mistä aloittaisin/jatkaisin?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Katselin noita ennen/jälkeen kuvia ja taas jälleen kerran tulin siihen tulokseen et omalle kropalle pitäis jotain muutoksia tehdä. Sellainen fitness-kroppa ois tavoitteena. Kisatkin saattaisivat jossain vaiheessa kiinnostaa. Minkä näköinen kroppa on fitnessihmisillä ihan normaaliaikoina? Mietin vain et miten hyvin lihakset erottuu yms. Olen aika vasta alkaja niin kyselen varmaan typeriä.

Eli mistä mun pitäis lähteä liikkeelle kun alan metsästämään kiinteyttä? Millaista ruokavalioo aluksi noudattaa ja miten treenata? nyt käyn neljästi viikossa tekeen salitreenin, ohjelma jaettu niin että 1.selkä&hauis, 2.rinta&ojentajat, 3.jalat ja 4.olat. Teen 3-2 sarjaa 8-10 toistoa noin keskimäärin.tälleen oon tehny nyt parisen kuukautta. sitä ennen erinäisiä saliohjelmia ja jumppataustaa. Ruokavalioon oon kiinnittäny huomiota ja sieltä on karsittu pois kaikkee ylimäräistä. Tällä hetkellä oon yrittänyt pudottaa rasvaprosenttia mut en tiedä onko se hyvä tavoite? Syön 1600 kaloria päivässä(1700 ei paino lähtenyt tippumaan, en tiedä lähteekö 1600:kaan) Kahdesti viikossa aamuaerobinen ja treenin päätteeksi 20-40min. sykerajat vaihtelevat.
Pyrin syömään kuusi kertaa päivässä. Joka aterialla proteiinia, lisäksi omega3 kapselit ja soijalesitiinia aamuisin. Päivän ateria koostuu ruisleivästä, puurosta, raejuustosta, hedelmistä, vihanneksista, tonnikalasta, kanasta, maitorahkasta...
Niin kropaltani oon aika normaali 165 ja 57kg. lihasta jonkin verran kertynyt muttei riittävästä:D
Olikos tässä nyt tarpeeksi tietoa. Toivottavasti joku viitsii vähän auttaa vaikka näitä aiheita tainnut olla täällä jo miljoonia:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos lihasta haluat, täytyy kaloreiden olla plussalla. +500 on aika yleinen tapa, ite olen alottanut vähän maltillisemmin (+200-300). Saas nähdä mitä tulee. Aamu- ja salinjälkeisaerobisia kannattaa myös jättää vähemmälle, jos sitä lihasta tahdot lisää. Enempää ei mun varmaan kannata yrittää neuvoa, ettei ihan metsään mene. :D

Nuo gurumimmit minua ohjasivat lisäämään rohkeasti syömistä ja sen olen tehnytkin. Eli 1600-1700 kcal on auttamatta liian vähän: en ole ikinä pystynyt päivää elämään noin vähillä kaloreilla ja silti kilot ennemminkin tippuneet kuin massa kasvanut vaikka treenaankin salilla kovaa. Ja olen suunnilleen sinun kokoinen ollut joskus, nyt liian pieni paino.

Eli jos kituutat liian pienellä ei lihakset ainakaan kasva! Lisää ruokaa koneeseen! :D

Niin no sen mä tiesinkin että pitää syödä enemmän jos haluaa lihasten kasvavan mut kun mä en tiedä kasvattaakko lihasta vai tiputtaako ensin painoa. Ja mistä ylipäätään lähteä liikkeelle. mä oon ihan hukassa:( ja jos syö enemmän kuin kuluttaa niin kuin kauan sillä tavalla syödään ja mahdunko mä sit enää vaatteisiini kun alkaa läskiäkin auttamatta kertyä ja sitä mä en haluais, vaan nimenomaan eroon läskeistä ja lihasta tilalle.:) tiedetään, olen vaikea tapaus.

Mielestäni asiat pitäisi laittaa tässä järjestyksessä kuntoon:

(0. Hanki valmentaja, jos haluat päästä pienimmällä päänvaivalla - hän opettaa sinulle seuraavat asiat)
1. Opettele treenaamaan kovaa
2. Laita ruokavalio kuntoon, niin että syöt noin +-0 (2000 kalorin kieppeillä lienee hyvä suurimmalle osalle)
3. Treenaa hiton kovaa ja syö oikein 4-6kk ennenkuin edes mietit mitään dieettiä
4. Jos paino tippuu, lisää kaloreita
5. 6kk päästä katso taaksepäin ja tarkastele kehitystä: Onko kehitys ollut tasaista kaikkien lihasryhmien suhteen? Paljonko olet saanut syödä, että samat vaatteet mahtuvat päälle (painolla ei ole väliä, se voi nousta ilman rasvaa tulee lisää)?
6. Tässä vaiheessa valmentajan hankkiminen voisi olla ajankohtaista, mikäli et ihan alussa halua vielä siihen sijoittaa.

Pörrikkä, olet samassa veneessä kaikkien muiden aloittelijoiden ja meidän ei-ihan-niin-aloittelijoiden kanssa. Kaikkien tavoite on saada lihasta ja pienentää rasvaprosenttia. Käytännössä se voi onnistua alussa, mutta silloinkin pitää osata tehdä hommat järkevästi. Ei anorektikkotyyliin "syön aamulla yhden mansikan ja illalla puolikkaan näkkärin". KOVAA treeniä, uuden mentaliteetin opettelua salilla ja syömisten suhteen, haaveilua ja oppimista - siitä se lähtee. :)

Kiitos vastauksista! tämä auttaa jo paljon. Eli mä lisään kaloreita ja jatkan kovaa treenaamista. Jos nyt syön sen 1600 niin lisäänkö ensin vaikka 200 kaloria lisää? ja pikku hiljaa sit sinne lähemmäs 2000? ja miten toi aerobinenpuoli? Mistä mä sellasen valmentajan voisin saada? Pitäis ehkä olla joku jolla ois kokemusta fitnesistä?

Voit nostaa joko suoraan tai tuolleen asteittain, ihan kumpi tuntuu susta paremmalta. Tai voit vaikka vaihdella kaloreita päivittäin: ma 1600, ti 2000, ke 1600, to 2000... ja niin edelleen, silloin keskiarvo on jotakuinkin 1800.

Syö proteiinia vähintään 2g/painokilo, rasvaa vähintään 40g ja loput sitten hyvistä hiilihydraateista. Eniten hiilareita aamupalalle ja treenin jälkeiselle aterialle.

Aerobista ei mitenkään hullun lailla, keskity nyt ennemmin siihen punttikseen. Fiiliksen mukaan sen verran, mikä tuntuu hyvältä.

Lukaise läpi www.fitnessflow.org-sivuilta löytyviä infoja, sieltä löytyy jo joitakin vastauksia kysymyksiisi. Sivut on vielä kesken, mutta on siellä jo asiaa ainakin alkuun pääsemiseksi.

Tsemppiä. :)

Nooni nyt on valmentaja hommattu, ja ruokailua ja treeniä uudistetaan tässä pikku hiljaa. Vähän meinaa pelottaa et miten tässä käy. Mulla on niin hirvee pelko siitä et saan aikaan vaan löysää löllyvää läskiä.

Tämä, mitä nyt sanon, ei varmasti ole helppoa toteuttaa, mutta sanon sen silti: koeta päästä eroon tuosta läskin pelosta, ei se kropassa oleva läski mitään ydinjätettä sentään ole ;) En missään tapauksessa tarkoita, että pitäisi vetää päälle hirveä sikabulkki ja muuttua patomursuksi, mutta tarkoitan, että kilo-pari rasvaa sinne tänne ei ihan oikeasti näy eikä tunnu vielä juuri missään, ja ne saa helposti dieetattua pois (jos siihen nyt ylipäätään on tarvista) sen jälkeen, kun kroppaan on kehitetty lihasta kovalla treenillä ja fiksulla syömisellä.

Kiitos Gillyanne, jotain tällaistä tsempitystä just kaipasinkin. Sen takia läskiä pelkään et mulla ei ole minkäänlaista käsitystä et miten paljon sitä kertyy ja miltä sitten näytän. Mutta pikku hiljaa totuttelen siihen ajatukseen, ainakin kova yritys on. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen takia läskiä pelkään et mulla ei ole minkäänlaista käsitystä et miten paljon sitä kertyy ja miltä sitten näytän. Mutta pikku hiljaa totuttelen siihen ajatukseen, ainakin kova yritys on. :)

Eipä sitä tosiaan voi oikein olla käsitystä miltä missäkin painossa näyttää, silmä tottuu, ja toisaalta taas omaa ns kehonkuvaa on todella vaikea muuttaa. (IMO tehokkaimmin muutoksen näkee valokuvista, oli se muutos sitten mihin suuntaan tahansa.)

Itse "light-bulkkasin" noin 8 kk, en todellakaan pro-hengessä, söinpähän vain aika huolettomasti, kalorit lievästi plussalla, reilusti proteiinipitoista safkaa JA treenasin kovaa (omasta mielestäni ainakin) ja jätin aerobisen vähälle, max kerran viikossa. Kiloja tuli lisää noin kuusi, suurin osa tietenkin läskiä (68 --> 74).

Kun sitten pudotin sieltä 74:sta tänne 62:een (tän hetkinen paino), niin todella moni tuttu on kummastellut, että "yli 10 kiloa, mitäh, ethän sä edes ollut mitenkään läski!?"

Toisin sanoen, lihaksikas immeinen pienellä flässälläkään ei näytä "läskiltä", vaan ehkäpä urheilullisen normaalipainoiselta... Eli rohkeasti lihatalkoisiin vaan! :whip:

No niin, pelkoni on käyny toteen, paino on noussu kolme kiloa ja mä näytän virtahevolta. vaatteet puristaa ja farkkuja en enää edes kehtaa käyttää kun reidet tursuilee. Onko normaalia että paino nousee kilon per viikko? oon pyrkiny syömään n. 2000 kaloria. ilmeisesti mun kulutus on paaaaljon pienempi:/ AUTTAAKAA viisaammat taas.

Zone-sarja -42%
Nestettä on kerääntynyt luultavasti. Ja kun olet ollut ilmeisesti pidemmän aikaa noin hävyttömän vähäisillä kaloreilla (itse diettasin pari kiloa 2500 kcal:lla, ihan vertailun vuoksi...), niin elimistö "imee" kaiken heti itseensä kun pelkää uutta "kuivaa kautta". Tasoittuu varmaan ajan myötä, älä ainakaan lähde tiputtamaan kaloreita. Yritä saada elimistö "normaalitilaan", siihen voi mennä jonkin aikaa, mutta kyllä noilla kaloreilla siihen pitäisi pystyä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom