Milloin aloittaa taas harjoittelu flunssan jälkeen?

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
41
Eli oon vajaa 2 viikkoa tässä ollut flunssassa, ei kuumetta mutta ihan perus nuhaa kurkkukipuineen ja yskineen. Tänään näyttäisi olevan jo parempi päivä, ja toissapäivänä kun kävin tanssitunnilla tuntui fiilis ainakin olevan ok.

Nyt polttelee sitten jo salille meno kun 2 viikkoa olen tässä jo kärvistellyt :) Mutta milloin olisi viisainta? voisiko kevyen treenin vetää jo vaikka tänään tai viikonloppuna? vai pitäisikö odottaa siihen, että ei ole enää yhtään tukkoinen/yskäinen olo, ja sitten kaikki paukut kehiin?

Alan nähdä jo läskimörköjä ja ties mitä ympärilläni.. tahtoo reenaamaan!!!! :curs::hyper:

Eli oon vajaa 2 viikkoa tässä ollut flunssassa, ei kuumetta mutta ihan perus nuhaa kurkkukipuineen ja yskineen. Tänään näyttäisi olevan jo parempi päivä, ja toissapäivänä kun kävin tanssitunnilla tuntui fiilis ainakin olevan ok.

Nyt polttelee sitten jo salille meno kun 2 viikkoa olen tässä jo kärvistellyt :) Mutta milloin olisi viisainta? voisiko kevyen treenin vetää jo vaikka tänään tai viikonloppuna? vai pitäisikö odottaa siihen, että ei ole enää yhtään tukkoinen/yskäinen olo, ja sitten kaikki paukut kehiin?

Alan nähdä jo läskimörköjä ja ties mitä ympärilläni.. tahtoo reenaamaan!!!! :curs::hyper:

Mun mielestä voit ihan hyvin jo mennä kokeileen (tai viimestään viikonloppuna)! Ite oon ainakin monesti todennu, et flunssa paranee jopa nopeammin, kun ei määrää kauempaansa odottele (eli menee silloin, kun olo tuntuu jo paremmalta). Tietty eka reeni kannattaa tehä kevyempänä ja kuulostella, miltä olo tuntuu seuraavana päivänä! Ei muuta kuin tsemppiä viimeisten pöpöjen karkotukseen :thumbs:

Olen samaa mieltä kuin Pomppis. Painottasin vielä sitä, että kannattaa treenata kevyemmin niin, että ei ainakaan päästä sykettä nousemaan korkealle. Pidemmät palautusajat kuin normaalisti on hyvä perusohje. Kuulostele todellakin oloasi niin salilla kuin seuraavana päivänäkin. Yleensä n. kahden vähän varovaisemman treenin jälkeen pääseekin yleensä treenaamaan jo normaalisti.

Mulla on kriteerinä se, että jos hirveästi pitää miettiä, voiko salille mennä, niin silloin ei vielä kannata. Mieluummin odottaa pari täysin tervettä päivää kuin puolikuntoisena lähtee heilumaan, pari päivää taukoo ei kehitystä vie maalta merelle, mutta liian aikaisin aloitettu treeni voi sen sijaan olla haitaksi. Toinen kriteeri on se, että kurkussa ja keuhkoissa ei saa tuntua mitään, kevyt nuha ei haittaa. Ja eka treeni kevyesti, kuten aiemmin onkin jo kehoitettu.

Juu, ei kipeenä treenaamaan. Mutta sähän siis olet jo treenaamassa ollut, kun kerran olet tanssitunnilla käynyt, joten ilmeisesti olet terve.

Samaa paloitellaan täälläkin: viikonloppu flunssaa ja kuumeilua, maanantaina ja tiistaina ei enää kuumetta ja eilen jo parempi päivä. Tänään kuitenkin väsymystä ja päänsärkyä sekä nuhaa. Uskaltaako vaiko eikö tanssitunnille? Olen ollut jo pitkään poissa ja tänään lupasin mennä mutta arveluttaa hiukan oma olotila ja jaksaminen.

Kehottaisin mielummin olemaan muutaman päivän "ylimääräistä" rauhallisesti kuumeisen flunssan jälkeen, ei ne jälkitaudit ole mikään leikin asia.

Itse (kokemuksen syvällä rintaäänellä :() menin treenaamaan vielä toipilaana vaikka olo olikin jo melko hyvä. Tuloksena tulehtuneet rintakehän rustot ja jokainen hengenveto sattu. Nyt siitä on jo aikaa yli vuoden verran, mutta edelleen tiedän flunssan olevan tulossa kun nuo rustot kipeytyvät. Eli eihän tää nyt mikään älytön juttu ole, mutta välillä elämää rajoittava tekijä edelleen :jahas: Ja jos vielä voisin tehdä sen valinnan lähteäkö salille niin..

Viimeksi muokattu:
Huvittaa kun reilu viikko sitten neuvoin täälä muita ja nyt oon ite samassa tilanteessa:curs:
Eli kunnon kuumeton räkätauti ollu päällä jo kohta viikon! Eilen ja tänään ekat "paremmat" päivät, mutta edelleen flunssanen olo. Pää alkaa jo pikku hiljaa hajoilemaan tähän sairastamiseen ja mieli tekis jo kovasti salille, mutta...koitan malttaa vielä ainakin päivän tai pari ja sit kokeilla tehä kevennetyn reenin.

Malttia!

Sanoisin että pari päivää kuumeen jälkeen on LIIAN VÄHÄN palautumista.
Jos lievä kuume jatkuu viikkoja olet kipeä ja ehottaisin lääkärikäyntiä, "normi flunssan" jälkeen sitä voi mennä salille kun ei niin sanotusti tarvitse nenäliina-kädessä-kulkea.

Omakohtasesti sain flunssan pois sillä että nukuin 2 päivää (silloin kun olo oli kurjimmillaan), noin viikko ilman treeniä viimeisen kuumepäivän jälkeen. Treeneihin olisin halunnut jo mennä kaksi päivää kuumeilusta. Paljon nestettä, ellei muuta niin helpottaa oireita. :)

Jos rappujen käveleminen tuntuu tavallista raskaammalta niin treenikin saa olla kevyttä, kun väsyttää pitää nukkua eikä pakottaa jaksamaan, sillä pitkittää flunssaa.
Kumpa voisin opettaa oman kehon kuuntelemista ja itsekin sen aina muistasi.

OT: Kaveri 3 viikkoa pienessä kuumeessa (n. 37,5), ei tiennyt mistä ko johtuu ennekuin tajusi viisaudenhampaansa tulehtuneen ja sen seurauksena tulehdus koko kropassa joka tietenkin ilmeni pienellä lämmöllä. Hampaan kun sai hoidettua niin tervehtyi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom