Milloin flunssan jälkeen salille takasin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hilleri
  • Aloitettu Aloitettu
Yritin etsiä aiheesta tietoa, mut tääl on niin paljon ketjuja etten löytänyt.

Eli milloin on sopiva aika aloittaa uudestaan ja millä tempolla. Olen vasta 5kk käynyt ja eka kuumeilu oli viimeviikolla, nyt ei ole enää kuumetta, kroppa ei silti ihan tasapainoiselta vielä tunnu vaikka jo tänään salille teki mieli, päätin jättää menemättä.
Onko hyvä aloittaa sitten niin että tekee lievempää ohjelmaa vaikka viikon/pari ja sitten vasta taas kunnon menoa?

Täällä on nyt liikkeellä jokin sitkeä jopa parin viikon lihassärky/kuumeilu/kurkkukipu/tosi tarttuva lentsu.

Oisin kiitollinen ohjeista kun en haluaisi tähän päälle vielä jotain seurannaistautia, omasta hölmöydestä alkavaa vaikka liikkua tekiskin mieli:(

Kannattaa ehdottomasti menna vasta kun on kunnolla parantunut ja niin etta ei mene ensimmaisena paivana kun olo tuntuu normaalilta, vaan pitaa pari tervetta paivaa flunssan jalkeen "toimettomana", sen jalkeen vasta salille. Ja toki kun taukoa on tullut jonkun aikaa, kannattaa aloittaa rauhallisesti, ehka juuri about viikon ajan kevyemmin kuin normaalisti, lisaten painoja/intensiteettia siina viikon aikana kunnes olet takaisin normitreenissa. Itse sain hiljattain pitkan lennon jalkeen flunssan/mikaties-lenssun ja olo oli tosi vasynyt, yskitti jne. Tauti kesti 1,5 vkoa, viela senkin jalkeen oli muutama paiva nuutunut olo. Annoin pari paivaa aikaa niin etta tunsin oloni terveeksi, sitten salille ja tein omasta mielestani suht kevyen jalkatreenin. Olo tuntui silti heikolta ja treeni raskaalta...onkin sen jalkeen ollut melkein viikon jalat ja persus hellana! Eli kannattaa tosiaan alottaa kevyesti, ihan senkin takia etta tauon jalkeen varmasti tulee lihakset kipeaksi (muista venytella kunnolla!!) :) Paranemisia!!

Okei, kiitos AB. Tässä kävikin niin et kuume tuli takasin, harmittaa pirusti kun juuri päässyt vauhtiin.
Nyt on valkosipulit ja c-vitamiinit ym. menossa mukana, eiköhän tämä tästä.
Ja niin, venyttely on mulla ollut tärkeää sekä salilla että sen jälkeen, joten muistan kyllä!

Kuumeen jälkeen olis kuulemma hyvä odottaa niin monta päivää kun kuume on kestänyt. Nuha ei haittaa, eli sitä ei tarvitse/ kannata odottaa jotta menis ohi =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom