SUPERCARB 1kg -40%

Minkälainen videokamera joukkueurheiluun?

Järkkärillä olen kuvannut aiemmin videoita salibandypeleissä mutta haluaisin ostaa digivideokameran tähän tarkoitukseen. Minkälainen videokamera sopii nopeaan lajiin ja mihin ominaisuuksiin minun tulisi kiinnittää huomiota kameraa ostaessa jos ei periaatteessa ymmärrä videokameroista mitään? Etukäteen olen vain miettinyt muutamaa ominaisuutta: tallennus kortille. Full-HD ominaisuus ei ole tärkeä minulle. Tällä hetkellä olen suunnitellut että semmoista n. 300e videokameran hankintaa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Itse ostin hiljattain Sony cx115:n. Maksaa halvimmillaan noin 350 € eli hieman sun budjetin yli. Tein kattavahkon vertailun ennen ostoa. Tämä malli oli usean ammattilaisen mielestä paras tässä hintaluokassa. Ja varsin oivallinen vehje onkin. Todella laadukasta kuvaa näin amatöörin silmin. Erityisen hyvää tässä on kosketusnäyttö, josta on näppärä katsoa tuotosta saman tien. Pieni koko myös iso plussa.

HDRCX115BK

50e budjetin ylitys ei meinaa mitään jos muuten kannattava ostos. Kuulostaa hyvältä jos sitä ammattilaisetkin suosittelevat. En oikeastaan itse ehdi hirveästi alkaa näitä kameroita vertailemaan. Semmosen asian unohinkin mainita että kuvanlaadulla on iso merkitys ostovalintaani. Mitä itse kuvailet tuolla? Satunnaisia juttuja vai jotain tiettyä? Ainut mikä nyt äkkiseltään mietityttää on se kun hommaan kameran nimenomaan salibandyn kuvaamista varten niin mietin että asettako se jotain tiettyjä vaatimuksia kameran suhteen ja kuin hyvin tässä hintaluokassa näihin mahdollisiin vaatimuksiin saa vastinetta?

^ ihan satunnaisia juttuja olen kuvaillut. Aika laidasta laitaan. Kuvalaatu kyllä hivelee silmiä. Enpä kyllä näe mitään esteitä miksi tämä härveli ei kävisi salibandyn kuvaamiseenkin vallan mainiosti.

^ melkein ostin tuon Canonin kunnes törmäsin johonkin arvosteluun, jossa kameran kuvanlaatu oli saanut pahaa noottia verrattuna tuohon Sonyyn. Voi tosin olla, että se ero ei ole niiin suuri amatöörikuvaajan silmin. Parempaa tuossa Canonissa oli halvempi hinta ja todellä näppärä käyttöliittymä klippien suoraan katseluun. Lisäksi tuossa mallissa on suomenkielinen softa jos kotimaisuutta sillä puolella arvostaa (Sonyssa sitä ei ole).

Itekkin sattumoisin kattelin tuota kameraa kunnes päätin vielä harkita ja tulin tänne kyselee. Amatöörikuvaaja kun oon niin liekköhän minun silmin kovin suuri ero nuitten kameroiden välillä minulle? Jos Canon "on saanut pahaa noottia" verrattuna Sonyn kameraan niin liekköhän tuo ero niin merkittävä minulle. Paljon mahdollista että olisin kuvanlaadun suhteen ihan yhtä tyytyväinen kummankin suhteen. Suomenkielistä softaa kyllä mieluiten käyttäisin. Muutama pikku asia ajaa minun silmissä Canonin Sonyn ohi. Onkohan se sitten sen arvoista. Häytyy pikkusen tutkia vielä. Suuntaa-antavaa mielipidettä saa nyt antaa :)

Semmonen juttu tuli nyt esille kun kysyin yheltä amatöörikuvaajalta. Tarviin ilmeisesti semmoisen kameran missä on pitkä polttoväli sillä kameralla kuvataan hallissa yleensä jostain yläparvelta tai niin että etäisyydet kuvattavaan kohteeseen ovat kaukalon vierestäkin kauimmillaan 20-30 metriä. Ja ilmeisesti valovoimainenkin kannattaisi olla. Noh eni vei, tämmönen tuli vastaan nopealla etsimisellä: http://www.netanttila.com/webapp/wc...=19652&compartmentId=3187412&categoryId=10208

Pitkä polttoväli, ilmeisesti riittävä valovoima ja oletettavasti suomenkielinen. Hinta tietenkin miellyttää minua. Teräväpiirto -ominaisuuden puuttuminen ei haittaa. Oiskohan tämä mulle sopivampi?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Back
Ylös Bottom