Mitä löytyy bägistäsi ? (Frisbeegolf)

Laitetaanpa kesän kunniaksi pystyyn frisbeegolf aiheinen threadi! Nyt on täydellinen aika päivitellä minkälaisilla luottokiekkojen/varusteiden arsenaalilla sitä pakkislaiset ovatkaan varautuneet valloittamaan Suomen ratoja :D

Aloitanpa itse kertomalla mitä omasta pussistani löytyy.

- 13 Kiekkoa, joista luottoja tällä hetkellä varmaankin drivereistä latitude saint ja westiden sotakirves. Midareista ehdottomasti latituden claymore ja innovan roc 3. Puttereissa puolestaan vaaka kallistuu westsiden tuonelanjoutseneen, joita on muutamakin kappale, sekä discraftin soft focusiin.
- Pari pyyhettä kiekkojen putsaamiseen/kuivaamiseen.
- Tussi kiekkojen merkkaukseen.
- Minitaskulamppu kiekkojen etsimiseen pimeällä.
- Usein myös jonkinlaista juomaa/juomapullo

Viimeksi muokattu:
Draivereista:
Latituden havoc, innovan star dessu sekä latituden halo
Midareista:
Discraftin comet ja latituden kompassi
Putterina innova dart sekä joku vanha eurodisc (on muute helvetin hyvä noin 8-18 metrin putteihin vaikka ei uskois)

20201208_223140.jpg

Siinäpä nuo tällä hetkellä. Magician löytyy myös paremmassa muovissa.

1 rivi
Innova dx Banshee, Discmania Active tiger, Prodigy PA-1
2 rivi
Latitude opto Compass, Prodigy X5 (en muista muovia) prodigy 350G MX-3.
3 rivi
Prodigy 400 g H3v2, Innova dx archangel, Discmania active magician
4 rivi
Innova dx wolf, discmania g line pd, Innova gstar corvette
5 rivi
Innova xt nova, innova dx eagle

Bägi itessään on Latituden Luxury E4. Oon tykännyt kovasti jonkun Innovan ritsan jälkeen.

Putterit:
Viime kesänä heittelin melkein yksinomaan Discraftia, mutta nyt muuttunee tulevaksi kesäksi. Lunat on myyty, Challengereita ois vielä, mutta puttereiksi tullee joko Latituden Soft Pure tai Discmania Soft EXO Link. Heittoputterina kulkee todnäk mukana myös Innovan Star-muovin Aviar3 ja temppukiekkona Innovan Gareth Gurthie Sonic.

Midarit:
Discraftin Buzzz ei todnäk ykkösmidarin paikkaa häviä. Niitä on varmaan 6 eri muoveina. Erikseen vielä pari Buzzz OS:ää ja yks tai kaks Buzzz SS:ää. Discraftin Malta on kulkenut matkassa paria väylää varten, heitän lähinnä kovaan tuuleen. Samaan tarkoitukseen on myös FLX muovin Drone ja ESP Wasp (Adam Hammes signature). Muiden valmistajien midareita on paria erilaista testiin kesää varten. Kahtoo päätyykö bägiin vai ei.

Väylikset:
Latituden Opto Saint / Saint Pro on ollut luottokiekko ja vähän pidemmän matkan väylädriveri. Antsoihin ja lyhyempiin suoriin Innovan Leopard. Discraftin Mantis on kulkenut kanssa bägissä, mutta aika vähälle heitolle on jäänyt. Joku vähän vakaampi väylädriveri pitäs kattoa kesää varten. Semmosta ei yllättävää kyllä välttämättä nykyisellään löyty, vaikka kiekkoja on saatanasti.

Pituusdriverit:
Discraftin Paul McBeth Hades lentää pitkälle, paitti jos tuulee vastaan, jolloin kippaa yli. Samoin Paul McBeth Avenger SS, jota kylläkin heitän enemmän antsoihin. Prodigyn melko alivakaaksi hakattu D2 kulkee kanssa mukana ja kovempaan tuuleen heitän joko Avery Jenkins Dessua tai Discraftin Paul McBeth Zeusta. Näitä on varastossa sit muitakin, kahtoo kesää kohti, mitä jää bägiin.

Mä oon vasta harrastuksen tänä keväänä aloittanut ja mulla on vasta tasan kolme kiekkoa.

Driverina toimii aika hidas väylädriveri arvoilla 7,5,-2,1
Sitten mulla on midarina Claymore myöskin, siinähän arvot oli muist 5,5,0,2
Ja putterina mulla on Prodigyn pa3

Tässä kuhan harrastuksessa kehittyy niin pikkuhiljaa hankitaan erilaisia kiekkoja.

Nyt on alussa ollut ongelmana mulla rystypuolen heitoissa liikaa hyzeriä, mutta nyt kun olen harjoitellut painonsiirtoa, lantion ja jalkojen liikettä sekä ranteen kulmaa, saan tuolla claymorella ja myös driverilla aika pillisuoria heittoja, kun ennen ne aina kaartoi hyzerin takia vasemmalle.

Kämmenpuolen heitoissa mulla vielä esiintyy out of axis torqueta, mikää pistää kiekon väpättämään ja syö nopeuden pois jolloin heitot jää lyhyeksi ja loppufeidi on kiekon hitauden takia aivan liian suuri.

Puttaamisessa olen suosinut spin puttia sen ollessa minulle näin alkuun helpompi tapa putata, mutta myös haaraputissa saan nykyään kiekon lentämään suorassa ja aikalailla oikeaan kohteeseen.

Back
Ylös Bottom