Moi! Ajattelin kysyä asiasta täältä kun näyttää ihan asiantuntevaa käyttäjäkuntaa pakkiksessa olevan. Eli mitä lisäravinteita suosittelisitte päivittäiseen ruokavalioon lisättäväksi?. Olen 21 vuotias 188 cm 85 kg miehenalku ja tavoitteena lisätä LIHASmassaa reilut viisi kiloa, sen jälkee karistaa nykyiset ja massanlisäyksen myötä tulevat muutamat löysät kilot veks.
Salilla käyn 3 kertaa viikossa, aerobista liikuntaa tulee joka päiväisen pyöräilyn, lenkkeilyn ja salibandyn (kerran viikossa) myötä ihan riittävästi. Ja normi päivittäinen ruokavalio on seuraava:
aamupala: 4 viljan puuroa, mustikoita + hedelmä
lounas: pasta, jauhelihaa 200g tai normaali kouluruoka + salaatit
välipala: dymatize high protein mega gainer, sekä banaani/omena
palautusjuomana treenin jälkeen monesti sama gaineri
päivällinen: pastaa ja jauhelihaa 200g, pari lasia kevyt maitoa
iltapala: mustikkarahka, hedelmiä.
Mitä hyviä, sekä opiskelija lompakolle sopivia lisäravinteita suosittelisitte ruokavalion tueksi ja mitä itse karsisitte/lisäisitte tuohon nykyiseen päivittäiseen ruokailuun? Lähinnä nyt tarkoitan palautusjuomaa sekä yöproteiineja, massanlisääjä kun tuskin on paras mahdollinen palkkari?
Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan
Salilla käyn 3 kertaa viikossa, aerobista liikuntaa tulee joka päiväisen pyöräilyn, lenkkeilyn ja salibandyn (kerran viikossa) myötä ihan riittävästi. Ja normi päivittäinen ruokavalio on seuraava:
aamupala: 4 viljan puuroa, mustikoita + hedelmä
lounas: pasta, jauhelihaa 200g tai normaali kouluruoka + salaatit
välipala: dymatize high protein mega gainer, sekä banaani/omena
palautusjuomana treenin jälkeen monesti sama gaineri
päivällinen: pastaa ja jauhelihaa 200g, pari lasia kevyt maitoa
iltapala: mustikkarahka, hedelmiä.
Mitä hyviä, sekä opiskelija lompakolle sopivia lisäravinteita suosittelisitte ruokavalion tueksi ja mitä itse karsisitte/lisäisitte tuohon nykyiseen päivittäiseen ruokailuun? Lähinnä nyt tarkoitan palautusjuomaa sekä yöproteiineja, massanlisääjä kun tuskin on paras mahdollinen palkkari?
Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan