Mitä mieltä ootte Miss Sport Finland ja Miss Fitness Shape&Body kisoista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Kun on ollut puhetta eri kisoista niin kysynpä seuraavaa.

Catwalkertuotannot järkkää ko. kisat (www.catwalkertuotannot.com), mutta mitäs te arvon naiset ajattelette niistä?

Tuossa Fitness Shape&Body kisoista on kuvia, mutta ne on EM-kisoista. Paitsi se ylin kuva on Suomesta.

Henkilökohtaisesti en kyseisiä kisoja arvosta koska lähinnä missikisojahan ne ovat eikä kilpailijoiden fysiikat ole kummoisia. Mutta mielipiteitä on monia ja tässä vain yksi niistä ;)

Mä olen aika samoilla linjoilla She Devilin kanssa.

Kisat ei ole kauheen kummoset eikä tasokaan missikisoja kummempi, vähän ehkä urheilullisempia kuin missit muuten.

Noita kaikenlaisia miss sitä ja miss tätä kioja alkaa olla jo ihan liian kanssa arvostuskin kyllä sen mukaista...

Noita liittojakin tuntuu olevan tosi paljon esim fitness puolella varsinkin ulkomailla, ja tasoerot eri liittojen välillä on kisoissa kyllä aika huomattavat.

Juu missilinjalaisia nuo kisat (eihän siinä mitään pahaa sinänsä ole), monet osallistuneista tytöistä osallistuvat myös eri missikisoihin, nimiä muistan nähneeni missikisalistoilla, ihan kärjessäkin!

Fitness on mielestäni kuitenkin eri laji, toki ei sielläkään kauneudesta sakoteta, muttei se ole aivan se pääasia.

No mun mielestä noi kilpailijat ei oikeestaan juurikaan eronnut näistä kaikista muista fitnesslajien kilpailijoista esim. Suomessa (sori nyt kaikki). Erona ehkä se, että ilmeisesti esim. tuossa miss body-kisassa sentään kilpailijoilla on vähän aktiivisempi rooli kuin esim. jossain body fitness -kisassa. Toisaalta tuntuu typerältä että kilpailijoiden pitää tehdä esim. hauisposeerauksia, vaikka mitään näytettävää ei olekaan...

Itse laittaisin kaikki nuo samaan mappiin muidenkin sellaisten pylvästelykisojen kanssa, jotka eivät edes sisällä mitään kunnon suoritusta ja joissa loppujen lopuksi arvostellaan vain nättiyttä. Ja niitähän riittää.

Jaa-a, vaikea sanoa... Toisissa kuvissa oli vähän riskimpiä naisia ja toisissa sellaisia fitnessiä harrastavien mallien näköisiä. Arvostan kyllä kaikkia urheilijoita, myös näitä naisia, mutta mielestäni kyseinen liitto on outo. Olen nähnyt jotain näiden kisojen sääntöjäkin, mutta ne olivat niin sekavat etten saanut tolkkua mistä oikein on kyse. Jossain kisoissa (en tiedä olivatko ne juuri nämä) oli mm. eri sarjat sinkuille ja naimisissa oleville :confused: Mielestäni sekin kertoo jotain (joko tasosta tai eri säännöistä) että IFBB: n Fitness-kisoissa mukana olleet suomalaiset eivät ole kotimaassakaan suurempaa menestystä saavuttaneet, mutta näissä kisoissa ollaan Euroopan huipulla.

Olin näkevinäni tuolla Espanjan kisoissa lavalla ja Suomen joukkuekuvassa myös tämän Rita mikä-sen-nimi-nyt-olikaan-nelosen-yllytyshulluista. Taitaa Rita kilpailla aika harrastuspohjalta, niin löysässä kunnossa oli kuvissa :D
(Ei minulla mitään Ritaa vastaan ole, hänhän on kai joskus muinoin pärjännyt ihan oikeissa kisoissakin)

En nyt kauheasti ota kantaa kilpailuihin sinänsä, kun en ole oiken noihin fintess-touhuihin perehtynyt. Sen kuitenkin sanon, että tuolla kuvassa sport-kisan voittaja, 180-senttinen Maarit Mattila (kilpailijanro 4) oikein hyväkuntoiselta ja on minulle hyvä kannustin treenailla tällaisena honkkelina lisää :D Tuo sport-kisa vaikuttaa muutenkin ihan mielenkiintoiselta suoritusosuuksien vuoksi.

No mitähän tohon nyt sanoisi, nro 4 oli oikeestaan ainoa jolla edes oli lihasta ja 8 vois olla suht kunnossa dietin jälkeen niin sais lihas erottuvuutta.
Aika surkeita esityksiä, ihan nättejä tyttöjä jokainen, mutta turhan laihoja, kyllä mulla on tavotteena paljon lihaksikkaampi kroppa, mutta toinen tykkää isästä toinen äidistä, ja eihän tuo nyt mikään fitness tai kehonrakennus kilpailu olekkaan.

Mutta jokainen tekee tietysti niinkuin parhaaksi näkee ja kauneushan on toki katsojan silmässä, joten en halua moittia ketään henkilökohtaisesti.

Itse en ihan noin laihaa kuntoa tavoittele. Himpun enempi lihasta ja läskiä saa olla. Mutta enpä tavoittelekaan mitään kilpakuntoa vaan enämpi voimaa, lihasta ja muutoin omaa silmää miellyttävää kroppaa. Näköjään alkaa noita missikisoja olla joka lähtöön. No, ehkä ajan myötä osa kisoista karsiutuu...

Kävin kattomassa noita sivuja muutenkin ja siellä oli tästä sport kisasta muitakin kuvia, nauuuuroin itseni lähes tukehduksen partaalle, jjjesus mitä poseerausasentoja ja pose downeja, miks ei voi tehä kunnolla kun kerran lähtee tekemään ? AUTS!

Heips!

Tämä on nyt vain sitten minun mielipiteeni, mutta mielestäni missikisat (ts.sport finlandit yms.) ja urheilukisat ovat kuin yö ja päivä! Fitness on KILPAURHEILUA, jossa toki hyvä ulkonäkö on vain eduksi! Iltapuku kierrokset ja muut korut eivät kuulu urheiluun...siinä ainakin yksi pointti! Siskoni on kilpaillut Suomen arvostetuimmassa kauneuskisassa ja minä taas fitneksen puolella. Mielestäni meidän "harrastuksilla" ei ole minkäänlaista yhteyttä. Toki siskonikin treenaa salilla, mutta hieman eri tyylin ja tavoittein...eikä ruokavalio asioista ole tietoakaan, eikä juurikaan kiinnostustakaan.

Iloista joulun odotusta...

Kyllä joskus tuntuu, että ns. kilpaurheilukin on lajista riippumatta melkoista "missikisaa". Poseerataan milloin missäkin naistenlehdessä ym. Tympii koko bisnes. Raha (ja ehkä myös nämä missiaspektit) ratkaisee, mitkä lajit näkyvät mediassa. Nojoo, vähän ohi aiheen meni. Mutta aamulla otti pattiin, kun joku Rosbergin pojan formulakokeilu ylitti uutiskynnyksen. Taas saatiin kansallissankari.

Kyllähän fitnesskisatkin on melkolailla kauneuskisat, siinä on vaan eri kriteerit kuin perinteisillä missikisoilla.

Tässä noista arvostelukriteereistä (bodyfitnesskisoissa on vielä se, ettei saa olla selluliittia):

"d. Tuomarit arvostelevat kilpailijan fysiikan kokonaisuuden, urheilullisuuden, mittasuhteiden ja lihasten tasasuhteisen kehityksen."

"c. Tuomarit ottavat huomioon arvostelussaan naisellisen urheilullisuuden, kehon kiinteyden, symmetrian, lihasten tasapuoleisen kehityksen ja kilpailijan kokonaisvaikutelman, johon luetaan mm. ihon virheettömyys, kauneus ja huoliteltu kokonaisuus."

"b. Vapaaohjelmassa pitää olla voimaa, notkeutta ja kestävyyttä ilmentäviä liikkeitä. Tuomarit arvostelevat vapaaohjelman tyylin, persoonallisuuden, urheilullisen hallinnan ja esiintymisen kokonaisvaikutelman mukaan. Ohjelma voi sisältää aerobicia, tanssia, voimisteluliikkeitä tai muita taitoja, joita kilpailijalla on. Mitään pakollisia liikkeitä tai liikesarjoja ei amatöörikilpailussa ole.
Kilpailijan pitää ottaa huomioon myös esiintymisasu, joka myös arvostellaan osana kokonaisuutta."

Kyllä mä olen sitä mieltä että missi ja fitnesskisat on ihan kuitenkin kaksi huomattavasti toisistaan eroavaan insitituutiota.
Työ jonka fitness kisoja ennen joutuu kroppansa eteen tekemään käy kyllä urheilusta, siinä missä hiihto tai kuulantyöntö.
Treeni on kovaa ja intensiivistä varsinkin vapaaohjelmaan joutuu harjoittelemaan muutakin kuin lihaskuntoa.

En pidä siitä että missejä verrataan fitnesskilpailijoihin, sillä minun kroppani ainakin eroaa huomattavasti heidi Wilmannin kropasta, ja se että käyn 4 kertaa viikossa salilla + aerobiset päällä valmistaa minut ihan johonkin muuhun kuin miss tennis kisaan.:mad2:

Kaikkien missien kannattaisi kuitenkin varmaan vaihtaa fitnessiin, sillä muistan useammankin väittäneen lihastensa kasvavan supervauhdilla.. suorastaan jo pelkällä salin näkemisellä on hauista turvottava vaikutus... ja sehän kun ei sovi lainkaan!

Vanessalla ainakin oli tämä ongelma. Ei liikaa salia, kun lihakset kasvaa ihan silmissä heti. Poks!

Buahahaaaaa :D

Ja vielä toinen juttu, joka sekin vain sivuaa aihetta..

Kerran salilla ollessani, tuli eräs mies kyselemään, että mitä urheilua oikein harrastan? 'Kun tämä salilla käyntihän on vain tukiharjoittelua!' :mad2: Eli kyllä mielestäni fitness ja bodyfitness ovat täyttä urheilua ihan siinä missä muutkin.. jos ihminen treenaa 5-6 päivää viikossa tosissaan.. niin ei se voi muutakaan olla! (Niin, paitsi misseille riittäis vaan kaks kertaa... )

Kyllä se on tosi kova työ päästä kisakuntoon. Mulla tavoite on 2 vuoden päässä ja tuntuu, että ehdinkö sittenkään.

Raskas tie se on.

En ole halunnut missään nimessä vähätellä fitnesskisoja. Se vaatii ihan hirveästi työtä eikä vain pituusgeenejä.

Kyllähän tähän maahan erityyppisiä "fitness" kisoja mahtuu, ja sinänsä ihan hyvä, löytyy varmasti jokaiselle jotakin. Kuka tykkää mistäkin...

Originally posted by vilma-liina
Kyllähän tähän maahan erityyppisiä "fitness" kisoja mahtuu, ja sinänsä ihan hyvä, löytyy varmasti jokaiselle jotakin. Kuka tykkää mistäkin...

Joo, samaa mieltä. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom