Mistä hoitoa jalkavaivoihin?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on nyt muutaman kuukautta ollut erinäisiä ongelmia jalkojen kanssa. Tänään lähdin 2kk totaalitauon jälkeen lenkille, mutta eihän siitä mitään tullut vaan jalat kipeytyi vähän jokapuolelta: nilkan päältä, pohkeen ulkosyrjältä, jalkapäydän ulkosyrjältä ja lonkista. Jokainen askel tuntuu hankalata. Salillakaan en ole tehnyt jalkatreeniä kuukauteen ja jalat on ollut rasituksessa vain kamppailulajitreeneissä, joissa on venytelty ja lämmitelty jalkoja aina kunnolla.
Ekana veikkaisin itse huonoja kenkiä (inttersportin myyjä möi ylipronaatiotuella varustetut kengät, jotka ei oikein tunnu "omilta"), mutta taustalla on muutakin: Satutin nimittäin selkäni kamppailutreeneissä samoihi aikoihin, kun juoksuvaivat alkoivat. Selkä parani parissa viikossa, mutta ehkä siitä jäi jotain jumeja, jotka vieläkin vaikuttavat juoksuun.

Kysymys kuuluu, mistä haen hoitoa? Askelklinikka, hieroja, fysioterapeutti vai normilääkäri? Juoksu olisi hyvä saada kuntoon ennen varusmiespalveluksen alkamista ensikuussa...:(

mutta taustalla on muutakin: Satutin nimittäin selkäni kamppailutreeneissä samoihi aikoihin, kun juoksuvaivat alkoivat. Selkä parani parissa viikossa, mutta ehkä siitä jäi jotain jumeja, jotka vieläkin vaikuttavat juoksuun.

Tuo vaikuttaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Hakeudu siis OMT-fysioterapeutin, kiropraktikon tmv. hoitoon, aivan sama kenen, kunhan osaa arvioida selän ja lantion toiminnallisuutta ja ennenkaikkea niiden häiriöitä.

Tuo vaikuttaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta. Hakeudu siis OMT-fysioterapeutin, kiropraktikon tmv. hoitoon, aivan sama kenen, kunhan osaa arvioida selän ja lantion toiminnallisuutta ja ennenkaikkea niiden häiriöitä.

Kiitos vastauksesta, näin itsekkin ajattelin. Osaako nuo fysioterapeutit myös määrittää niitä jalkaterien virheitä (ali-/ylipronaatio), vai pitääkö mun myös hakeutua jonnekkin eri asiantuntialle?

Edit. Niin ja missä hinnoissa fysiolla käynti pyörii? Osaan sitten varautua budjetissa... :(

Kiitos vastauksesta, näin itsekkin ajattelin. Osaako nuo fysioterapeutit myös määrittää niitä jalkaterien virheitä (ali-/ylipronaatio), vai pitääkö mun myös hakeutua jonnekkin eri asiantuntialle?

Edit. Niin ja missä hinnoissa fysiolla käynti pyörii? Osaan sitten varautua budjetissa... :(

Osaa ne. Itse maksan 30 €/kerta, joka kuulemma on vähän. Minusta ei:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom