Minne mennä pienellä matkabudjetilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FatalE
  • Aloitettu Aloitettu
Minne menisin, kun matkan kokonaiskustannukset saisivat olla max. 1600€ kahdelta henkilöltä? Tuolla summalla siis pitäisi asumisen lisäksi saada matkat, safkaa ja viihdettä. Tänä kesänä siis olisin menossa ensimmäistä kertaa elämässäni matkalle johonkin. Mitäs suosittelisitte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tolla tekee jonkun noin neljän päivän reissun johonkin Euroopan kaupunkiin tai viikon aurinkoloman johonkin edulliseen kohteeseen Välimeren lähistöllä, esim. Bulgaria, Turkki, Egypti - olettaen, että matkan saa max 400 eurolla tai mielellään vielä alle (mielellään äkkilähtö). Egypti on kait noista halvin, sit kait Bulgaria ja lopuksi Turkki. Itse voisin kuvitella pärjääväni viikon reissulla noissa maissa noin 500 eurolla.

Mun suosikkikaupunki on barcelona, mutta en jaksa etsiä mitä lennot sun muut maksaa. Mutulla heittäsin, että jos majoituksen laadusta ja sijainnista tinkii niin budjetti riittänee. Viihteeksi vaikka polkupyörät alle niin kerkee päivässä rundata hyvin ja sit illalla biitsillä virvokkeita auringonlaskua seuratessa ja las ramblasille kokeileen yöelämää. IMAX leffateatteri on kiva kokemus, jos sellaisessa ei ole aikaisemmin käynyt ja museoitakin on tarpeeksi.

Amsterdam on myös oiva matkailukohde kaikkine erikoisuuksineen ja museoineen. Erittäin mukava paikka käydä vaikka ei kelaisi mitään myssyjengihommia.

Molemmat noista kaupungeista on sellaisia, että ensikertalaiselle pelkkä kierteleminen ja ihmetteleminen on iso elämys.

Mun mielestä tolla summalla tekee pari ihmistä melko vaivattomasti viikon pakettimatkan melkolailla minne tahansa Euroopan rantakohteeseen. Jos saa äkkilähdön jonnekin vähän edullisempaan kohteeseen (esim. Bulgaria), niin tosta voi vielä muutaman satasen säästääkin. Tosin jos haluaa viiden tähden hotellin, huippuillallisia ja matkanjärjestäjän päiväretkiä joka päivälle, niin silloin tulee kyllä raja nopeesti vastaan. Kannattaa selailla eri matkanjärjestäjien nettisivuilta valikoimaa, eri hakukoneista äkkilähtöjä ja matkailusivustoilta maiden hintatasoja.

Jos ensimmäinen matka on kyseessä, niin suosittelen kyllä valitsemaan jonkin tunnetun matkanjärjestäjän pakettimatkan. Paikan päällä voi säästää valitsemalla edullisia ruokapaikkoja ja tekemällä päiväretkiä omatoimisesti matkanjärjestäjien retkien sijaan.

Tolla tekee jonkun noin neljän päivän reissun johonkin Euroopan kaupunkiin

Häh ? Ryanilta saa halvimmillaan muutamalla kympillä lennot edestakas ja hotellien hinnat alkaen 50egee euroopassa. Tuolla 1600eurolla tekee helposti vaikkapa parinviikon etelänreissun.

Häh ? Ryanilta saa halvimmillaan muutamalla kympillä lennot edestakas ja hotellien hinnat alkaen 50egee euroopassa. Tuolla 1600eurolla tekee helposti vaikkapa parinviikon etelänreissun.

Mä nyt tarkoitin tollaisia keskihintaisia lentoja+hotelleja Euroopan kaupunkeihin, jotka lienevät 300-400 euron välillä. Halpoja lentoja saa toki, mutta siihen vaaditaan säkää.

Ja aurinkoloman osalta laskin sen mukaan, mitä itselläni kuluisi rahaa viikossa (n. 500 euroa) ja sit se joku edullinen äkkilähtö matkasta, joka olisi varmaan noin 300 euroa. Mä en kyllä kahta viikkoa lomailisi tolla summalla, jos tohon 800 euroon per henkilö pitäisi sisältyä kaikki.

Jos heti ja nyt haluaa niin saattaa joutuakkin maksamaan ties kuinka paljon. Itse tässä heinäkuulle kattelin lentoja Saksaan ja näyttäs 25eurolla pääsevän yhteen suuntaan.

^^ Ma ostin parin viikon varoitusajalla kahdelle hengelle Lontoo-Tku edestakaiset lennot. Maksoi yhteensa £60, eli £30 per hlo. Se tekee £15/suunta :D Kylla sita matkalle paasee tosi edullisesti Euroopassa lahes minne vaan kun osaa etsia.

E. En muuten missaan nimessa suosittele Lontoota tana kesana. Olympialaisten takia kaupunki tulee olemaan ihan helvetin taynna ja kaikkialla on turistipremiumit hinnoissa.

Minne menisin, kun matkan kokonaiskustannukset saisivat olla max. 1600€ kahdelta henkilöltä? Tuolla summalla siis pitäisi asumisen lisäksi saada matkat, safkaa ja viihdettä. Tänä kesänä siis olisin menossa ensimmäistä kertaa elämässäni matkalle johonkin. Mitäs suosittelisitte?

Euroopassa on paljon vaihtoehtoja ja melkein missä maassa vaan on kesällä nättiä. Matkustusvaihtoehtoja; laiva, juna, lentokone tai näiden yhdistelmiä. Tolla 50€ saa hyvin huoneen euroopan maissa, ei toki mitään luksusta mutta ihan ok huoneita. Kerran reilaamassa olleena voin sanoa että euroopassa on kyllä paljon hienoja paikkoja ja paljon nähtävää. Tsekki on edullisin euroopan maa jossa on tullut käytyä; kahden hengen huone makso joku 30€/yö, kalja baarissa 80senttiä jne. Paljon tulee säästöö kun varailee hotelleja ja matkoja ite eikä jonkun matkatoimiston kautta. Esim. tämän "wake up happy" lauseella mainostavan saitin kautta saa hotelleja todella edullisesti.

Viimeks tullu käytyä Riikassa vaimon kanssa. Lento edestakasin makso 5€ ja kahden hengen huone 80€/neljä yötä johon kuulu aamupala. Hotelli oli kolmen tähden ja 3km keskustasta. Tää oli tosin kevättä eli ei ihan lomahintoja vielä. Mutta edullisestikkin voi matkustaa kun näkee hiukan vaivaa eikä ekana kävele matkatoimistoon. Euroopasta suosittelen Luxemburg, Saksa, Ranska, Tsekki, Unkari, Italia.

Vaikuttaa aika paljon ootko menossa matkalle naisen kanssa vai naisten takia. Jos jälkimmäinen ni kantsii harkita Venäjää ;)

Jos heti ja nyt haluaa niin saattaa joutuakkin maksamaan ties kuinka paljon. Itse tässä heinäkuulle kattelin lentoja Saksaan ja näyttäs 25eurolla pääsevän yhteen suuntaan.

Noinhan se menee. Mäkin harrastan halpoja matkoja enkä ikinä maksa mistään lennoista tai pakettimatkoista täyttä hintaa.

Aika harva ensikertalainen vaan uskaltaa lähteä hankimaan täysin omatoimimatkoja ja joissain tapauksissa tietty loma-aika rajoittaa matkustusaikaa ja halpoihin lentoihin tarvitaan aina hyvää säkää mukaan. Toisaalta, jos määränpää ei ole niin tärkeä, köytyy varmasti joku edullinen lento.

Alkuperäiselle vastaajalle... Kuten muut ovat todenneet, jos osaat (ei vaadi järjetöntä osaamista) ja haluat, niin halvallakin tosiaan saa lentoja. Alkuperäinen vastaukseni perustui keskihintaisiin arvioihin. Itse käytän lentojen etsimiseen lentoyhtiöiden omien sivujen lisöksi mm. seuraavia hakukoneita:

www.supersaver.fi
www.travellink.fi

Johan tässä kaikki on jo sanottu mutta jos eka kerran on menossa ulkomaille ja lomalle niin valitsisin vielä pakettimatkan. Halppis pakettimatkassa hotelli ei maksa käytännössä mitään ja ulkomailla tuntemattomassa paikassa kohtuu hintaisen ja -tasoisen hotellin löytäminen saattaa olla todella työlästä, toisinaan mahdotonta. Pakettimatkalla tietää sata varmasti mitä reissu tulee maksamaan about, se on sitten omasta halusta kiinni paljonko tuhlaa rafloihin yms paikanpäällä.

e: tolla 1500 ekellä kaksi ihmistä käy ihan kirkkaasti vaikka viikon kanarialla että matkabudjetti on kyllä realistinen.

Itseäni kun ajattelen, mä reissaisin 800€:lla melko pitkään. :) Mutta tuossa nyt ei olla kerrottu millainen matkan pitäisi olla.
Mä bongailen halpalentoja ja majoitun halvalla. Vaikkapa hostellissa, koska mulle riittää lukollinen kaappi ja paikka jossa voin öisin painaa pään tyynyyn.
Pari vuotta sitten tais viikko Budapestissa kustantaa kaikkineen alle 200€ (lennot reilu 100€ + majoitus tosi kivassa hostellissa 60€). Toki safkat ja muut päälle, mutta tuolla niihin ei paljoa mennyt.
Vaan tiedän ettei kaikki vain voi edes kuvitella nukkuvansa dormissa.. :)

Ja halvallahan voi viettää rantaloman vaikka Pärnussa. Tosi kiva paikka kesällä, lautalla yli, bussilla perille ja niin päin pois. Tai Latviaan Riian lähelle Jurmalaan. Sinnekin pääsee bussilla Tallinnasta.

Jos mulla ois 800€ käytettäväksi matkaan, luultavasti etsisin halvat lennot Intiaan ja olisin siellä pari viikkoa. Lentoja voi saada noin 400€:lla ja siellä kyllä majoittuu toisella samanmoisella aika helposti pari viikkoa. Ja matkustaa vaikka junalla paikoista toiseen. Ja yöaikaan matkustettaessa säästää aina yhden yön majoituksen.

Tuolla budjetilla kyllä kaksi matkustaa ihan mukavasti. Jos päätavoitteena on aurinko ja vaivaton reissu, niin tuolla hintaa saa myös all-inclusive pakettejakin, joissa kaikki safkat, juomat yms. on valmiiksi mukana. Esim. viiden tähden paikkoja lähtee noin 1500€/2hh: http://www.tjareborg.fi/turkki/side/club-calimera-serra-palace

Jos taas kiinnostaa enempi kaupunkilomat, niin esimerkiksi Berliini on kesäisin kiva matkakohde. Paljon nähtävää, hyvät julkiset yhteydet, ruoka ja asuminen suht edullista ja lennot edullisia. Itse otettiin viime kesänä Airbalticin kautta lennot ja 4 tähden hotelli 5 yöksi keskeltä Berliiniä yhteishintaan 600€/2hh.

Berliini mulla on ollut mielessä, se mitä tutkailin niin oli yksin matkustavalla hinta siinä 350-400e 4 yötä, lennot, majoitus ja buffetaamiainen. Sijainti lähellä kadewe:tä / kurfursterdamia (typo?) eli tuo on jo aika halpaa. Tosin en ole vieläkään saanut varattua mitään.

Jos Berliiniin menet niin kattele idän puolelta majapaikkaa. Noilla huudeilla olin ite viikon ja se oli virhe. Idässä on oikeastaan kaikki mielenkiintoinen. Ei se nyt tietenkään mahdoton matka ole, mutta turhanpäiväistä reissaamista, kun hintataso on varmaan aikalailla sama.

Berliiniä kyllä sopii muuten suositella matkakohteeksi :thumbs:

Thaimaahan trekkailemaan tai muuten vain chillailemaan, 599e lennot per nuppi ja 400e jää vielä käyttörahaa, ei sillä mitään luxuslomaa vietetä mutta 1kk lämpimässä ja hienoissa maisemissa. Majoitus on melko "alkeellista" mutta ruoka herkullista. Pysyy vaikka jossain saarella niin säästää majoituksessa. Matkat linja-autolla niin säästää. Pohjoisessa pärjää pienellä budjetilla parhaiten. Majoitus 100e/kk ja ruoka pari euroa per päivä.

Tarjouksesta voi löytyä myös pakettimatkaa 499e 2vk tai jotain sinne päin Phuketissa.

Itse menisin tuolla budjetilla Chiang Maihin josta kävisin linja-autolla sitten eri paikoissa, vaikkapa Chiang Raissa jne.

Jos Berliiniin menet niin kattele idän puolelta majapaikkaa. Noilla huudeilla olin ite viikon ja se oli virhe. Idässä on oikeastaan kaikki mielenkiintoinen. Ei se nyt tietenkään mahdoton matka ole, mutta turhanpäiväistä reissaamista, kun hintataso on varmaan aikalailla sama.

Berliiniä kyllä sopii muuten suositella matkakohteeksi :thumbs:

Se on hyvä paikka, olen ollut. Nähtävyyksiä on katottu kyllä että niitä ei tarttis. Idässä oli vähän ankea fiilis. Ehkä sen tvtornin läheltä vai mistä meinasit?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom