Missä vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chi
  • Aloitettu Aloitettu

Chi

Neuvoja kaipaisin. :(

Tässä olen vetänyt muutaman viikon jo tarkkaa ruokaohjelmaa, johon kuuluu 1400-1900kcal/pv (vaihteluja), väh.30% proteiinia, 40%-60% hiilareita, 20-30% rasvaa, yksi mässypäivä viikossa. Salilla käyn 3krt/vkko, aerobista tulee viikossa yhteensä n. 60min juoksua, HIIT-ohjelma treenin lopuksi (4-6min intervaltappotreeni kuntopyörällä) ja n.60-90min rivakkaa uintia. Vältän hiilari-rasva-yhdistelmiä ja painotan hyvään proteiiniin (raejuusto, kana, jne.)

Kuitenkaan muutosta ei ole tapahtunut. En ole laihtunut edes sataa grammaa. Ennen aloitettuani dieetin ekalla viikolla on voinut lähteä jopa 2g (nestettä tietty suurin osa), mutta nyt ei edes sataa grammaa ole lähtenyt. Parhaimmillaan painoin kesällä 61kg ja nyt painan 66kg, enkä vain saa painoa putoamaan.

Missä vika? :itku:

Chi :joulu7:

Mä olen lopettanut puntarilla käynnin, en käy kuin korkeintaan kerran vuodessa puntarilla ihmettelemässä. Mun mielestä mittanauha kertoo totuuden, ei se miten paljon painaa niinkään. Itsellä oli neljän kuukauden tauko treenauksesta ja tuli syötyä tod. epäsäännöllisesti ja laadullisesti huonosti. Nyt, kun oon treenannu salilla kuukauden ja pistänyt ruokavalion takaisin ruotuun, on vyötäröltä hävinnyt pari senttiä, samoin reisistä. Huomaa siitä, kun ennen niin ahtaat farkut tuntuu paljon miellyttävämmältä päällä. Mulla palautusjuoma kerää jonkin verran nestettä kroppaan, mut se ei oo ainakaan läskiä :)

Originally posted by Chi
Neuvoja kaipaisin. :(

Tässä olen vetänyt muutaman viikon jo tarkkaa ruokaohjelmaa, johon kuuluu 1400-1900kcal/pv (vaihteluja), väh.30% proteiinia, 40%-60% hiilareita, 20-30% rasvaa, yksi mässypäivä viikossa. Salilla käyn 3krt/vkko, aerobista tulee viikossa yhteensä n. 60min juoksua, HIIT-ohjelma treenin lopuksi (4-6min intervaltappotreeni kuntopyörällä) ja n.60-90min rivakkaa uintia. Vältän hiilari-rasva-yhdistelmiä ja painotan hyvään proteiiniin (raejuusto, kana, jne.)

Kuitenkaan muutosta ei ole tapahtunut. En ole laihtunut edes sataa grammaa. Ennen aloitettuani dieetin ekalla viikolla on voinut lähteä jopa 2g (nestettä tietty suurin osa), mutta nyt ei edes sataa grammaa ole lähtenyt. Parhaimmillaan painoin kesällä 61kg ja nyt painan 66kg, enkä vain saa painoa putoamaan.

Missä vika? :itku:

Chi :joulu7:

Oletko laskenut sun kalorinkulutuksen? Eli mitä kulutat normaalisti ilman liikuntaa? Ja mitä kulutat liikunnan kanssa?

Kutrin sivuilla on hyvä laskuri: (www.kutri.net -> muuta -> kalorinkulutuslaskuri).

Ja juttua painon jäämisestä jumiin:

http://homepage.mac.com/kutri/jumitus.html

Hei olet noudattanut ohjelmaa vasta muutaman viikon. Ei ne tulokset tulekaan hetkessä. Kärsivällisyyttä!Ehkä alkuun se yksi mässypäivä viikossa tulee liian usein. Ota yksi mässypäivä kahteen viikkoon nyt aluksi ja sitten kun kroppa tottuu, niin voit ottaa sen joka viikko. Se pudotus 1400 saattaa myös olla liian vähän...

Kun olen näitä kalorinkulutuksia laskeskellut yhdessä sun toisessakin paikassa, ja vaihtelee aina 1400kcal perusaineenvaihdunnasta 2700kcaliin niillä jotka liikkuu päivittäin. Kutrin sivut olen lukenut läpi, mutta siihen kalorinkulutuslaskuriin en uskalla luottaa, kun kaikki näyttävät eri tuloksia. Kulutanko 2700kcal myös lepopäivinä jos muuten liikun päivittäin? Vai onko se niinkuin aina ennen olen luullut, että perusaineenvaihdunta n.1900-2000kcal ja esim. salipäivänä 400-500kcal lisää?

Muuten en olisikaan huolissani, mutta ennen olen laihtunut paljon nopeammin. Ja eikö se mässypäivä ole ihan hyväksi, kun boostaa aineenvaihduntaa?

Kiitos kuitenkin neuvoista! :thumbs:

Chi

Hatun nosto!

Vau! Täytyy olla rautainen tahto vetää tommonen ennen joulua! itselläni on tämä vuoden viimeinen kuukausi aina semmoinen vähän lepsumpi ja mä kovasti suunnittelen tammikuussa alkavaa diettiä http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/images/smilies/biggrin.gif . Kaikkea paskaa tulee syötyä, mutta sitten voi mennä kotiin ja ruveta taas suunnittelemaan tammikuun rasvanpoltta ja sanoa itsellee, että "sitten ne housut menee jalkaan". Onnea sun yrityksellesi!http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/images/smilies/worship.gif
Ja tosiaan, älä tiputa kaloreita liian alas! menee kroppa säästöliekille.. kuten varmastikin tiesit.

Jos sanon suoraan niinkuin teenkin niin kokeileppa syödä enemmän! Se auttaa kun lisää joksikin aikaa kunnon viljaa ruokaan reilusti ni jo lähtee aineenvaihdunta käyntiin. Proteiini tuppaa keräämään kuonaa rööreihin ja paino on ja pysyy siinä mis on. Itselläni on käynyt näin joskus dietillä ennen kuin viisastuin.:thumbs:

Suklaata!

Eilen tuli syötyä mässypäiväksikin huonosti. 200g suklaata meni sellaisenaan muun ruoan lisäksi ja kaloreita kertyi varmasti yli 2500kcalin. Silti tänään vaa'alla ennen treeniä vaaka paino näytti 500 grammaa vähemmän kuin eilen. Kiihtyikö aineenvaihduntani tosiaan noin paljon syömästäni suklaasta?

Treenin aikana litkin aina rutkasti vettä, joten treenin lopulla paino oli noussut taas 300g. Kummallista?

Chi :D

Re: Suklaata!

No ei se nyt ihan päivässä tapahdu, mutta tosiaan ei kannata pomppia vaa´alla joka päivä, itse olen ohjattaviani neuvonut käymään vaa´alla max kerran kuussa mieluiten esim jokaisena parillisena sunnuntaina.
Hiilaripäivä kuvais ehkä paremmin tuota mässypäivän ideaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom