Mitä mieltä olette syömisestäni??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GymMan
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Pohojanmaa
Moi!

Kertokaas mitä mieltä mun treeneistä ja ravinnosta ootte:

Mitat: 192cm/99kg, 33 vuotta mittarissa.

Oon reenaillu vähän säännöllisemmin nyt 3v. Reeni jaettu 4 osaan:

Rinta-hauis
Jalat
Olkapäät-ojentajat
Selkä

Joka lihasryhmälle 3 liikettä ja joka liikkeessä 3 sarjaa + lämmittelyt. Perusliikkeet ensin ja koordinoidummin sitten lopussa. Sarjat 6-10 toistoa.

Tuloksia:

Vinopenkki 120kg:lla 8 toistoa
Kulmasoutu 110kg:lla 8 toistoa

Tavoitteena on saada lisää lihasta ja voimaa ja nauttia joka reenistä omaksi ilokseen.

Ruokailu päivän mittaan:

07:00 25g ionivaihdettua proteiinia + 5g kreatiinia, kalanmaksaöljyä ja monivitamiinia.

09:00 Picknickin 6-viljan kanapatonki ja 3 desiä appelsiinimehua

12:30 kanaa-riisiä-kalaa-pastaa ja salaattia

16:00 reeni

17:00 Reco2 +5g kreatiinia palautusjuomana

18:30 kanaa-riisiä-kalaa-pastaa ja salaattia

20:30 35g ionivaihdettua proteiinia.

Kysymyksiä:

1. Onko roukailuni täysin hanurista lihaskasvua silmälläpitäen?

2. Minkä verran tossa on kaloreita suunnilleen?

3. Mitä muuttaa ja miten jos vikaa?

4. Onko reenissä jotain mitä korjata.

5. Olisko jostain lisäravinteista apua kasvuun?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by GymMan

Ei ole hanurista, mutta jotain säätöä voisi tehdä.
3.5 tuntia ilman ruokaa ennen treeniä olisi mulle ainakin ihan liian pitkä. Tässä nyt on niin monta koulukuntaa kuin on treenaajiakin, mutta tuollainen 1.5h tuntuisi olevan aika yleinen väli ruokailun ja treenin välillä.

Hyvin on paketti kasassa. Pienemmille lihasryhmille saattaisi riittää 2 liikettä, mutta jos 3 liikettä toimii sinulle - jatka siten.

Mun mielestä lisäravinnekiintiö on ihan kohdallaan. Ei mene överiksi. Itse korvaisin tuon aamupalan jo "kunnon" eväillä.

Originally posted by GymMan
Moi!

Kysymyksiä:

2. Minkä verran tossa on kaloreita suunnilleen?

1 & 2. Ei tuo nyt hanurista ole. Vaikea vaan sanoa mitään kalorimäärästä kun et kerro minkäkokoisia annoksia syöt (miten paljon kanaa, pastaa jne.) Muista nauttia tarpeeksi proteiinia (about 2 g/painokilo), hyvälaatuisia hiilareita & rasvoja sopivassa suhteessa.

3. Minunkin silmään pisti tuo 3,5 tunnin ruokatauko ennen treeniä. Mutta jos tuo toimii, niin mikä ettei. Itse pidän syönnin päälle taukoa ennen treeniä sellaiset vähän reilu 2 tuntia ja hyvin on toiminut.

4. Jos tulosta tulee, niin eipä taida olla. Muuten, teetkö vain sen viimeisen sarjan joka liikkeessä ihan loppuun asti vai miten?

Editoin linkin pois. Ko. sivu ei ole Pakkotoiston sponsori. -Tomi

Reenityyli on :

joka liikkeessä 1 lämppärisarja ja sit 3 sarjaa pyramiidina 10-8-6 loppuun asti. 6:sen sarjoissa vähän jo huijjaus-tekniikkaa tahallaan mukana.

Ravinnosta:

Olet pituudeltasi samaa kokoluokkaa, kuin minä, paitsi minulla kymmenen kiloa enemmän painoa (läskiä :D). Itselläni kalorimäärän ollessa n. 3500 kcal pysyy läski kurissa ja lihaskasvu kohtuullisena, ravintosuhde hh 35/ prot 35/ rasva 30.
Treenaan kolme kertaa viikossa ja silloin tällöin aerobista.

Uskoisin, sinun päivittäistä kalorimäärää kuitenkaan laskematta, että voit ainakin jonkin verran nostaa sitä, ainakin jo muidenkin mainitseman aamiaisen muodossa (esim. 2-3 Wetabixiä tai kaurapuuroa tms.), sitä paitsi kreatiini olisi hyvä ottaa hiilihydraattien kaverina.

Korjattu: pituudeltasi samaa kokoluokkaa (eihän painoltaan voi olla samaa kokoluokkaa, jos on kymmenen kiloa eroa)

Viimeksi muokattu:
Näyttää aika vähäkaloriselta..... oletko laihiksella :) sori, vitsi vitsi.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä kehoitaisin lisäämään safkaa, lopettaa se liian "siististi" syöminen ja syödä noiden lisäksi ihan perus safkaa, makaroonia, jauhelihaa, leipää, juustoa,..

Ei liity sinuun mutta aikoinaan bodykisoja katselleenä yleison joukossa oli runsaasti luikkuja wannabe bodareita jotka kuljetti katsomoon jotain raejuustoa ja tonnikalaa... huoh,.. ja sitten nää jotka pelkää että menettäävät gramman lihasta jos pitäävät viikon treenitaukoa....
:D

Originally posted by Swartsu
Ei olis varmaan pahitteeksi syödä jonakin
päivänä m.m Naudan sisäfilettä.

Ketä Nautaa mahdat tarkoittaa, kun kirjoitit em. sanan isolla ? :D

öljyä!

Näyttää liiankin vähärasvaiselta toi GymManin ruokavalio. Sinne sekaan pari rkl kunnon kylmäpuristettua rypsiöljyä ja 1rkl kalaöljyä päivittäin, niin tulee jokunen kalori lisää ja tarpeellisia rasvoja kans.

Mikä toi kanapatonki ja tuoremehuhässäkkä on? Mä laittaisin tilalle esim. täysjyväruisleipää, väliin/päälle esim. rypsiöljyä ja kinkkua, kurkkua, tomaattia, kalkkunaa ja/tai jopa juustoa, juomaksi piimää (tai maitoa) muutama desi. Niin tai tunnetusti maukas mutta herkullinen Tomi77:n rahkahässäkkä, pakkotoisto.comin Virallinen Snack (TM) :D

Entäs rehut? Ainakaan tuon esimerkkipäivän mukaan et söisi yhtään hedelmiä, salaattia, vihanneksia yms. Niitä mukaan reilusti, jos ei jo ole.

Entäs vaihtelu reenien tyylin suhteen? Ootko välillä reenannu enemmän voimapainotteisesti ja välillä kehoreeniä, vai sitä samaa koko ajan? Jos ei meinaa kehitystä tulla pitkään aikaan, niin lisää vaihtelua mukaan, reenityyli, liikkeet, oteleveydet yms.

Kyllä toi 3,5h syömättömyys ennen treeniä on ihan paikallaan. Mulla lentäisi laatta jonkun 1,5h väli yhdistettynä maveen tai kyykkytreeniiin. Mutta kannattaa sitten huomioida energiavaje palautusjuomassa.

Originally posted by meitsi
Kyllä toi 3,5h syömättömyys ennen treeniä on ihan paikallaan.
Jos mä olen 3.5 tuntia ennen treeniä syömättä niin nälkäkuolema iskee ennen treenin loppua. 3.5 tuntia syömättä ennen treeniä + 1.5 h treeni = 5 tuntia kataboliaa!

Originally posted by Tomi77
Jos mä olen 3.5 tuntia ennen treeniä syömättä niin nälkäkuolema iskee ennen treenin loppua. 3.5 tuntia syömättä ennen treeniä + 1.5 h treeni = 5 tuntia kataboliaa!

Kyllä mullakin hieman nälkä on salille mentäessä mutta se häviää treenissä. Tosta ei tule 5 tuntia kataboliaa koska yllämainitussa esimerkissä syötiin kiinteä ruoka 12:30 ja sen sulaminen (siis jatkuva ravinteiden saanti) kestää ainakin 3-5h riippuen ruoan määrästä ja mm. siitä kuinka pieneksi ruoan pureskelee.

Edit:eikä kannata treenata 1,5 tuntia :)

Originally posted by meitsi

Edit:eikä kannata treenata 1,5 tuntia :)
Taasko tämä alkaa? Eihän tuo itse treeni nyt kestä 1.5 tuntia, mutta aika siitä kun kävelee salille sisälle, vaihtaa vaatteet, venyttelee, lämmittelee huolellisesti, treenaa kunnolla ja juo palautusjuoman - on noin 1.5 tuntia ilman ruokaa.

Hui kauhia. Joo katabolia ei ala välittömästi ruokailun jälkeen. Kun ei tunne nälkää 5-6 tuntiin ruokailun jälkeen, on sapuska silloin aika optimaalista pitämään verensokerin tasaisena. En tarkoita että pitäisi syödä noin harvoin, mutta ei se nälkäkuolema 3,5 tunnissa johdu kuin huonosta ruoasta.

Originally posted by Jimmy
En tarkoita että pitäisi syödä noin harvoin, mutta ei se nälkäkuolema 3,5 tunnissa johdu kuin huonosta ruoasta.
No, tietenkin nälkäkuolema on vähän liioittelua, mutta kyllä mulla ainakin on 3.5 tunnin päästä nälkä, vaikka söisin miten pitkää hiilihydraattia miten paljon tahansa. Kyse on aineenvaihdunnan sopeutumisesta 3 tunnin välein syöntiin.

Originally posted by Jimmy
Hui kauhia. Joo katabolia ei ala välittömästi ruokailun jälkeen. Kun ei tunne nälkää 5-6 tuntiin ruokailun jälkeen, on sapuska silloin aika optimaalista pitämään verensokerin tasaisena. En tarkoita että pitäisi syödä noin harvoin, mutta ei se nälkäkuolema 3,5 tunnissa johdu kuin huonosta ruoasta.

Jos nälkä pysyy loitolla 5 tuntia, niin epäilisin, että syöt kerta-annoksina liikaa. Kyllähän se jo useassakin paikassa sanotaan, että tulisi syödä 3-4:n tunnin välein ja kohtuullisissa määrin.
Toki jokaiselle on oikeus mielipiteeseensä ja uskottavahan se on, jos 2 tuntia ennen reeniä vedetyt safkat tulee yläpäästä ulos tiukkaa reeniä väännettäessä. Itse syön 2-3 tuntia ennen reeniä, riisikakkuja, maitorahkaa ja hiukan broilerinfilesiivuja, silti nälättää lopussa treeniä niin pirusti ja tekee mieli palautumisjuomaa. Tosin nälkä on meikäläiselle ihan hyväksikin, olenhan lihava :D

Näyttäs suht. hyvältä, GymMan, mut ota lisäksi tossa 14-15 aikaan joku proteiinidrinksu ja illalla 22-23 aikaan sama setti!!
Joku maitoproteiini ois ihan ok, varsinkin illalla.

riisikakut

Originally posted by Pork
riisikakkuja

Miksi ihmeessä?? Mun suuhun ainakin maistuvat pahvilta ja ovat kuulemma vielä hemmetin nopeeta hiilaria. Koska ovat nopeeta hiilaria, niin en ymmärrä, miksi niitä pidetään jotenkin hyvänä dieettimuonana.

No, tietenkin nälkäkuolema on vähän liioittelua, mutta kyllä mulla ainakin on 3.5 tunnin päästä nälkä, vaikka söisin miten pitkää hiilihydraattia miten paljon tahansa. Kyse on aineenvaihdunnan sopeutumisesta 3 tunnin välein syöntiin.

Elä sie mätä sitä hiilaria niin tolkuttomasti, vaan sopivasti eli max 50-60 g/ateria, + rasvaa ja proteiinia riittävästi niin nälkä pysyy poissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom