Minidisc soittimen omistajat hoi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonny
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Nyt kun olen miettinyt ja tutkinut, että ostanko MP3 soittimen (256mb version) vai Minidiscin niin nyt on edessä pulma.

Minua kiinnostaa, että onko MD soitin miten herkkä tärinälle? Esim. Sonyn soittimessa mainittu G shock protection tai vastaava?
Soitinta olen ostamassa lähinnä lenkkipolulle ja salille, joten CD:n tyylinen vähän väliä pätkiminen ei oikein innosta.

Kertokaa mielipiteitänne, koska en saa itse päätettyä, että kumman hankin.

Jonny sanoi:
Nyt kun olen miettinyt ja tutkinut, että ostanko MP3 soittimen (256mb version) vai Minidiscin niin nyt on edessä pulma.

Minua kiinnostaa, että onko MD soitin miten herkkä tärinälle? Esim. Sonyn soittimessa mainittu G shock protection tai vastaava?
Soitinta olen ostamassa lähinnä lenkkipolulle ja salille, joten CD:n tyylinen vähän väliä pätkiminen ei oikein innosta.

Mulla on Sony mz-n505 typer r mallinen md ja hyvin on pelittäny. Ei oo kertaakaan pätkässy saatika muutenkaan rätissy. Siihen taas kumpi kannattas ostaa en oikeen osaa sanoa, ite ostin ku sain 50% alella ko. soittimen. MD:een kanssa pitää pelaa niitten levyjen kanssa vähän, mutta mp3-soitin pitää aina putsaa ja sit laittaa uuden kappaleet?

Vaikka et mielipidettäni kysynyt, koska en ole MD- enkä mp3-soittimen omistaja, kerron sen siitä huolimatta :) Luulisi että mp3-soitin on ainakin kestävyydeltään parempi, kun niitä kuluvia osia ei liiemmin ole, ja siksi niin paljon vähemmän arka tärinälle ja muille osumille että ainankin itse sellaisen ostaisin jos ylipäänsä ostaisin.

Mulla on ollut MD-soitin sekä Mp3. Lenkille on kyllä parempi tuo Mp3-soitin, se ei takulla pätki ja on huomattavasti kevyempi. Minidisc kulkee kyllä myös suht vaivattomasti lenkille, juostessa kyllä häiritsee menoa, mä sain ainakin oman halppis MD:n pätkimään juostessa.

mul on tollane sonyn mz-g750 radiolla, onks toi nyt 2 tai 3vuotta vanha, ei muista... mut silti eioo tähän mennessä mitään vikaa ollu ja kummiski päivittäin toi kulkee mukana, myös lenkeillä, yks parhaista sijotuksista mitä oon tehny... ostan mp3 soittimen sitte ku ne muistit alkaa olee sitä luokkaa että saa reilusti sitä musaa sinne

itellä on ollut sonyn mz n710 vuoden
pelittää hyvin(lenkillä,salilla & heitelly sitä :david: )

Mulla on myös molemmat, MD tosin on jo kolmisen vuotta vanha Sony MZ-R90. MP3-soittimen ostin viikko sitten. MD:ssä tosiaan on se puskurimuisti, joka nimellisesti ehkäisee pätkimistä, mutta se huononee käytön myötä. MP3-soitin ei sitten pätkikään, pienemmissä on Flash-muistikortti ja isommissa läppärin kovo. Itselläni on nyt tuo Creative Zen NX 30Gt, onhan se kiva verrata 75min ja 30Gt tallennuskapasiteetteja. Eli jos vielä mietit kumman ostat, niin suosittelen isomuistista MP3-soitinta. Siinä on musiikin tallennuskin vähän eri luokkaa, USB2.0:lla siirtyy biisi/sekunti, kun taas MD:llä taas nauhotella niitä biisejä diskeille, joita sitten kanniskellaan taskut täynnä. Mikähän tän viestin pointti oli, en tiiä.

mulla on ollut jonkin aikaa sonyn mz-n1. Ei välitä tärinöistä tai lattialle tippumisista... Olen ollut kovasti tyytyväinen soittimeen. :haart:

Ainut miikka on softa, jonka vaatii tietokoneeseen..

voda sanoi:
mulla on ollut jonkin aikaa sonyn mz-n1. Ei välitä tärinöistä tai lattialle tippumisista... Olen ollut kovasti tyytyväinen soittimeen. :haart:

Ainut miikka on softa, jonka vaatii tietokoneeseen..

Nyt on pakko kysyä, että miten paljon MP3:sia mahtuu yhdelle MD levylle?
Kysymys saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta kun en meinaa löytää tietoa mistän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jonny sanoi:
Nyt on pakko kysyä, että miten paljon MP3:sia mahtuu yhdelle MD levylle?
Kysymys saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta kun en meinaa löytää tietoa mistän.

toi riippuu tietty laadusta, mutta omilla levyilläni on 50-60 biisiä ja en huomaa laadussa mitään eroa cd-tasoon.

Tossa sonyn softassa on se ikävä puoli, että se ei kopioi biisejä suoraan mp3:sina levylle, vaan tekee niistä jonkun oman formaatin. Pieni miinus, mutta ei ole vaikeuttanut minun elämää.. Levyt on suht halpoja!

noh tohon vaikuttaa aika monta asiaa(biisien pituus,laatu jne) mutta mullakin se on just toi 50-60 biisiä.

Jonny sanoi:

Noita mp3-soittimiahan on ilmestynyt jo ihan sporttikäyttöönkin. Esim http://www.nike-philips.com/product_details.jsp?product=psa128max&lang=en. Tuossa tosin on vain 128 yksikköä muistia. Muilta merkeiltä löytyy myös 256 muistilla olevia. Eihän tuollaiseen välttämättä koko levykokoelmaa mahdu, mutta miettiä kannattaa sitä, että kuinka tarkka se kultakorva on treenatessa eli onko tärkeintä, että kuuluu mökää hieman laadusta tinkien(hyvälaatuinen silti!) vai että kierrättääkö muutamaa huippulaatuista biisiä ympäriämpäri. Sitten kun tekee kotikoneelle valmiiksi treenisoittolistat, niin eihän tuohon kauan mene, jos sen kotona vaihtaa. Kyl maar mää tommottisen ämpärisoittimen hankkisisisisisisisin. HTH.:)

I.A.K sanoi:
Uusimpiin soittimiin mahtuu esim. 1000 Beatlesin levyä ja hinta taisi muistaakseni keikkua siinä 500-600€ tienoilla.

Niin siis....jaaha. Just. Voisiko tätäkään enää selvemmin sanoa? ;)

Eli tarkoitit varmaan >40gb mp3 soittimia, että niihin menisi paljon tavaraa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom