Mitä lajia ehdottaisitte minulle?

Valoitetaanpas hieman tilannetta. Olen jalkapallo maalivahti, joka ei luokkaantumisen vuoksi pysty tällä kaudella pelaamaan. Voimaa ja kuntoa pitäisi kuitenkin jollain ylläpitää, olen ajatellut täyttää tämän tyhjiön jollain kamppailulajilla. Olisi hyvä jos, mahdollinen laji kehittäisi ponnistusvoimaa sekä keskivartalon voimaa. Lyönnit ja potkut eivät kauheasti huokuttele, joten olen ajatellut lukkopainia tai judoa. Luokkaantuminen ei aseta mitään esteitä kamppailulajeille.

Kiitos jo etukäteen.;)

Painia! Siinä kasvaa räjähtävyys ja voima! Roomalais-kreikkalainen ois oiva vaihtoehto. Voipi olla vaan hankala hyökätä harrastamaan sitä ohimennen vähäksi aikaa.. Ehkä teillä päin on kunto-paini treenejä..? Jossakin on kait ollut sellaisiaki järjestetty.

Judo ois kans varmaan aika räjähtävyyttä vaativaa ja ainaski tasapaino pääsee siinä kehittyyn. Tietty lukkopainissaki on räjähtävyys tärkeää, mutta treenit menee aika lailla sinnikkääseen vääntöön, eli lihaskunto e8i ainakaan pääse sielä huononeen. :whip:

Riippuu paljon siitä missä asut, mitä lajeja siellä on mahdollista treenata, ja keiden opastamina?
Mutta BJJ ja lukkopaini on aika varmoja valintoja, vetäjät yleensä ammattitaitoisia ja treeni kovaa. Keskivartalo saa varmasti kyytiä, mutta ponnistusvoimatreenit kannattaa tehdä omalla ajalla.

Back
Ylös Bottom