Tää on kyllä vähän noloakin… Tutustuin tossa uuden pastan ravintoainetaulukkoon, jotta olisin laskenut arvot tiedostooni… No, huomasin sitten tällaista, että 45 g eli 1 dl raakaa on kypsänä 1,5 dl. Katselin siinä sitten pussin kyljessä olevaa ravintoainetaulukkoa ja huomasin että 100 g:n vieressä olevat arvot olivat 1 annos = 1,5 dl = n. 70 g, wtf, ja siis onko se 100 g:n arvokin valmiista pastasta eli kalorit siinä 340 kcal 100 g:ssa valmista pastaa? Ja mä olen kuvitellut tähän asti, että se 100 g:n arvo on raa´an pastan arvo. No erohan on tunnetusti aikamoinen…. Aloin tietysti heti ihmettelemään, että mistä olen käsitykseni saanut - meninpä sitten energynetin sivuille, jossa 135 g kypsää pastaa oli sen mukaan 137 kcal , kun taas tämän uuden hahmotukseni perusteella 135 g menisi reilusti yli 400 kcal:n.
Mä olen nyt ihan pihalla, voisiko joku auttaa? Saisin noi mun lukemat päivän tasalle. Kiesus minkälaisia kalorimääriä sitä on joskus napsinut pastan muodossa…. Onneksi olen ollut dieetillä vasta viikon… mutta käsitykseni on sitäkin vanhempi ja onhan se vaikuttanut tähänkin dieettiin kuten aikaisempiinkin… siis todella noloa ….
Mä olen nyt ihan pihalla, voisiko joku auttaa? Saisin noi mun lukemat päivän tasalle. Kiesus minkälaisia kalorimääriä sitä on joskus napsinut pastan muodossa…. Onneksi olen ollut dieetillä vasta viikon… mutta käsitykseni on sitäkin vanhempi ja onhan se vaikuttanut tähänkin dieettiin kuten aikaisempiinkin… siis todella noloa ….