Missä mättää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jems76
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Katselin tuossa taas peilikuvaani ja meinaa taas vähän epätoivo iskeä. Ei se rasva taida lähteä kropasta sitten millään ja en kyllä enää tiedä mitä tehdä. Osaiskohan joku sanoa jotain viisasta?? Treenaan 6 kertana viikossa, viikkorutiini jotakuinkin seuraava:

Ma aamuaerobinen tyhjällä mahalla 45 min kävelyä, illalla sali tai bodypump
Ti aamuinen juoksulenkki 20-30 minsa tyhjällä mahalla
Ke aamuaerobinen tyhjällä mahalla 45 min kävelyä, illalla Body pump
To spinning tunti tai juoksulenkki
Pe aamuaerobinen tyhjällä mahalla 45 min kävelyä, illalla 1,5 voimajooga
La body pump
Su lepo

Ruokailen 6 krt päivässä, jota kuinkin näin

Aamupala spelt puuroa proteiinijauheen ja lesitiinirakeiden kera+1 banaani

Välipalana Easin carb control drinksu

Lounas 150-175 grammaa lihaa/kalaa, 40 grammaa spelt pastaa, vihanneksia
Välipala 1 omppu

Päivällinen 2,5 dl rasvatonta jugurttia, 1 prk ananasta ja n.50 grammaa mysliä.

Iltapalana rahkaa 250 grammaa makeutusaineen kera/2 paistettua kananmunaa. (+omega 3 tabut ja c-vitamiini)

Punttitreenin jälkeen protskudrinkku, jolloin en vedä iltarahkaa/kananmunia. Pituutta on 169 cm ja painoa HUIMAT 64 kg ja rasvaprossa ei tipu millään:itku: Pihdeillä mitattuna n. 28% ja elektronisella vaa'alla 25%. Osaiskohan joku antaa jotain viisasta neuvoa meikäläiselle? Laihdutin aikoinani itseni tikuksi jättämällä hiilarit melkeinpä kokonaan pois ja jatkoin kovaa treenausta-seurauksena jatkuva sairastelu, vetämäton olo etc. Jossain vaiheessa paino sitten alkoi nousemaan huimasti ilmeisesti aineenvaihdunnan hidastumisen takia. Nyt olen yrittänyt saada itseäni kuosiin ruokailemalla usein ja sisällyttämällä hyviä hiilareita ruokailuun. Mutta ulkomuodon mukaan mitään kehitystä ei ole tapahtunut, ja tässä on nyt tuskailtu jo vuosi. APUUVAA!! Tosin pakko sanoa vielä että treenaan myos sen antamana hyvän olon takia, en vain ulkomuodon vuoksi. Mutta tuloksia olisi kiva saada jo, muuten voin mainiosti-ei flunssaa puoleen vuoteen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuota noin...ensinnäkään, mielestäni sinulla ei ole tarvetta (painosi puolesta) laihduttaa. Ja toisekseen, syömisesi näyttävät aika vähäisiltä siihen verrattuna miten paljon liikut. Ei ihmekään, jos elimistösi pitää kiinni viimeisistä rasvavaroistaan. Mun neuvo on, että unohda dieetti ja rupea syömään. Syöt paljon ns. puhdasta ruokaa ja vaihdat jonkun treeneistäsi saliharjoitteluun. Teet itsellesi treeniohjelman (palstalta löytyy lukuisia vinkkejä ja valmiita ohjelmia) ja panostat siihen, että treenaat kovaa. Ihan turhaan itseäsi kidutat enempää, kroppasi alkaa treenien myötä muokkautua ja rasvaprosenttikin varmasti alenee. Näin päätin tehdä myös itse, katsotaan mitä tuleman pitää. Olen muuten aika lailla samoissa mitoissa kuin sinäkin!

Mitä tuohon ruokapuoleesi tulee, kannattaa siihen lisätä hyviä rasvoja. Esimerkkinä voit ottaa rypsiöljyä ja napostella maapähkinöitä.

Kiitos kommenteista:) Elopainoa on, valitettavasti. Ilmeisesti lihas ei kasva ruokavalion vuoksi mutta rasvaa riittää joka puolella kroppaa. Mihinkäs kohtaan tunkisin niitä lisärasvoja?

Miten olisi vaikka öljyloraus proteiinijuoman tai rahkan sekaan? Näin teen itse usein, ja hyvin uppoaa.

Ja tuosta painosta, itse olen sinua lyhyempi (162 cm) mutta painan enemmän (n. 67 kg), enkä missään tapauksessa pidä itseäni läskinä. Vaaka ei kerro kaikkea ;)

Pidätkö hiilaripäiviä lainkaan vai onko ruokavaliosi koko ajan samanlainen?
Treenaatko salilla kovaa ollenkaan vai onko tuo body pump se ykkösjuttu?
Hyviä rasvoja tosiaan melko vähän, aamuaerobinen voisi ehkä olla kestoltaan tunnin tai pidempikin ja vaikka vähän harvemmin...ja johdonmukaisen kuntosaliharjoittelun vartaloa muokkaavat vaikutukset ovat kiistattomia..ymmärsin että sinulla varsinaista kuntosaliharjoittelua on vain maanantaisin eli kerran viikossa?;)

Joo tekis mieli kokeilla tuota bodypumpia, että sais tietää millaista se on verrattuna omaan salilla ähkimiseen!!

Mutta joo gilly on ehdottomasti oikeassa! Esimerkki. Minä 72,5/171 ja kaveri 67-68/167 mieheni ei meinannu millään uskoa sanoi, että kaveri näyttää paljon paljon lihavemmalta. En ole vainkuin about vuoden treenannu (vaikea sanoa, kun en aina oikein), niin siks en paina suhteessa niin paljon kuin gilly. Tulosta tulee; kolme salitreeniä viikossa. Aerobista (vaihteleva syke ) päälle...

Pidätkö hiilaripäiviä lainkaan vai onko ruokavaliosi koko ajan samanlainen?
Treenaatko salilla kovaa ollenkaan vai onko tuo body pump se ykkösjuttu?
Hyviä rasvoja tosiaan melko vähän, aamuaerobinen voisi ehkä olla kestoltaan tunnin tai pidempikin ja vaikka vähän harvemmin...ja johdonmukaisen kuntosaliharjoittelun vartaloa muokkaavat vaikutukset ovat kiistattomia..ymmärsin että sinulla varsinaista kuntosaliharjoittelua on vain maanantaisin eli kerran viikossa?;)

Pidän kerran viikossa yhden mässäilypäivän, jolloin tulee herkuteltua karkeilla ja välillä otettua hieman vinkkuakin. En tiedä tarkoititko sitten tällä hiilaripäivää? Olen kyllä käynyt kovasti salilla treenaten isoilla painoilla mutta kun tuloksia ei oikein tule olemuksen suhteen ajattelin koklata josko pump tekisi jotain. Mutta ilmeisesti on kuitenkin parempi jatkaa ahkeraa salitreenaamista? Teen yleensä kokovartalotreenin jonka jälkeen aerobista 20-30 minsaa soutulaitteessa tai crosstrainerilla. Mutta kokeilen juu noiden hyvien rasvojen lisäilyä ainakin ruokavalioon:) Oisko pähkinät hyvä lisä esim. välipalana? Ja niin painosta; sinänsä ei haittaa painaa näin paljon jos se olisi lihasta mutta rasva% ja peilikuva kertovat omaa karua totuuttaan.

Olen kyllä käynyt kovasti salilla treenaten isoilla painoilla mutta kun tuloksia ei oikein tule olemuksen suhteen ajattelin koklata josko pump tekisi jotain. Mutta ilmeisesti on kuitenkin parempi jatkaa ahkeraa salitreenaamista? Teen yleensä kokovartalotreenin jonka jälkeen aerobista 20-30 minsaa soutulaitteessa tai crosstrainerilla.

Tuota... anteeksi tylytys, mutta jos a)treenaat ahkerasti salilla, riittävän isoilla painoilla b)teet sopivasti aerobista c)syöt oikein ja sopivan määrän, niin niitä tuloksia tulee varmasti. Ei viikossa, ei vielä kuukaudessakaan, mutta puolessa vuodessa jo tulet näkemään muutokset peilistä. Ja jos näin ei käy, niin jossain tosiaan mättää. Millainen on tuo salitreeniohjelmasi? Entä ethän vain vedä tuota mässypäivää ns. överiksi?

Unohin vielä mainita että tungen pump-tunneilla painoa tankoon niiin paljon kuin vaan jaksan nostaa eli vedän tunnit kyllä ihan täysillä;)

Faktahan on, että jos kulutus on suurempi kuin energiansaanti, jotain on tapahduttava. Ei ole sellaista ihmistä, jolla näin ei kävisi. Listaisitko vielä esimerkkiherkkupäiväsi (rehellisesti) niin voidaan laskea tuo viikon kokonaisenergiansaanti? :)

Kuinka kauan olet yrittänyt pysyä tämänhetkisellä ruokavaliollasi ja kuinka kauan olet oikeasti sillä pysynyt?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
treeni salilla

Eli treeniohjelma olis seuraava

Lämmittely 10 minsaa crosstrainerilla
Jalkakyykky 3X12
Maastaveto 3X12
Penkkipunnerrus 3x12
Ristikkäistalja 3X12-15
Punnerrukset 2X12
Alasoutu 3X12
Ojentajat taljassa 3X12
Hauiskäänto tangolla 3X10
Sivutaivutukset käsipainoilla 3X15
Alaselän "taivutukset" ja vatsat pilatespallon päällä
Lopuksi aerobinen 20-30 minsaa

Yritän tehdä aina kunnon painoilla, niin että tuntuu. Ehkä pitäis vaan käydä useammin salin puolella ja ruokailla enemmän. Ja hillitä hiilaripäivän kaloriensaantia?

Lyhyet ohjeet:
-laske kalorit joka ikinen päivä, tällä
-pidä energiansaanti 500kcal energiantarvettasi pienempänä -> viikkotasolla miinusta täytyy tulla vähintään 3500kcal
-pidä makroravinnejakauma hh40-50/p30-40/r10-20, herkkupäivänä voit lipsua tästä
-jatka sisukkaasti vähintään 2-4 viikkoa ennenkuin teet johtopäätöksiä, esim. "tämä ei toimi"

:)

Pidän kerran viikossa yhden mässäilypäivän, jolloin tulee herkuteltua karkeilla ja välillä otettua hieman vinkkuakin. En tiedä tarkoititko sitten tällä hiilaripäivää? Olen kyllä käynyt kovasti salilla treenaten isoilla painoilla mutta kun tuloksia ei oikein tule olemuksen suhteen ajattelin koklata josko pump tekisi jotain. Mutta ilmeisesti on kuitenkin parempi jatkaa ahkeraa salitreenaamista? Teen yleensä kokovartalotreenin jonka jälkeen aerobista 20-30 minsaa soutulaitteessa tai crosstrainerilla. Mutta kokeilen juu noiden hyvien rasvojen lisäilyä ainakin ruokavalioon:) Oisko pähkinät hyvä lisä esim. välipalana? Ja niin painosta; sinänsä ei haittaa painaa näin paljon jos se olisi lihasta mutta rasva% ja peilikuva kertovat omaa karua totuuttaan.

Hiilaripäivänä kannattaa pitää kyllä ruokailurytmistä kiinni ja katsoa että tosiaan tulee syötyä reippaammin. Helposti käy niinkin, että karkkikurjimuksen jälkeen syömiset jätetään siihen....Mun mielestä body pump ym. ovat hyviä juttuja, mutta omassa työssäni olen kyllä nähnyt todellakin, että suunnitelmallinen kuntosaliharjoittelu on muokannut monen himojumppaajankin vartaloa mallikkaampaan suuntaan.;)

Hiit ja muut lyhyemmät aerobiset harjoitteet toimivat monilla, mutta eivät kaikilla. Siksi ehdotankin ettävaihteexi tekisit vaikka reilun tunnin aamuaerobisen vaikka kolmesti viikossa. Voisi olla ihan kokeilun arvoinen juttu.

Hyviä rasvoja saa pähkinöistä, manteleista ym. mutta kylmäpuristettu rypsiöljy ja lesitiini ovat minun suosikkejani. Lesitiini puuroon ja öljy pastan tai salaatin sekaan. Kovasti tsemppiä ja tarkkuutta ruokavalioon, aika pian nämä jutut alkavat mennä ihan omalla painollaan kun jaksaa tarkkailla ja punnita sapuskat.

Zone-sarja -42%
Tuhannet kiitokset kaikille hyvistä neuvoista&vinkeistä. Tänään menin pumpin sijasta salin puolelle ja hyväähän se teki:) Aion käyttää tuota kalorilaskuria ja lisätä tosiaan rasvaa enemmän ruokavalioon. Ehkä tämä tästä vielä iloks muuttuu-liikunnan iloa ei tosin vie mikään!

...mutta omassa työssäni olen kyllä nähnyt todellakin, että suunnitelmallinen kuntosaliharjoittelu on muokannut monen himojumppaajankin vartaloa mallikkaampaan suuntaan.;)
Täyttä asiaa. Itse olen sitä mieltä, että ainut keino muokata vartaloaan merkittävästi, on tehokas punteilla harjoittelu, eivät mitkään jumpat. Jumpat toimivat aerobisena, mutta lihaksia niiden avulla ei kasvateta, nimimerkillä kokemusta on. Nyt vaan kovaa ja nousujohteista treeniä ainakin kolmisen kertaa viikossa ja ruokapuoli jo tulleilla vinkeillä kuntoon, niin hyvä tulee:thumbs:

Aion todellakin tsempata nyt tuon puntin kanssa ja käyttää kalorilaskinta niin katsotaan mitä tapahtuu:) Mutta melkoisesti on totuttelemista ruokamääriin; olen vetänyt napaan aiemmin 1800-2000 kcal per päivä ja nyt laskurin mukaan kieppuvat kulutuksesta riippuen 1300-1700 välillä. Ehkäpä tuossa syy miksi kropassa on ylimääräistä. Tuskin aineenvaihdunta tästä nyt hidastuu? Toivottavasti ei, se tie on jo kertaalleen käyty...

Latest posts

Back
Ylös Bottom