaprosentti oli 23, nyt se on 17. Mittauksen mukaan pelkkää rasvaa on lähtenyt kehosta 7 kiloa. Mutta myös lihasta katosi 2 kg...:face: Mittani tällä hetkellä on 188/80. Ja peilikuva ei vieläkään miellytä, kun mulla ei oo lihaksia! Niinpä tehtiin mulle ihan lihasten kokoa kasvattava treeniohjelma jatkossa.

Nyt pelottaa vaan tuo ruokapuoli. Oon syönyt dieetillä ja sen jälkeenkin noin 2000 kcal päivässä, joista protskua n. 220 g, hiilareita 150 ja rasvaa 60. Tiedän että lihasta kasvattaessa kalorimäärää täytyy lisätä, mutta en vaan yhtään tiedä että MITEN ja lähinnä MITÄ sinne lisätään? En nimittäin haluaisi saada rasvaprosenttianikaan takaisin nousuun, projektin alussa tavoitteena oli laskea se ensi kesään alle 15:n, mutta tässä alkaa tuntua että oikeastaan sellainen 12-13 prossaa olisi sittenkin tavoitteellisempi :)

Eli lisäänkö protskua, hiilareita vai rasvaa vaiko kaikkia tasaisesti? Salitreeniä mulle tulee 3 x viikko, sen lisäksi pari kertaa viikossa hiihtoa tai uintia. Ei haluais nyt eksyä enää metsään, kun jo jo päässyt pellon laitaan...

Siis häh? Lisää mihin? Viikossa 100 kcal plussilla vai?

Sitä on joko miinuksella, syö kulutuksen verran tai on plussalla. Jos tahtoo sitä lihasta niin sitten on plussalla ja paino nousee. Maltillisilla plussilla ei tule paljon fläsää, hullulla mässytyksellä tulee paljon fläsää.

siis meinaan sitä kun jos diettaa suht nopeesti ja siirtyy takas normaaliin ruokavalioon ni fläsä vissiinkin tulee takaisin.

joten pystytiskö sitä ehkäsemää vähän jos lisää ruokavalioon 50-100kcal viikossa eli jos syö 1800-2000kcal ja sit dieetin jälkee viikonk päästä 1900-2100 ja sitä rataa nii kaua ku syö kulutuksen verra

tää on ehkä vähä epäselvästi kysytty mut toivottavasti ymmärsitte

ja onko kilo viikossa hyvä määrä pudottaa painoa nyt oon 3vk ollu dieetillä ja paino tippunu 2.9kg

Mitä se ruokavalioon nyt? Eli millainen on keskivertopäivä

Nyt dieetin jälkeen oon vetänyt vähän enemmän mututuntumalla noita määriä, mutta ruoka-aineet on pysytelly suhteessa samana. Tää oli mitä söin eilen, salipäivä... aika sama meininki ollu tänäänkin.

Aamupalalla 4-5 munanvalkuaista, 1 keltuainen, rahkapurkki

Lounas 50-60 g täysjyväpastaa, 200 g paistijauhelihaa, 200 g tomaattisosetta, vähän raejuustoa ja 3 % Fetaa.

Välipala protskupatukka ja pieni kourallinen cashewpatukoita, rahkapurkki.

Treenin jälkeen palautusjuoma (Gainomax tms.)

Päivällinen 200 g kanaa, 50 g riisiä, salaattia, kurkkua ym. vihanneksia, ripaus oliiviöljyä päälle, kastikkeeseen mahdollisesti kevytkermaa.

iltapala 200 g marjoja, rahkapurkki, kaseiiniproteiinia about desi rasvattoman maidon kans.

Siinä kai se suunnilleen, joskus laskeskelin että näistä tulee se abbaut 2000 kcal. Mut oletan että mun päivittäinen tarve lihasmassaa kasvattaessa olis about 400 kaloria enemmän? Ja oonko ihan tyhmä jos ajattelen että proteiinia on sikäli turvallista lisätä ruokavalioon, että se ei treenatessa ainakaan suoranaisesti muutu siksi pelottavaksi rasvaksi.. :wtf:

Siinä kai se suunnilleen, joskus laskeskelin että näistä tulee se abbaut 2000 kcal. Mut oletan että mun päivittäinen tarve lihasmassaa kasvattaessa olis about 400 kaloria enemmän? Ja oonko ihan tyhmä jos ajattelen että proteiinia on sikäli turvallista lisätä ruokavalioon, että se ei treenatessa ainakaan suoranaisesti muutu siksi pelottavaksi rasvaksi.. :wtf:

Ihan hyvän näköinen runko ainakin. Kyllä se proteiinikin muuttuu siksi pelottavaksi rasvaksi jos sitäkin lapataan liikoja. Saat aika helposti tuon kalorimäärän täyteen kun isket esim. aamupalalla rahkan sekaan marjoja ja välipalalle myös marjoja tai hedelmiä ja näiden lisäksi hiukan lisää rasvaa vaikka lounaalle. Perusterveellistä ruokaa kuitenkin näyttää menevän joten suunta on hyvä!

No, hyvää tietää että ollaan oikealla tiellä! :dance:

Kyllähän noita lisäkaloreita tuonne varmaan saa salaa lisättyä, nyt oon esim. usein keittänyt kanan, voihan sen paistaa pannulla ÖLJYSSÄ. Mut periaatteessa ei siis ole väliä "massakaudella", mistä ne lisäkalorit tulee? Pääasia vissiin että tosiaan syö yli sen kulutuksen? En mä nyt tarkoita että alkaisin syödä sen takia pullaa tms. mutta että sen ei tarvi olla ollenkaan protskua? Jänskää :)

Ja kiitos hei tästä! Respektiä. Mä jo luulin et mut ristiinnaulitaan tääl :rock:

Rehellisesti sanoen, et sä 2400kcal kasvata sitä lihasmassaa jos olet 188/80kg ja yhtään liikut. Sulla oli tossa sun dieettiruokavaliossakin mun mielestä liian vähän rasvaa. Mutta osa porukasta syö sitä normaalia kotiruokaa, kun eivät dieettaa. Osa puolestaan syö samoja ruokia niin dieetillä kuin bulkilla, mutta määrät vaihtelevat. It's up to you.

Tjoo, se voi muuten olla että olin hippasen unohtanut laskea noita rasvoja mukaan, esim. just paistinrasvat, rasvaahan neki kai on :D Mutta että ei siis haittaa vaikka jauheliha oliskin sitä 20 prossasta.. halvemmakshan se tulis. Kai tässä suurin ongelma on tällä hetkellä, että kun on tottunut syömään tietyllä kaavalla niin yhtäkkiä enemmän syöminen tuntuukin ihan hassulta. Laitoin tänään aamupalamunakkaaseen yhden munan enemmän ja tuntui ku pötsi olis ollu räjähtämäisillään...

Entä onko mitään järkeä syödä treenipäivänä enemmän, ja sitten vähentää ruokamäärää lepopäivinä?

Back
Ylös Bottom