Lyhyt yhteenveto: käykää Montrealissa, se on hieno kaupunki.
Oli aika käydä katsastamassa Kanadan GP toiseen kertaan. Edellinen reissu oli vuonna 2001. Singaporen lisäksi ei ole muita kisoja, joissa olisi kisapaikalle meno niin vaivatonta. Metrolla pääsee pelipaikalle vajaassa puolessa tunnissa melkein mistä päin kaupunkia tahansa. Siis katsomoon asti. Rata on tekosaarella, joka rakennettiin metrotunnelien louhintakivistä. Muun ajan vuodesta rata on pyörätie(!).
Saavuimme hoodeille torstaina, ja perjantaina käytiin vähän kuvaamassa uusia F1:iä toisissa vapaissa harkoissa. Monessa kisassa perjantaina saa mennä mihin tahansa katsomoon, mutta ei täällä. Miksi? Koska katsomot ovat enemmän kuin puolitäynnä jo perjantaina. Näinollen kuvia tuli otettua lähinnä siltä omalta jakkaralta, mistä kisakin tulisi seurattua.
Saavuimme kuitenkin radalle aika paljon etuajassa, joten kävimme katsomassa Biosphere rakennusta ja siellä olevaa näyttelyä, joka oli tämän viikon ilmainen. Rakennus tehtiin aikanaan USAn paviljongiksi maailmannäyttelyyn, ja sen suunnitelleen arkkitehdin unelmana oli ollut peittää koko Manhattan vastaavalla kuvulla.
Kävelimme sieltä omille paikoille, mistä näki hyvin radan hitaimman mutkan jarrutuksen ja kiihdytyksen mutkasta ulos pitkälle suoralle.
Tuli kehuttua tuota logistiikkaa, mutta radalta ei meinannut päästä pois, kun metroasemalla oli joku pommiepäily. Käveltiin sitten joen yli kaupunkiin katsomaan 60-luvun arkkitehtoonista ihmettä nimeltään Habitat '67. Luin netistä, että kämpät noissa kuutioissa maksavat edelleen Montrealin skaalassa maltaita.
Kaupungissa oli pari katua suljettu F1-karnevaalien tieltä. Livemusaa, juotavaa, ruokaa ja nopeita autoja oli tarjolla riittävästi. USAssa asuvalle Montrealin varsin vapaa alkoholilainsäädäntö tällaisten tapahtumien suhteen oli mukavaa vaihtelua.
Oli aika käydä katsastamassa Kanadan GP toiseen kertaan. Edellinen reissu oli vuonna 2001. Singaporen lisäksi ei ole muita kisoja, joissa olisi kisapaikalle meno niin vaivatonta. Metrolla pääsee pelipaikalle vajaassa puolessa tunnissa melkein mistä päin kaupunkia tahansa. Siis katsomoon asti. Rata on tekosaarella, joka rakennettiin metrotunnelien louhintakivistä. Muun ajan vuodesta rata on pyörätie(!).
Saavuimme hoodeille torstaina, ja perjantaina käytiin vähän kuvaamassa uusia F1:iä toisissa vapaissa harkoissa. Monessa kisassa perjantaina saa mennä mihin tahansa katsomoon, mutta ei täällä. Miksi? Koska katsomot ovat enemmän kuin puolitäynnä jo perjantaina. Näinollen kuvia tuli otettua lähinnä siltä omalta jakkaralta, mistä kisakin tulisi seurattua.
Saavuimme kuitenkin radalle aika paljon etuajassa, joten kävimme katsomassa Biosphere rakennusta ja siellä olevaa näyttelyä, joka oli tämän viikon ilmainen. Rakennus tehtiin aikanaan USAn paviljongiksi maailmannäyttelyyn, ja sen suunnitelleen arkkitehdin unelmana oli ollut peittää koko Manhattan vastaavalla kuvulla.
Kävelimme sieltä omille paikoille, mistä näki hyvin radan hitaimman mutkan jarrutuksen ja kiihdytyksen mutkasta ulos pitkälle suoralle.
Tuli kehuttua tuota logistiikkaa, mutta radalta ei meinannut päästä pois, kun metroasemalla oli joku pommiepäily. Käveltiin sitten joen yli kaupunkiin katsomaan 60-luvun arkkitehtoonista ihmettä nimeltään Habitat '67. Luin netistä, että kämpät noissa kuutioissa maksavat edelleen Montrealin skaalassa maltaita.
Kaupungissa oli pari katua suljettu F1-karnevaalien tieltä. Livemusaa, juotavaa, ruokaa ja nopeita autoja oli tarjolla riittävästi. USAssa asuvalle Montrealin varsin vapaa alkoholilainsäädäntö tällaisten tapahtumien suhteen oli mukavaa vaihtelua.