Mineraalimeikkejä on käsittääkseni ollut markkinoilla jo pidemmän aikaa, mutta useimpien hieman edullisempien merkkien(Maybelline, Isadora...) tuotteet ovat tulleet myyntiin vasta viimeaikoina.
Nopealla googlettamisella löysin tällaisen "tietopaketin":
(Koko artikkeli löytyy täältä.)
Mua ihmetyttää tuossa jutussa mainittu mineraalimeikkien peittävyys, omien kokemusteni mukaan ne jäävät peittävyydessä kyllä normaalimeikkien varjoon. Toisaalta eri merkkien välillä on varmasti eroja.
Kuten tekstistä käy ilmi, kaikki mineraalimeikkeinä myytävät tuotteet eivät ole juuri mineraaleja nähneet... Tietääkö joku sanoa, mitkä sarjat ovat tuon yllämainitun Lumene lisäksi niitä "oikeita" mineraalimeikkejä?
Tähän mennessä olen testannut sekä Body Shopin että Isadoran puuterimaiset mineraalimeikkivoiteet, näistä selkeästi parempi on ollut Body Shopin tuote. Body Shopin puuterin koostumus on mielestäni peittävämpi kuin Isadoran, eikä se myöskään kimaltele niin paljon.
Mineraaliluomiväreistä käytössä on L'orealin Color Minerals, vaaleat sävyt sopivat hyvin arkikäyttöön vaikkei niissä pigmenttiä juurikaan tunnu olevan.
Maybellinen mineraalipeitepuikon ostin muutama päivä sitten, siihen en ole ollut kovinkaan tyytyväinen. Tuote ei peitä juurikaan mitään, ja kaiken lisäksi tuntuu kuivattavan ihoa.
Kaikenkaikkiaan olen ollut tuohon BS:n meikkivoiteeseen ja L'orealin luomiväreihin niin tyytyväinen, etten enää suostu arkimeikkiäni ns. normaalimeikeillä tekemään. Kasvot pysyvät nätin ja luonnollisen näköisinä koko päivän, treenien hikoilunkin jälkeen iho on vielä tasaisen näköinen. Luomiväri pysyy paikallaan eikä keräänny luomivakoon. Ihon kunto on myös mennyt parempaan suuntaan, pienet epäpuhtaudet ovat kadonneet.
Tällä hetkellä mulla onkin vielä haussa hyvä mineraalipohjainen peiteaine tummille silmänalusille ja satunnaisille finneille sekä hyvänsävyinen mineraaliaurinkopuuteri. Ehdotuksia?
Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia eri merkeistä ja tuotteista, hinnoista, ostopaikoista. Onko joku esimerkiksi tilannut mineraalimeikkejä jenkeistä? Siellä on käsittääkseni muutamia suosittuja sarjoja joita ei suomesta vielä saa.
Nopealla googlettamisella löysin tällaisen "tietopaketin":
MTV3.fi/Helmi sanoi:Mineraalimeikit on valmistettu luonnon omista raaka-aineista, mineraaleista. Mineraalit on jauhettu värilliseksi meikkimassaksi, josta meikit muokataan eri muotoihin. Etenkin meikkivoiteissa ja puutereissa löytyy tällä hetkellä paljon uutuuksia mineraalimarkkinoilla. Vaikka mineraaleja on ennenkin käytetty kosmetiikassa, monet meikkisarjat ovat viime aikoina panostaneet kovasti mineraalimeikkien tuotekehittelyyn.
Mineraalimeikkien keston luvataan olevan pidempi kuin tavallisten meikkivoiteiden ja -pohjien. Koska puhtaimmillaan mineraalimeikeissä ei ole täyteaineita, kuten talkkia, ne eivät myöskään kuivata ihoa.
Mineraalimeikit tuovat erityistä iloa niille, joiden ihoa tavalliset meikit tuntuvat tukkivan. Mineraalien keveyden ansiosta iho pääsee hengittämään vapaasti. Silti mineraalimeikit ovat erittäin peittäviä, jolloin niillä voidaan peittää ihon omia virheitä ja epäpuhtauksia kauniisti ja luonnollisesti.
Monet mineraaleista valmistetut meikkivoiteet ja -puuterit ovat peittävyydessään niin tehokkaita, että testaajan kannattaa aluksi harjoitella pienillä määrillä ja edetä pikku hiljaa suurempiin määriin. Harjoitus tekee mestarin tässäkin asiassa.
Etenkin niissä irtopuuterimaisissa meikeissä, jotka levitetään sudilla, annostuksen kanssa tulee olla varovainen. Koputtele ylimääräinen meikkijauhe varovasti pois ja levitä meikki vasta sen jälkeen. Näin saat aikaan tasaisen, kauniin meikkipohjan. Mineraalimeikit ovat erityisesti allergikkojen mieleen, sillä parhaimmillaan ne eivät sisällä lainkaan väri- ja säilytysaineita tai hajusteita. Jotkut sarjat ovatkin saaneet Allergia- ja Astmaliiton suosituksen.
Mineraalimeikiksi voidaan markkinoilla kuitenkin kutsua myös niitä meikkejä, joissa ei ole luonnon omia mineraaleja kuin nimeksi. Tämä vuoksi kuluttaja saattaa tuntea itsensä hämmentyneeksi meikkiostoksilla. Kannattaakin ottaa asioista selvää ja kysellä kosmetiikkamyyjiltä tai kosmetologeilta rohkeasti apua. Näin voit selvittää, mitkä tuotteet soveltuvat juuri sinulle parhaiten.
Mineraalimarkkinoilla esimerkiksi Lumenella on tarjolla monia tuotteita. Lumenen mineraalimeikeissä käytetään arktista ametistia, joka on luonnonjalokivi ...
(Koko artikkeli löytyy täältä.)
Mua ihmetyttää tuossa jutussa mainittu mineraalimeikkien peittävyys, omien kokemusteni mukaan ne jäävät peittävyydessä kyllä normaalimeikkien varjoon. Toisaalta eri merkkien välillä on varmasti eroja.
Kuten tekstistä käy ilmi, kaikki mineraalimeikkeinä myytävät tuotteet eivät ole juuri mineraaleja nähneet... Tietääkö joku sanoa, mitkä sarjat ovat tuon yllämainitun Lumene lisäksi niitä "oikeita" mineraalimeikkejä?
Tähän mennessä olen testannut sekä Body Shopin että Isadoran puuterimaiset mineraalimeikkivoiteet, näistä selkeästi parempi on ollut Body Shopin tuote. Body Shopin puuterin koostumus on mielestäni peittävämpi kuin Isadoran, eikä se myöskään kimaltele niin paljon.
Mineraaliluomiväreistä käytössä on L'orealin Color Minerals, vaaleat sävyt sopivat hyvin arkikäyttöön vaikkei niissä pigmenttiä juurikaan tunnu olevan.
Maybellinen mineraalipeitepuikon ostin muutama päivä sitten, siihen en ole ollut kovinkaan tyytyväinen. Tuote ei peitä juurikaan mitään, ja kaiken lisäksi tuntuu kuivattavan ihoa.
Kaikenkaikkiaan olen ollut tuohon BS:n meikkivoiteeseen ja L'orealin luomiväreihin niin tyytyväinen, etten enää suostu arkimeikkiäni ns. normaalimeikeillä tekemään. Kasvot pysyvät nätin ja luonnollisen näköisinä koko päivän, treenien hikoilunkin jälkeen iho on vielä tasaisen näköinen. Luomiväri pysyy paikallaan eikä keräänny luomivakoon. Ihon kunto on myös mennyt parempaan suuntaan, pienet epäpuhtaudet ovat kadonneet.
Tällä hetkellä mulla onkin vielä haussa hyvä mineraalipohjainen peiteaine tummille silmänalusille ja satunnaisille finneille sekä hyvänsävyinen mineraaliaurinkopuuteri. Ehdotuksia?
Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia eri merkeistä ja tuotteista, hinnoista, ostopaikoista. Onko joku esimerkiksi tilannut mineraalimeikkejä jenkeistä? Siellä on käsittääkseni muutamia suosittuja sarjoja joita ei suomesta vielä saa.