Mitä iltapalaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fjäril
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
En haulla löytänyt tälle omaa keskustelua. Eli mitä syötte iltapalaksi? Mä syön mitä sattuu, riippuu ihan illasta. Välillä riittää kevyempi, välillä täytyy syödä raskaampi iltapala. Liian usein tulee mussuteltua hyvää. Voin syödä iltapalaksi esim hedelmiä tai leipää, joskus purkin tonnikalaa. Yleensä aamupala sekä lounas että päivällinen on hanskassa, mutta sitten illalla tulee ne repsahtamiset. Olen yrittänyt syödä päivän aikana tarpeeksi, ettei kyse olisi energiavajeesta. Kyse taitaa olla enemmänkin tavasta, bileet pystyyn kun lapset nukahtaa :LOL: Eli mitä te syötte, että saatte tarpeeksi energiaa ja nälkä ei vaivaa?

Kaurapuuroa: 40g hiutaleita veteen, loppuvaiheessa vispaan yhden kananmunan sekaan. Päälle sitten marjoja/hedelmiä/mehukeittoa/pähkinöitä/vaahterasiirappia, mitä milloinkin tekee mieli/päivän kokonaisenergiasta riippuen.

Joo toi kananmuna tekee hyvää kaurapuuron kanssa, täytyy kokeilla tuota sun kombinaatiota! Kuulin aikoinaan tuosta kanamunan lisäämisestä ja olinkin unohtanut sen. Olen tässä miettinyt pääni puhki missä mulla on vika ja tajusin sen nyt. Mä en syö tarpeeksi proteiinia! Silloin kun kävin salilla enemmän kiinnitin asiaan huomiota. Nyt laihduttaessa olen kiinnittänyt huomiota kasvisten ja hedelmien syömiseen, proteiinin kustannuksella. Johan onnistui herkuton päivä helposti kun pidin huolen että söin joka aterialla proteiinia kunnolla. Uskomatonta mutta totta. Ihan päivän selvä asia kun miettii pidemmälle, proteiini pitää nälkää loitolla pidempään.

tuorapuuro on monasti ehotettu aamupala mutta käy illalla superisti kun voi aamulla katsoa mitkä hedelmät pitäs käyttää piakkoin ja tehdä setin sen mukaan tekeytyyn päivän ajaksi:giggle:

Mulla on usein harrastuksia niin että ehdin syödä päivällisen vasta klo 19 jälkeen joten mun iltapala on siinä.
Mutta nyt kun rajoitan vähän hiilareita niin voisin syödä iltapalaksi raejuusto/tonnikala/keitetty kananmuna -mössöä, cashew-pähkinöitä ja juustoa ja leikkelettä, munakas, jotain karppileipää lisukkeilla.

Minulla myös toimii kaurapuuro iltapalana. Pari tuntia ennen nukkumaanmenoa kun kiskaisee, niin auttaa nukahtamista ja unenlaatuakin mukavasti.
40g hiutaleita maitoon tehtynä, päälle 100g raejuustoa + marjoja ja mehukeittoa sekä pähkinärouhetta tai vaihtoehtoisesti nokare kookosöljyä. Tämä kombo on toiminut jo vuosia, ja edelleenkin herahtaa vesi kielelle pelkästä ajatuksesta 🤤

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom