Mitä maksaa lisärakentaminen (karkea arvio)?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vmv
  • Aloitettu Aloitettu

vmv

Liittynyt
12.6.2005
Viestejä
802
Suunnitelmissa/hourailuissa olisi ulkorakennuksen laajennus. Kosteaa tilaa ei tule, ja kyseessä olisi semmonen n.70 neliön lämmin varastotilatyyppinen ratkaisu.

Mitä maksaa?

Edit: rakennusluvat sun muut viralliset asiat on suunnilleen selvillä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lautavuoraus ja peltikatto ainakin, muusta en tiedä vielä. Mikä olisi halvin rakenne? :)

Rakennushommia en ole kovinkaan paljoa tehnyt, joten jotain ainakin joutuu teettämään ammattiosaajilla.
 
Nopein ja varmaan halvinkin, sekä ehdottomasti rumin vaihtoehto on esim. 2 x 40 jalkasia merikontteja. Tilaa per laatikko n.70 kuutiota. Saa myös lämpöeristettynä tai ihan millä mausteilla haluaa. Etuina nopeus (heti valmis), EI vaadi lupia, ja jos tarve loppuu niin helppo myydä eli on myös sijoituskohde. Selkeä haitta on ulkonäkö, tosin rumutta voi hoitaa maalilla tai "naamioinnilla". Hinta? Käytetty 40 jalkainen peruskontti 1500-2000 euroa, varustelu nostaa hintaa. Nopeat syövät hitaat tässäkin lajissa.
 
Nojoo, mutta ehkä kuitenkin ihan rakennus. Lähinnä haen tässä karkeaa hinta-arviota.

700e/neliö?
1000e/neliö?
1500e/neliö?
 
Mikä lattia? Mikä runko? jotuuko paljon kaivamaan pohjia? Tuleeko siitä lämmin tila?
Jos ite tekisin itselle, niin hinta ois varmaan muutaman tonnin.

EDIT: halvimmalla pääsee jos itse sahauttaa omat laudat/runko lankut. Laittaa vaikka lomalaudasta ulkovuoren ja tiilikatto on huomattavasti halvempi kuin pelti ja kestää enemmän kuin sen 10-15 vuotta.
 
ite tein kesällä ulkorakennuksen. koko reippaat 50 neliöö. 2 varastoa, joista toisen saa lämpimäksi, vielä se sitä ei ole, katos autolle. 3 varvia harkkoja, täytöt, ojiukset, eristykset, puurunko, lautaverhous, puralpeltikatto, rännit, lattiavalut jne. kustanti yhteensä "suunnilleen" 8000e, sain rakennustavaran suhteilla muka "edullisesti", vierasta työtä jonkun verran. rakennus itä-suomessa.
 
Mikä lattia? Mikä runko? jotuuko paljon kaivamaan pohjia? Tuleeko siitä lämmin tila?
Jos ite tekisin itselle, niin hinta ois varmaan muutaman tonnin.

EDIT: halvimmalla pääsee jos itse sahauttaa omat laudat/runko lankut. Laittaa vaikka lomalaudasta ulkovuoren ja tiilikatto on huomattavasti halvempi kuin pelti ja kestää enemmän kuin sen 10-15 vuotta.


n.70 neliön lämmin varastotilatyyppinen ratkaisu, itse tehtynä muutaman tonnin? Melkein tekisi mieli sanoa höpöhöpö.
 
n.70 neliön lämmin varastotilatyyppinen ratkaisu, itse tehtynä muutaman tonnin? Melkein tekisi mieli sanoa höpöhöpö.

oliko siitä lämpimästä tilasta vielä tuossa vaiheessa tietoa?
Mun omaan taloon maksoi pohjatyöt sokkelin kanssa n.2000
runko 200 (jos ei lasketa runkolevyjä mitä kylmään varastoon ei tarvita). Kattotuolit 2700 kattotiilet+aluskate n.1500.
Kyseessä n.200 neliön talo jossa on kehäkattotuolit.
Joten edelleen väitän että jos itse tekisin itselle, niin tuollainen KYLMÄ varastotila maksaisi muutaman tonnin.
 
oliko siitä lämpimästä tilasta vielä tuossa vaiheessa tietoa?
Mun omaan taloon maksoi pohjatyöt sokkelin kanssa n.2000
runko 200 (jos ei lasketa runkolevyjä mitä kylmään varastoon ei tarvita). Kattotuolit 2700 kattotiilet+aluskate n.1500.
Kyseessä n.200 neliön talo jossa on kehäkattotuolit.
Joten edelleen väitän että jos itse tekisin itselle, niin tuollainen KYLMÄ varastotila maksaisi muutaman tonnin.


Aloitusviestissä jo puhuttiin lämpimästä tilasta. Oletin että puhumme edelleen, koska tarkoitushan oli arvioida threadin aloittajan varaston kustannuksia.
 
Ok. Se on päässyt vilahtamaan ohi minulta. Sittenhän menee n.2000 eristeisiin, muutama satanen lämmityskaapeliin (lattia) ja muutama satanen sisälle gyprokkiin ja hiluja höyrysulkuun. Jokusen satasen saa helposti menemään sähkötarvikkeisiin. Lattiavaluihin menee helposti se 1000... Pitäisköhän se hinta arvio nyt nostaa n. 8000 tonniin.
 
Ok. Se on päässyt vilahtamaan ohi minulta. Sittenhän menee n.2000 eristeisiin, muutama satanen lämmityskaapeliin (lattia) ja muutama satanen sisälle gyprokkiin ja hiluja höyrysulkuun. Jokusen satasen saa helposti menemään sähkötarvikkeisiin. Lattiavaluihin menee helposti se 1000... Pitäisköhän se hinta arvio nyt nostaa n. 8000 tonniin.
Toi 8000e on aika passeli jos itse tekee ja hommaa tukit ja sahauttaa.

T: Lämmin autotalli 60m2 n.8000e
 
Back
Ylös Bottom