Minun tapa coopperin parantamiseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiMe^
  • Aloitettu Aloitettu
Coopperia varten treenatessahan täytyy juosta pirun kovia lenkkejä. Sykkeet täytyy pitää maksimissa pitkään ja se kysyy motivaatiota varsinkin juostaessa normaaleita lenkkireittejä. Vauhdin höllääminen tuntuu niin helpolta.

Tapa millä minä sain pari sataa metriä coopperia paremmaksi suht lyhyessä ajassa (3kk suunnilleen) 3100-3300 oli seuraava.

Etsi kotipaikkakunnaltasi pisin ja jyrkin mahdollinen mäki. Laskettelurinne on erittäin hyvä vaihtoehto.
Sitten vain hölkkäämään ylöspäin. Kun mäki on todella pitkä, on varmaa että et jaksa juosta sitä ylös asti. Vauhti hiipuu väkisin kävelyvauhdiksi. Tärkeintä onkin pitää vain itsesi liikkeessä kokoajan. Keuhkot huutavat hoosiannaa ja jalat puutuvat. Ihan sama miten päin raahaudut ylös, mutta matkalla älä pysähdy.

Toistoja 3-5. Aluksi 1-2 riittää mäen koosta riippuen. Omassa treenissä ylös nousu kesti ainakin 5min.

3 tollasta treeniä kuukaudessa ja se on siinä. Tuntuu jotenkin itsestä helpolta, kun ei tarvitse kuin hölkätä kevyesti vain ylös. Sykkeet on helppo pitää maksimissa, kun mäki tekee sen sinun puolesta.

Tämän lisäksi tietty pari normaalia lenkkiä viikossa. Noita treenin kestoja voi muokata tietenkin, jos tuntuu, että kohta lähtee henki.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä parannus tuo 3:ssa kuukaudessa on. Sulla meni varmaan tuohon mäkijuoksutreeniin ainakin reilu 30 minsaa kerrallaan?

Mäkijuoksua tekisi mieli kokeilla, mutta ei täällä lähellä ole korkeita mäkiä. Yksi korkea talo tosin on aika lähellä, ja oon miettiny, että jos sen rapussa juoksisi ylös alas niin toimisi vähän samalla tavalla. Toisaalta ei varmaan asukkaat tykkää jos joku randomi jamppa juoksentelee sillä tavalla niiden talossa.

Mäkijuoksua tekisi mieli kokeilla, mutta ei täällä lähellä ole korkeita mäkiä.

Ei mäkijuoksu ole niin ihmeellinen, yksi tapa muiden joukossa. Jos sinulla ei ole mäkeä lähimailla, niin voit lisätä lenkkiisi spurtteja, hyppyjä + kaikkea muuta sälää. Lupaan, että voit tällä tavalla saada parempia tuloksia, kuin mäkijuoksulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom