Minkälaiset sarjat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gender
  • Aloitettu Aloitettu
Pääsinpäs vihdoin salille ja testasin ekaa kertaa mm. prässin :D Nyt kiinnostais tietää minkälaisilla sarjoilla te aloititte treenaamaan penkkiä, kyykkyä ja prässiä ?! Ts. kuinka pitkät sarjat..

Aloitin kymmenellä toistolla (hyvin vähäisillä painoilla) varovasti harjoitellen.Sarjoja oli yleensä kolme.
Nykyään melkeenpä kaikki liikkeet tulee suoritettua 3x8 - toteutuksella.Paitsi penkki,joka menee varsinkin kotona ollessa yleensä pyramidihommiksi (1x10-8-6-4-2 ja jokaisella toistovähennyksellä hiukka lisää painoa)... :)

Itse myös aikanaan aloittanut 10-12 toistomäärillä, ja kolmella sarjalla. Kyykkyä tein aluksi pidempiä sarjoja 15-20, koska käyn jonkuin verran myös lenkillä, ja hain lihaskestävyyttä jalkoihin. Body pump olis mun lempparia, mutta kun sitten kuitenkin haluan myös tota voimaa... hankala yhtälö... :confused:

Nykyään teen pyramidilla, vähän vaihdellen sarjojen ja toistojen määriä 8-2 välillä...

kun tämä tyttö aloitti treenaamisen tein ensin pitkiä 15 toiston sarjoja jotta sai tuntumaa punttitreeniin ja nivelet vahvemmksi, vähitellen tiputtelin 12 toistoon, nykyään teen -6-8 toiston sarjoja lähes kaikissa liikkeissä.

Kyykkyä suosittelen massa liikkeeksi ja prässiä apuliikkeeksi ( kerroin vaikket kysynytkään )

:D

Mulla on tällä hetkellä sarjoja 3 - 4 ja toistoja 6 - 10. Pyrin yleensä sinne keskivälille eli 8 toistoon. Sarjojen määrät riippuu liikkeestä.

Back
Ylös Bottom