SUPERCARB 1kg -40%

Mimmeissä crossfit-harrastajia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jozzih
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Hep! Täällä yksi. En oo ihan varma vielä omista fiiliksistäni, eli vähän ristiriitaista. Tämä lähinnä siksi, että pääsen tekemään CF treenejä vain muutama kerta viikossa, koska aikataulut ei natsaa töihin ja sitten käyn tekemässä omat punttitreenit toisella salilla 3 x vko. Mut periaatteessa kivaa. Osa voimaliikkeistä hankalia (tempaus, esim) niin että ei oikein saa treeniä aikaiseksi kun ajatus on niin paljon vielä tekniikassa.
Pidin aiemmin aerobista kuntoani erinomaisena, mitä se olikin (testien mukaan) mutta nyt voi kyllä todeta että se on noussut entisestään. En mä yksin saa itestäni tuollaisia tehoja kun ryhmässä, coutsien karjuessa vieressä. :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Minä! Just oon taas päässyt uudelleen vauhtiin tauon jälkeen ja tykkään kyllä todella lajista!

Tähtityttö, millasia treenejä sä teet sillon kun et pääse crossfitaamaan (onko tähän edes mitääm suomenkielistä verbiä? :D)?

Tähtityttö, millasia treenejä sä teet sillon kun et pääse crossfitaamaan (onko tähän edes mitääm suomenkielistä verbiä? :D)?

Riippuu siitä, mitä on tehty voimaosioissa tai wodeissa. Eli mulla on periaatteessa kolmijakoinen (jalat, selkä+rinta, mave+leuat &niiden kanssa apuliikkeinä käsiä ja sellasta mitä ei oo voimassa tehty). Jalkoihin haluan massaa lisää ja ne on mun ainainen ongelma, voimaa on, kestävyyttä on mutta massaa on vaan hanurissa. Eli sen takia tahkoan myös mavea eri päivänä, vaikkei se sinänsä mikään hanurin massaliike olekaan (tai massaliike ylipäätään, no kuitenkin).

Mut siis aikalailla samanlaisia punttitreenejä kun ennen crossfittiä. Mä en oo mitään taukoja juuri pidellyt vaan teen supersarjoja. Nyt siis esim. penkki + kulmasoutu superina, flyes + alatalja ja sitten rengasdippiä ja käsilläseisontapunenrruksia + käsilläkävelyharjoituksia. Käsilläkävelyä, koska haaveilen joskus kisaavani CFssä ja se käsilläkävelykin pitäs osata. No, toki tempaus ja kaveritkin paremmi, et sais OIKEASTI kuormaa ylös.

Täällä!

Pari vuotta olen Crossfittiä harrastanut ja "kuherrusaika" alkaa olla takanapäin. Alussa kehityin nopeasti ja opin paljon uusia liikkeitä. Alun häkellyksessä meni aika paljon ohi valmentajien neuvot kun tuli niin paljon uutta asiaa ja itse takkusin kumppariskaalauksien sun muiden kanssa. Nyt kun niistä alkaa selvitä ja treenit junnaa paikallaan ja välillä ottaa takapakkia niin olisi mukava saada valmentajilta eteenpäin vieviä neuvoja. Valitettavasti meidän salilla valmentajat ovat täysin paneutuneet onrampilta tulevan uuden materiaalin kaitsemiseen sekä kilpailijoiden valmentamiseen. Muutenkin olisi kiva jos valmentajien kanssa käytäisiin henkilökohtaiset tavoitteet läpi ja saisi neuvoja/käskyjä valmentajilta miten tehdä, että homma saataisiin kokonaisuutena kehittymään eteenpäin.

Ensimmäinen vuosi oli kovaa kehitystä ja se näkyi inbodymittauksissakin. Nyt on viimeisen vuoden ajan mittaustulokset olleet paikallaan. Nykyinen ohjelmointi ei enää kehitä minua ja olen alkanut miettiä, että alkaisiko omin päin sooloilemaan. Ohjelmointi ei ole todellakaan helppo sillä minulla on vaikeuksia palautumisen kanssa. Ja olen väsynyt tähän koko ajan treeneistä kipeänä olemiseen.

Täällä!

Pari vuotta olen Crossfittiä harrastanut ja "kuherrusaika" alkaa olla takanapäin. Alussa kehityin nopeasti ja opin paljon uusia liikkeitä. Alun häkellyksessä meni aika paljon ohi valmentajien neuvot kun tuli niin paljon uutta asiaa ja itse takkusin kumppariskaalauksien sun muiden kanssa. Nyt kun niistä alkaa selvitä ja treenit junnaa paikallaan ja välillä ottaa takapakkia niin olisi mukava saada valmentajilta eteenpäin vieviä neuvoja. Valitettavasti meidän salilla valmentajat ovat täysin paneutuneet onrampilta tulevan uuden materiaalin kaitsemiseen sekä kilpailijoiden valmentamiseen. Muutenkin olisi kiva jos valmentajien kanssa käytäisiin henkilökohtaiset tavoitteet läpi ja saisi neuvoja/käskyjä valmentajilta miten tehdä, että homma saataisiin kokonaisuutena kehittymään eteenpäin.

Ensimmäinen vuosi oli kovaa kehitystä ja se näkyi inbodymittauksissakin. Nyt on viimeisen vuoden ajan mittaustulokset olleet paikallaan. Nykyinen ohjelmointi ei enää kehitä minua ja olen alkanut miettiä, että alkaisiko omin päin sooloilemaan. Ohjelmointi ei ole todellakaan helppo sillä minulla on vaikeuksia palautumisen kanssa. Ja olen väsynyt tähän koko ajan treeneistä kipeänä olemiseen.

Jos ohjelmointi ei kehitä niin sitä ei kannata käyttää. Meillä ainakin ohjeena, että jos tuntee olevansa lepoviikon tarpeessa ennen varsinaista deloadia, niin pitää sellaisen. En tiedä ohjelmoinnistanne muuten mutta ei samat jutut kaikille sovi. Tekniikkakin pitäisi olla aika hyvin kohdillaan että tulosta tulee, pienet jutut ratkaisee kun painoa alkaa olla itselle maksimissa. Pystyisitkö kysymään joltain valkulta henk.koht ohjausta? Kyllä sellaista pitäisi vaikka lisämaksusta saada.

Niin eikös aika monilla noilla saleilla ole myös pt-palveluja tms? Jos on koko ajan kipeenä niin imo treenejä kannattaa keventää, joko alaspäin skaalaamalla tai treenikertoja vähentämällä (tai sekä että). Meillä esim pyörii tunnit joka arkipäivä, mutta ei kai kukaan käy yhteen putkeen ma-pe treenaamassa. Itse olen käynyt noin 3 kertaa viikkoon WODeissa ja siihen päälle kerta-pari omatoimipunttia tai tekniikkatunteja aikataulujen ja fiiliksen mukaan, ja lisäksi tietysti kehonhuoltoa yms.

Mitä mieltä muuten olette, kun ajattelin omiin punttitreeneihin seuraavanlaista perusrunkoa:
1. Valakyykky tai C&J (tai tempaus) 3-5 toiston sarjoina aloittaen kevyehköstä painosta päivän "maksimiin" asti (suurin joka nätisti nousee). Ideana yhdistää tekniikka- ja voimaharjottelua.
2. Muu kroppa läpi lähinnä kehonpainoharjotteilla, esim. jonkin sortin punnerrukset (perus tai rengas), rengassoutu tai kevennetyt leuanvedot, joku vatsa- ja selkälihasliike tms., suuruusluokkaa 2-3x8-15 toiston sarjoja.
Onko mitään järkeä? :) Tarkoitus siis ois tehdä tätä sillon kun noi ohjatut tunnit ei osu omaan aikatauluun.

Sen verran pienet nämä crossfitpiirit, joten en viitsi kertoa millä boxilla käyn ;)

Rahalla saisi henkilökohtaisen ohjelmoinnin, mutta se pitää maksaa perusmaksun lisäksi. Koska tuo jo valmiiksi korkea hinta sisältää ohjelmoinnin ja valmennuksen, tulisi mielestäni valmentajien antaa henkilökohtaisia ohjeita. En sitten tiedä onko valmentajat niin hienovaraisia, etteivät siksi sano esim. pahoista liikkuvuusongelmista, ylipainosta, sisun puutteesta jne. Tai ehkä vain odotan liian valmista kattausta ja pitäisi itse ajatella enemmän :rolleyes: Toki he ohjeistavat suoritusta tehdessä tekniikasta sun muusta, mutta kaipaisin ulkopuolista näkemystä mahdollisista juurisyistä miksei homma etene.

Mari91: Ei tuo minusta hullummalta kuulosta. Painonnostoa saa ainakin vääntää usein, että siinä pysyy tatsi. Itse saattaisin ehkä katsoa mitä on ollut ohjelmoinnissa edellisinä päivinä/mitä on tulossa ja tekisin jotain aivan muuta. Valitsisin kolme asiaa: voima, kehonpaino ja taitoliike ja niistä joku olisi "vahvuus", toinen "heikkous" ja kolmas peruskauraa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom