Mitä mieltä nautilus-menetelmästä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
"Nautilus-menetelmä - muita tehokkaampi - säästää aikaa. Lihaksiston vahvistaminen tehokkaasti ei tarkoita, että sinun täytyisi harjoitella useita tunteja päivässä. Päinvastoin puoli tuntia 1-3 kertaa viikossa tuottaa parhaat tulokset, koska nykyään tiedetään, miten tärkeää lepo harjoituskertojen välillä on. Tuloksia syntyy nopeasti, koska ammattitaitoinen henkilökuntamme auttaa jokaista asiakasta yksilöllisesti.

Vähemmän aikaa; 8-12 toistoa, sarja kaikille lihaksille optimaalisten tulosten saamiseksi, 6-12 harjoitusta/harjoituskerta. Kuntoharjoittelu mukaan lukien olet valmis 30-45 minuutissa"

Mitäs mieltä olette kyseisen salin menetelmästä? Toistot vaikuttaa hyvältä, mutta ne tehdään vain kerran per lihasryhmä. Minä aloittelijana en tiedä hölkäsen pöläystäkää:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
pikkupunttari sanoi:
Päinvastoin puoli tuntia 1-3 kertaa viikossa tuottaa parhaat tulokset, koska nykyään tiedetään, miten tärkeää lepo harjoituskertojen välillä on.

Aika hurja väite, että puolen tunnin viikottaisella harjoituksella sais jotain aikaseksi... En jaksa uskoa. :)

Mun mielestäni ei mitenkään herätä luottamusta, että tuolla ei selkeästi sanota, mitä "tuloksilla" tarkoitetaan. Toisaalta puhutaan lihasten vahvistamisesta ja toisaalta lihasmassan lisäämisestä - ja jotenkin nämä on vielä hämärästi siellä kotisivuilla vähän niinkun liitetty yhteen, vaikka tosielämässä voimalla on vähän tekemistä lihasmassan kanssa: " Voiman kasvu on suorassa suhteessa harjoittelun intensiteettiin (rasituksen voimakkuuteen). Mitä enemmän rasitusta, sitä enemmän ärsykkeitä lihakset saavat ja sitä enemmän ne kasvavat. " Kuitenkin tuossa harjoitellaan 8-12 toiston sarjoissa, eli massatreeniä eikä voimatreeniä.

Lepo harjoituskertojen välissä on tärkeää, mutta miten voi yksi sarja olla tehokas, kun itse olen havainnut, että täytyy tehdä lämmittelysarjoja 1-2 ja sen jälkeen yleensä varsinaisista työsarjoista vasta toinen on tehokkain eli eniten toistoja ja/tai painavimmat raudat. Niin että jos tekisin vain yhden sarjan, niin olisin vielä ihan jäässä ja hermosto herättelemättä!

Viimeistään siinä kohtaa repesin, kun niillä laitteilla pitäisi mukamas saavuttaa maksimaalinen notkeuskin, jolla lihaksesta tulee "tasapainoinen"! ja siis kuvista päätellen ovat ihan tavallisia kuntosalilaitteita, reisiojennusta, koukistusta sun muuta.

Sitten tuolla sivustolla oli karkeita asiavirheitä ja huvittavuuksia: "Kiitos lisääntyneen lihasmassan, naiset ja miehet voivat muuttaa 3-5 kiloa rasvaa 0,5-2,0 kiloksi lihaksia 1-3 kuukaudessa. " -kehon rasva ei muutu lihakseksi missään olosuhteissa. Rasvaa voi lähteä ja lihasta kasvaa, mutta että 2 kg/1-3 kk...

Siis olen varmaan liiankin kyyninen kun kaikki noi erilaiset "kuntomenetelmät" missä luvataan tuloksia ilman laadukasta ruokavaliota 15min reeneillä saa aina niskavillat pystyyn. Tulee ihan TV-shop mieleen. :hyper:

Kai tuo toimii yhtä hyvin kuin mikä tahansa TV-shopin kuntolaite. Pieniä muutoksia tietysti saa aikaan vähäseilläkin reenimäärällä aloittelija, mutta höpönlöpöä tuo enimmäkseen oli.

mietin samoja asioita itsekin. pitääpä kysellä kun käyn kyseisellä salilla. ja jos siellä alan käymään niin se on varma että teen "pikkasen" eri tavalla.

Hieman asian vierestä....
Itse otin vuonna kivi ja miekka Nautilukseen vuoden kortin, jonka joutu sitten maksaan "pois alta" kun siellä käymistä en tosiaankaan jatkanut. Pari kuukautta kävin siellä ja totesin, että ei helvetti tää oo mua varten. Kroppa oli käytävä joka kerta kokonaan läpi, ei puhettakaan mistään 3 x 10 sarjoista, saati mitään supereita, koska sillon jengi kuulemma varaa liian pitkäksi aikaa laitteen itselleen. Piti suunnilleen salaa yrittää vääntää siellä ja tiirailla ettei ohjaajia näy ettei vaan tuu kitiseen kun tekee oman ohjelman mukaan. En tiedä onko joka Nautiluksessa sama käytäntö, mutta kunnon salia se kyseinen paikka ei oo nähnytkään. EI saa kyllä multa pisteitä tää "menetelmä".

Itse kävin muutama vuosi sitten Rovaniemellä nautilus-salilla. Kävin säännöllisesti (2-3 kertaa/viikko) melkein vuoden ja treenasin siis tuolla nautilus-menetelmällä. Nykyisin käyn ihan "tavallisella" salilla ja voin kyllä sanoa, että kehitys nykyisin on ollut ihan eri luokkaa kuin tuolla nautilus-menetelmällä, vaikka tätä tavallista punttaamista olenkin harrastanut ihan säännöllisesti vasta syskystä saakka. Nyt voin kyllä sanoa, että ei tuo nautilus-menetelmä ole ainakaan minua varten.

Huoh...toivottavasti tällä nautilus salilla jonne olen menossa voi tehdä oman ohjelman mukaan, ilman kitinöitä. Ensi viikolla käyn ilmaisella kokeilulla. Pitänee kysyä voiko tehdä omia sarjoja ilman että joutuu vaikeuksiin.

Zone-sarja -42%
Mä käyn nautiluksella täällä ruattin puolella. Samaan menetelmään luotetaan täälläkin ja ihmiset oikeasti tekee laitteessa vain sen yhden sarjan ja jatkaa sitten seuraavaan.
Mullekkin annettiin tämä ihmeohjelma tullessani tutustumiskerralle. Se onkin ainoa kerta kun sitä noudatin. Mulla on normaali (pakkikselta luntattu) kolmeen jaettu ohjelma ja sarjoja teen ihan sen kolme.. Vielä ei oo ainakaan ohjaaja tullu koputtelemaan olalle että tulikohan tehtyä pari sarjaa liikaa..
Muuten ihan ok sali, mutta vapaapainonurkkaus on tosiaan vain nurkkaus ja aina täpösen täynnä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Otin luurin korvaan..pirautin ja kysyin suoraan. Ja thank god tuolla ei kielletä omia sarjoja. Nyt voi turvallisesti alkaa käymään ilman pelkoa tuimista katseista ohjaajilta:hyper:

Latest posts

Back
Ylös Bottom