Mitä nämä "mustuneet" kaverit salilla oikein ovat, kisaajiako?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
41
Toivottavasti aihe ei loukkaa ketään, mutta itseäni on käynyt vähän ihmetyttämään..

Että mitä nämä todella tummaksi itsensä maalanneet/ruskettaneet (yleensä naiset) salilla oikein ovat? :wtf:
Käsitin, että kisaajat värjäävät itsensä vasta ihan kisojen lähellä ja maali häviää pian kisojen jälkeen, eli ei ole kyseessä mikään kestorusketus. Mutta salilla näkee usein huomattavan (=feikin)ruskeita naisia, ja minusta tämmöinen menee jo ruman puolelle.. pieni väri ei ole koskaan pahitteeksi, itsekin itseruskettavaa käytän, mutta sellainen ihan överi :david:

Siis miksi?

Käyppä galleriassa vilkasemassa kisaajien kuvia niin ymmärrät miksi he maalavat itsensä ruskeiksi ennen kisoja. Parhaiten sen eron huomaa kun katsoo lavakuvia ja sit jotain takahuonekuvia. Lavalla kun ne valot syö sitä väriä..niin sitä pitää olla ihan överin paljon, jotta lihakset erottuis sitten siellä lavalla.

Kukaan ei luule eikä väitäkkään että näyttäis luonnossa hyvältä kunnon protanissa, mut se ei siinä ookkaan tarkotus. Näin siis jos on kyseessä kisaaja, niin kuin luulisin.

Mutta sitä tarkoitin että eihän nää kisaajatkaan ole 24/7 siinä värissä, miksi ihmeessä jotkut ladyt käy viikosta toiseen "maalissa" puntilla..? onko tämä oikeasti sitten vaan joku inside-juttu fitness-kauneusihanteesta jota meikä ei ymmärrä..

Tavallaan olet oikeassa. Tämän alan harrastajilla on monesti todellisuudentaju ulkonäön suhteen hieman hämärtynyt. En tiedä osaanko pukea sitä sanoiksi etten loukkaa ketään mutta tarkoitan siis tilannetta jossa esim omaan vartaloon ei olla tyytyväisiä vaan lihasta halutaan lisää vaikka 98% muista ihmisistä pitäisi jo erittäin hyväkuntoisena ja ennemminkin pitäisi suurempaa lihasmassaa jopa negatiivisena asiana.

Sama pätee tuohon ruskettumiseen. Vallitseva kauneusihanne suosii rusketusta ja tämä menee sitten toisilla niin yli että vietetään solkussa tuntikausia tai värjätään maaleille itsensä ihan pavuksi.

Tuolle oireyhtymälle on ihan nimikin siinä vaiheessa kun se muuttuu vakavaksi. On ihmisiä jotka jatkuvasti käyvät esimerkiksi kauneusleikkauksissa kun eivät ole tyytyväisiä itseensä vaikka jokainen kauneusleikkaus vie lopputulosta hirvittävämpään suuntaan. Ei vaan osata lopettaa ajoissa. Ei huomata että tilanne oli hyvä jo aikaa sitten ja nyt ollaan pitkän aikaa menty jo kohti naurettuutta.

Rusketuksestakin voi tulla ns. pakkomielle, sille on nimikin eli "tanorexia" ..pakonomainen tarve käydä solariumissa ym. ja olla ympäri vuoden ruskeana. Onhan se ruskettunut iho ihan kaunis, ja lihakset korostuu paremmin (siksi varmaan kehoilijoiden suosiossa). Ihosyöpää odotellessa...:rolleyes: tai no purkkirusketushan on turvallista sitten.

En tiedä millä salilla käyt, kun mä oon treenannu yli kymmenen vuotta ja en oo törmänny muihin yliruskeisiin treenaajiin kun kilpailujen kynnyksellä oleviin. Solariumista, kun ei mun mielestä 'mustuneeksi' muutu...mutta ehkä tarkoitat kumminkin solariumrusketusta, koska ei pro taneissa kukaan ympäri vuoden ole. Itse oon sitte ilmeisesti mustunut kun olen käynyt solariumissa, mun mielestä terveen näköinen rusketus.

Aika kärjistetty mielipide,sillä en ole itsekään törmännyt saleilla vastaaviin. Punaiseksi itsensä solariumissa grillanneihin äijiin kyllä. Nykyään on kyllä varsinkin nuorilla naisilla tapana käyttää itsestään ruskettavia aika reilulla kädellä,mutta nämä tytöt ei saleilla juuri pyöri. Päivät tulee pyörittyä työni puolesta kuntokeskuksissa joten jonkinlainen käsitys mulla on asiasta. Lukeuduin ennen itsekin niihin ihmisiin jotka pari viikkoa vuodesta on 'mustan maalin' peitossa, se on sitä kisaväriä jonka saa pestyä viikossa pois.

Ihan silkasta uteliaisuudesta: millaista se muuten on liikkua siviilissä kisavärien vielä ollessa nahassa kiinni? Saako osakseen kummeksuvia katseita ja tekisikö mieli vetää burkha päälle vai onko kaikki ihan kuten normaalistikin?

En oo ikinä mustuneita saleilla nähny vaikka monta vuotta jotain treenin tapaista on tullut harrastettuakin :lol2:

Millähän salilla mafiatar oikein käy kun "usein" ja "paljon" noita näkyy, jos saan udella?

No ehkä vähän kärjistin tuota usein ja paljon, mutta jos salilla käy itseni lisäksi sama-aikaa treenaamassa vaikkapa 5 naista, joista 2 on huomiotaherättävässä värissä, niin onhan se 1/3 kuitenkin :) ja käyn vähän eri saleilla, myös toisinaan eri paikkakuntien saleilla, ja joka puolella olen törmännyt ko ilmiöön. Varmaan osa onkin kisavärissä mutta.. nojooh. Ja ne on ne samat typyt aina..

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
mä kuuluun niihin joka silloin-tällöin käyttää myös solkkua. uskon että se niin kuin moni muukin asia elämässä erityisesti täällä leveysasteella on kohtumäärissä terveellistakin. kun sitä d-vitskua on ruuasta vaikea saada riittävästi ja ihonikin näyttää tykkäävän kun noin 2-3x per kk pääsee paistattamaan :)

En ole minäkään tähän broileri-ilmiöön törmännyt. Kalvaiden neitojen salilla treenailen, solariumeista huolimatta. Mutta kyllä sitä joskus kaupungilla kävelee vastaan varsin koomisia blondineekereitä. Makuasioista ei voi kuin kiistellä!

Itse en ole moiseen lootaan vielä ahtautunut, mikä ei tosin johdu niinkään siitä etteikö ruskea läski olisi paremman näköistä kuin vaalea, vaan siitä että ennemmin sitten heraa, kalaa ja D-vitamiinia silläkin rahalla. Kesällä sitten...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom