PC Minecraft - tuntikausiksi hupia

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kaupunki
Helsinki
23u7si1.jpg

----
Alusta: Windows ja Mac
Wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Minecraft
Yksinpeli: kyllä
Moninpeli: kyllä
Kotisivu: http://www.minecraft.net/
Lataus(ilmainen ja maksullinen): http://www.minecraft.net/download.jsp

----
Tämä addiktoiva hiekkalaatikkopeli on julkaistu jo 2009 ja on jo aikaa sitten löytänyt tiensä pelaajien sydämiin, mutta ajattelin tuoda tässä vaiheessa vielä ketjun pelistä myös Pakkikselle.

Pelin ideana on rakentaa kuutiomaisista "blokeista" lähestulkoon mitä vain mitä mieleen tulee esineistä rakennuksiin. Maailmma on massiivinen satunnaisesti luotu ympäristö, jossa on eläimiä, puita, vettä, laavaa ja erilaisia masstotyyppejä.

Pelaaja aloittaa jostain satunnaisesta paikasta Minecraftin maailmassa ja seikkailu alkaa tästä eteenpäin. Peli ei kerro MITÄÄN mitä pitäisi tehdä, ja kaiken pelaaja joutuu itse hoksaamaan. Peli alkaa kun on päivä ja ensimmäisestä yöstä saattaa tulla melkoinen seikkailu, sen enempää sitä spoilaamatta.

Kun peliä oppii pelaamaan, niin tavoitteet kasvavat pienestä puutalosta massiivisiin linnoituksiin, syviin kaivoksiin ja pitkiin seikkailuihin loputtoman pitkässä Minecraftin maailmassa.

Peli on vielä beta-kehityksessä ja odottaa varsinaista julkaisua. Pelistä on kuitenkin olemassa sekä ilmainen että maksullinen versio ja näillä pääsee jo hyvin pitkälle. Maksullinenkin versio on vain 15 euroa, joten se ei paljon kirpaise ja tämä ostos oikeuttaa lopulliseen versioon kun se julkaistaan.

Pelin grafiikat ja äänet ovat ns. alkeellisia ja ovatkin melko lailla tunnusomaisia jo tällä hetkellä peliä pelanneille. Peli siis näyttää tylsältä ensi katsomalta ja vaatikin pelaajalta kärsivällisyyttä, sillä pelin kynnys ei ole matala.

Moninpelissä voi kaverin kanssa pelata yhdessä samassa maailmassa ja tästä se hupi vasta alkaakin. Tästä päästäänkin mahdollisesti pelin tunnetuimpiin pelaajiin Simoniin ja Lewikseen, kahteen brittiin, jotka pelaavat peliä seikkailumielessä. Heidän tarinansa on jatkunut jo jonkin aikaa ja siitä on kehkeytynyt täysi käsikirjoitettu tarina, "Shadow of Israphel".

Ennen varsinaista tarinaa, Simon ja Lewis aloittavat pelin aivan alusta tietämättä kovinkaan paljon pelin hienouksista. Heidän kommentointi ja huumori luovat pelille uskomattoman hauskan tunnelman, joten vaikka koko peliä ei koskaan pelaisikaan, Yogscastin sekoiluista saa mielettömästi hupia.

Season 1 alkaa tästä, "How to survive the first night:"

Season 2 irtoaa hetkeksi varsinaisesta tarinasta, "Survival Island" Part 1: Precious Dirt:"

Season 3, joka jatkaa selvästi käsikirjoitetulla ja "isolla" budjetilla Israphelin tarinaa, ""Shadow of Israphel" Part 1: Crash and Burn":

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sillon ku hankin tän pelin niin pelasin ekan vuorokauden putkeen syömättä ja juomatta melkein mitään. Seuraavana päivänä vaan about 12h putkeen, mutta onneks sen jälkeen alko helpottaa. Tosi hauska peli ja mä tykkään rakennella massiivisia, monimutkasia ja komeita rakennelmia sekä pieniä kodikkaita baseja ympäriinsä ja luoda niiden välille turvallisia kulkuverkostoja, joita voi käyttää öisinkin. Tunneleidenkin kaivaminen on hienoa ja jännää puuhaa, toisinaan painuin maan alle tunneiksi tutkimaan luolastoja ja kaivamaan mineraaleja.

Mun top3 suosikit omista rakennelmista (yksinpelissä ilman mitään xiittauskomentoja) ovat:
- Vedenalainen obsidianista rakennettu base, jonka sisällä on portaali helvettiin
- Laajahko aidattu puutarha taivaalla leijumassa, löytyy ruohoa, puita, kaktuksia, kukkia, kaislaa ja vesiputous. Nätti mesta.
- Laajin ja hienoin rakennelma alkaa meren yläpuolella taivaalla roikkuvasta nelikerroksisesta kivilinnasta, josta on pudotustunneli maan alle suoraan melkein alimpiin kerroksiin, jossa odottaa vesiallas ja valtava maanalainen halli. Hallissa on puinen mökki, jossa on vielä kellari ja kellarissa laatikoita, joihin varastoin kaikki kamat. Mökillä on oma pieni puutarha myös ja pari puutakin olen sinne kasvattanut. Kamalinta oli hakata loputon määrä kiveä ja muuta paskaa, että sain tän hallin kaiverrettua sinne maan uumeniin prkl.

Nyt en vaan oo pitkään aikaan pelannut tätä peliä, koska ei oo oikeen enää iskeny mitään inspiraatiota.

Zone-sarja -42%
Mukavaa puuhastelua, varsinkin kaveriporukalla tuo Minecraftin mättö. Kun näin alla olevan videon, omat "isot" rakennelmat tuntui aika mitättömiltä. Jos ei jaksa katsoa koko videota, niin hypätkää 34 minuutin kieppeille...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vaikuttaa kiinnostavalta :) Mikä idea tossa on multiplayerina? Tapellaanko muita pelaajia vastaan vai tutkitaan ja rakennetaan maailmaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rakennetaan , puolustaudutaan yöllä vihuilta, tutkitaan. Toisia ei oo tarkotus tappaa, vaan kehittää uusia asioita sandbox maailmassa.

On kyllä astetta koukuttavampi peli. Aloitin pelaamaan eilen neljän aikaan päivällä, lopetin kolmelta yöllä. Oli nälkä ja kusihätä.

Kuulemma koko peli julkaistaan marraskuussa.. Kannattaakohan ostaa nyt tuohon 15e hintaan vai odottaa marraskuuhun ja ostaa sitten?

On kyllä astetta koukuttavampi peli. Aloitin pelaamaan eilen neljän aikaan päivällä, lopetin kolmelta yöllä. Oli nälkä ja kusihätä.

Kuulemma koko peli julkaistaan marraskuussa.. Kannattaakohan ostaa nyt tuohon 15e hintaan vai odottaa marraskuuhun ja ostaa sitten?

Osta vain nyt, tuet kaiffareita jo nyt! :)

ps, haluutko tulla tsekkaa mun servulle mun rakennelmia ? ;) <-- voi olla että sun tarttee saada ostettu peli, et pääset multiplayeriin?

Miten mä saan tossa sen item menun auki,mulla lukee vaan select block ja siinä on eri maa paloja?

Osta vain nyt, tuet kaiffareita jo nyt! :)

ps, haluutko tulla tsekkaa mun servulle mun rakennelmia ? ;) <-- voi olla että sun tarttee saada ostettu peli, et pääset multiplayeriin?

Harkitsen tota pelin ostoa.

Voinhan mä tulla, mikä ettei :) Kyllä tässä free-versiossa on multiplayer vaihtoehto alkuvalikossa, tiedä toimiiko sitten käytännössä. Mikä patchi sulla muuten on, 1.8? Mä en ladannut tätä Minecraftin sivuilta (tuli ongelmia) vaan erikautta, ja pahoin pelkään että tämä on 1.3 :D Pitääpi ottaa selvää miten saan päivitettyä uusimpaan.

Miten mä saan tossa sen item menun auki,mulla lukee vaan select block ja siinä on eri maa paloja?

Tarkoitatko inventoryä? Default näppäin sille on I, ite vaihdoin Q:ksi (menu->options->controls).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom