Mitä koneeseen ennen treeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peetu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Ei jos ja KUN ei ehdi syömään mitään ennen treeniä, niin mikä olis semmonen hyvä "pikalounas" ennen reeniä? Miellellään jos olis joku nopee protskudrinkki tai joku olisko hyvä? Kertokaahan teitä tyhmemmälle

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jea. Proteiinidrinkki mis ei lainkaan hiilihydraattia.
En ihan tajunnu että paljonko ennen treeniä joudut tuon viimesen tankkauksen tekemään mut ehkä ois ideaa ottaa kaseiinia jos se on yli tuntia ennen ja muuten heraisolaattia.

Ai miksei hiilaria? No siks kun hiilarittomasta juomasta pääsee paremmin tyrosiini aivoihin ja siitä valmistuu siellä sopivia välittäjäaineita.

En keksiny neurotransmitterin oikeaa monikkoa :) Onko se 'neurotransmittereja'?

En keksiny neurotransmitterin oikeaa monikkoa :) Onko se 'neurotransmittereja'? [/B][/QUOTE]

Neurotransmittereita :kippis1:

Nimim. eräs neurotieteilijä joka kirjoittaa mieluummin englanniksi kun kerran termistökin on englanniksi ;)

Yes. A protein-shake with no carbohydrates. I didn't quite get how long before your workout you have to eat your last meal, but it might be a good idea to use casein if it's more than one hour before, otherwise take whey-isolate.

Why no carbs? Because a tyrosine from a carbless drink crosses the blood-brain barrier easier and is processed into suitable neurotransmitters there.

:cool:

Älkää valittako kielen ontuvuudesta, katsokaa kuinka paljon se ontuu suomenkielisessä versiossa! :hmmm:

Ai että ei ollenkaan hiiliareita?
Ite syön monesti esim. ison kulhollisen Bran Flakesseja pari reissaria ja jotain rehuja, ja mun mielestä toi toimii tosi hyvin ennen treeniä. Sillä vaikka suurin osa anaeroobisessa harjoittelussa tarvittavasta energiasta tuleekin lihaksiin edellisinä päivinä varastoituneista hiilareista, niin kuten mikään mukaan urheilulaji ei myöskään salitreeni ole pelkästään anaeroobista vaan mukana on myös reilu osa aeroobista liikuntaa ja jos et ole syönyt hiilareita moneen tuntiin ennen treenin alkua niin olempa aika varma , että treeneissä loppuu paukut kesken verensokerin laskiessa todella alas. Hiilareilla ei tietenkään saa täyttää vatsaa liikaa, koska silloin keho käyttää paljon energiaa ruuan sulattamiseen ja treeni kärsii. Paras olisi kun salille mentäessä ei olisi ollenkaan nälkä, mutta toisaalta ei ollenkaan täysi olo.

Jos ajatellaan, että se pikalounas olisi vaikka n. tunti ennen treenejä, niin se hiilariton protskudrinkki on huono idea. Täytyy pitää mielessä, että siitä edellisestä ruoasta voi olla kolme tai neljäkin tuntia.... Yritä siitä nyt vielä sinnitellä eteenpäin ilman hiilareita. nöy.
Se on toisarvosta mitä hieno tutkimus sanoo tyrosiinista ja välittäjäaineista. Sen sanoo kroppa ja järki, että jos päivä on menny huonolla ruoalla, niin treeni perälleen enemmän tai vähemmän.

Kokeile muutama kerta minkälainen protskudrinkki sulle sopii, niin että treeni kulkee... Ota vaikka jostain lisäravinnekaupasta matkalla joku trainingloaderi tai vastaava. Henkilökkohtainen mielipiteeni on se, että hiilareita tarvitaan. Tässä tapauksessa, kun edellisestä ruokailusta on aikaa x tuntia ja minuuuttia.

Originally posted by Jonksu
Sillä vaikka suurin osa anaeroobisessa harjoittelussa tarvittavasta energiasta tuleekin lihaksiin edellisinä päivinä varastoituneista hiilareista, niin kuten mikään mukaan urheilulaji ei myöskään salitreeni ole pelkästään anaeroobista vaan mukana on myös reilu osa aeroobista liikuntaa ja jos et ole syönyt hiilareita moneen tuntiin ennen treenin alkua niin olempa aika varma , että treeneissä loppuu paukut kesken verensokerin laskiessa todella alas.

Toisaalta taas aerobisessa osassa salitreeniä(palautukset) energianlähteenä paras on rasva. Rasvaa käytetään enemmän jos ei ole vedetty hiilareita ennen treeniä.:rolleyes:

Originally posted by Fat22

Ai miksei hiilaria? No siks kun hiilarittomasta juomasta pääsee paremmin tyrosiini aivoihin ja siitä valmistuu siellä sopivia välittäjäaineita.

Miksi tyrosiinia, tietääkseni se rupeaa väsyttämään. Lisäksi kaipaisin perusteluja sille miten hiilarit haittaa tyrosiinin imeytymistä. Jos ylipäätään haittaa niin paljonko se pitkittää tyrosiinin menoa aivoihin, eli onko sillä ajalla mitään käytännön merkitystä. Lisäksi uskoisin, että hiilihydraatin samanaikaisen nauttimisen hyödyt ylittää haitat. Minä en ainakaan tuota tyrosiini juttua ilman perusteluja usko.

Itse ainakin pidän vähintään 3h paastoa ennen salille lähtöä. Tarkoittaa kuitenkin sitä, että sitä ennen oon vetäny kunnon mätöt, että hiilarivarastot täynnä.

Minkälainen ruokailu olisi optimaalinen, jotta treenissä kuluisi mahdollisimman paljon rasvaa?

Minkälainen ruokailu olisi optimaalinen, jotta treenissä kuluisi mahdollisimman paljon rasvaa?

Miten olisi 3-4 tuntia syömättä, pari kofeiinitabua koneeseen ja menoksi, ja palautusdrinkkikin vasta sen 2 tunnin "ikkunan" loppupuolella? Käytännössä mulla muuten menee noin kun menen treeniin töistä ja monesti välipala jää väliin.

Meinaatko että jättäis palautusjuomankin kokonaan pois??? kannattaakohan kuitenkaan tuon palautuksen kustannuksella rasvaa poltella?

Mulla on seuraavat systeemit 30 min ennen reeniä: reilu 100 g maitorahkaa huuhdotaan malto+kreapaukun kera alas. Maltoa siinä on vain n. 2 rkl. Ja lisäks 300 mg kofeiinia.

Totuus on se, että treeni menee vituiks jos sinulla on se _nälän tunne_ treenatessa.

Otan itse pienen malto-krea-paukun 30 min ennen treeniä vaikka olisin pitäny useamman tunnin aterian ja treenin välissä taukoa

Ja suosittelen kyllä muillekkin, paskapuhetta ainankin minun kohdalla se, että jos vetäsee maltoa ( tai vaikka vähän dekstroakin ) niin alkaa väsyttämään. Eriasia tietysti jos pumppaa niitä paskoja mahan täydeltä, mut kuka käskee ottamaan enemmän kuin on tarvis ?

Varsinkin ennen jalkatreenejä on hyvä ottaa pien maltopaukku

Joo, mun tilanne on se et syön töis noin klo 11-12 ja jonkun pienen välipalan noin klo 14-15. Treeni on melkeen aina nykyään noin 17.30 eteenpäin. Siinä rupee oleen pieni nälkä kun pitäs salille lähtee, mut taas ei siinä voi mitään oikeen mättääkkään kun tavara tulee ylös jos syö alle 2h ennen reenii:urjo: . Ostin eilen setin whey3 suklaa, malto6 ja dextrose. Noista vois jotain sotkee.

Ps. Otatteko yleensä krean ennen vai jälkeen reenin?

Meinaatko että jättäis palautusjuomankin kokonaan pois???

Eiii pois, vaan sinnittelis sanotaan tunnin vielä treenin jälkeen. Polttelis siinä rasvoja sen tunteroisen ja sitten vasta pirtelö naamaan. Body-for-lifessähän tätä harrastetaan.

Minun mielestä aivan ennen treeniä ei vaan kannata syödä mitään. Vai mitä hyötyä siitä voi olla treenin kannalta jos vatsassa on tavaraa? Enemmän on merkitystä sillä mitä on syönyt päivän mittaan. Itsellä toimii parhaiten kun syö normaalin aterian vaikka 4-5 tuntia ennen treeniä, sitten vielä kevyt välipala 1-2 tuntia ennen kun aloittaa. Ja kaikki lähtee kunnon aamupalasta. Tyhjällä vatsalla on paras treenata eikä tarvi pelätä että maan vetovoima kumoutuu ja eväät pyrkii takaisin.

Jea padi eli tyrosiini--->dopamiini&noradrenaliini--->treeni intoa
tryptofaani--->melatoniini&serotoniini--->hyvää yötä

Nyt en heti muista miksi hiilarit haittasivat juuri tyrosiinin aivoihinpääsyä. Taisi liittyä jotenkin siihen että hiilarien kanssa syödystä proteiinista jotkut tietyt aminot menevät ensisijaisesti lihaksiin tai jotain sellasta.

Korkeahiilariset ruuat taisivat yleensä sisältää myös suhteellisen paljon tryptofaania, mutta maltoahan tämä ei tietenkään koske.

kerran oon treenannu niin etten tankannu kuin hullu ennen treeniä ja kyllä jäi viimeiseksi kerraksi! Ekan kovan sarjan jälkeen alkoi päässä heittämään enkä enää jaksanu mitään. Kyllä mun pitää koko päivä aamiaisesta lähtien pitää bulkki päällä jos meinaa jotain jaksaa salilla.

Originally posted by Fat22
Jea padi eli tyrosiini--->dopamiini&noradrenaliini--->treeni intoa
tryptofaani--->melatoniini&serotoniini--->hyvää yötä

Joo minulla meni nuo kaksi sekaisin. Mistähän noista löytyis tietoa onko mitään internet osoitetta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom