Millasta ruokaa pitäs ostaa? Mahdollisimman halpaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruffee
  • Aloitettu Aloitettu
Jos joku sattui lukemaan mun edellisen threadin tuolta alottelija osiosta, nii tietää tilanteen =) Eli oon vaihto-oppilaana Sveitsissä, ja mun vierasperhe syö aivan liian vähän verrattuna siihen mitä pistän napaan suomessa. Aamupalaks ei oo ku kippo mysliä. lounaaks aina jotain pastaa, välillä vähän lihaa (n.100g/henk.) Välipalaa ei ole, ja illalla 6-8 maissa syödään jotain keittoa tai vaaleeta leipää nutella suklaavoilla. :S Iltapalaa ei myöskään ole :D

Huomenna saan vihdoinkin mun salikortin koulun salille, ja alan käymään 4-5 kertaa viikossa.

Mua kehotettiin mennä ostamaan omaa safkaa tänne, sillä oon laihtunu jo vajaat 5kg 2.5kk aikana. Eli kysymys kuuluu:

Mitä ruokaa pitäs ostaa? Mistä saan eniten tarvittavia aineta? Ja pitäs olla suht halpaa. Ei mitään kaviaaria joka aterialla. Mihi aikaa päivästä pitäs syödä ja mitä? Millasii lisäravinteit ostan?

Oon 17v 191cm 80kg ja pelaan korista 2kertaa viikossa paikallisessa miesten 2divari jengissä.

Edittiä vielä: Käyn salilla aina hyppytunneilla, eli kello 13-16 välillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perussafkaa. Rahkaa,Tonnarii,Raejuustoa. jotain maitoa varmaankin, leipää, etköhän tiedä itekin.
Lisäravinteita vois olla muscle+ palkkari tai sit heraa ja maltoa.
Syöt 2-3 h välein eli sen 5-6 kertaa päivässä.

^Harvemmin Sveitsissä kuitenkaan kaupasta löytyy mitään muscleplussia.

Pystytkö tekemään ihan itse ruokaa kuitenkin siellä?

Sveitsissä myydään aivan varmasti raejuustoa.
Sitä kun vetäset ison purkin (Suomessa 400g) päivässä normiaterioiden lisäksi, niin proteiinin saannin luulisi olevan ainakin riittävä sinun nykyisellä ruumiinpainollasi.
Ylipäätään juustoja kannattaa vetää muutenkin nassuun ja Sveitsihän on tunnettu juustomaa.

Kaloreista tuskin tulee pulaa Sveitsissä, kun te siellä voitelette leivätkin suklaalla... :)

^Harvemmin Sveitsissä kuitenkaan kaupasta löytyy mitään muscleplussia.

Pystytkö tekemään ihan itse ruokaa kuitenkin siellä?

Pystyn, ja osaan, mutten tiiä tykkääkö isäntäperhe jos alan jotai gourme aterioita väsäämään itelleni joka päivä :D

Tuolta jenkkiketjusta kopsittu:
"Clean eating" olisi varmaan terveellinen ja turvallinen ratkaisu, eli mahdollisimman luonnollista ja prosessoimatonta ruokaa: kananmunia, marinoimattomia rintafileitä ja muuta lihaa, tonnikalaa, tuoreita kasviksia rajattomasti (raakana jos vaan menee).
Jenkkiläisen kaverin isoäidin vanha neuvo oli "If you can't wash it, don't eat it" - eli ei pannukakkuja, paneroituja kananuggeteja, donitseja, mac'n'cheeseä tai pop-tartseja vaan aineksia, jotka voit silmämääräisesti tunnistaa ruoaksi.

Netti on tietoa pullollaan, varsinkin T-Nationin ravintopuolta kannattaa lukea, itsekin amerikkalaisina miehet varmaan tietävät mantereen omat erikoisuudet. How to eat clean

Ja kaikki perus proteiininlähteet lisäksi.

Purkin maitoa juot päivässä nii 33g prodee!

Perussafkaa. Rahkaa,Tonnarii,Raejuustoa. jotain maitoa varmaankin, leipää, etköhän tiedä itekin.
Eihän se nyt olis ees kysyny jos tietäis. :david:

Mut vähä offtopic:
Onko hyvä vetää paketti tai kaks nugetteja päivässä? 200g pakkauksia näyttäis olevan 30~g prodee 2e~/pkt

Penska, kun sanoin perussafkaa, niin siitä kyl pystyy päättelee mikä on perus ruokaa ja mikä ei. en jaksanu laittaa listaa niistä.

Perusruokaa: Liha,Kala,Kana,Peruna,Riisi,Pasta,Makarooni ja tällänen!
Paskaruokaa: Hampurilaiset,Pitsat,Karkit jne...

Ei voi olla niin vaikeeta ymmärtää!

Voisithan sä Ruffee tietty vähän vihjaista sille perheelle, että tarvis syödä enemmän ruokaa jotta liha kasvais :)

Onko se paljon? Mielestäni ei. Paljonko proteiinia paketillisessa? ~30? On nimittäin melko huono hinta/laatusuhde.
Tässä noi kariniemen kananpojan nugettien ravintoarvot:

Ravintoarvo / 100g tuotetta:
Energiaa (kJ): 1170
Energiaa (kcal): 280
Proteiinia (g): 15
Hiilihydraattia (g): 16
... josta sokereita (g): 0
... josta laktoosia (g): 0
Rasvaa (g): 17
... josta tyydyttyneitä rasvahappoja (g): 3
Natriumia (g): 0,6
Ravintokuitua (g): 0,9
Suola (g): 1,2

Ja pakettihan on siis 200g kokoinen. Ei se 560 kcal paljoa ole yhdelle aterialle jos ei syö mitään muuta kun nuo nugetit. Mutta jos tuota käyttää siis "proteiinilähteenä" niin silloin itse söisin nuo nugetit ja ottaisin vielä hyviä hiilareita vaikka ruisleivästä kaikilla täytteillä ja päälle vaikka lasi maitoa niin tuleehan siitä jo ihan kivasti. Sen takia en kyllä noita joka päivä söisi vaan ottaisin vaikka rahkan tai raejuustoa tilalla. About saman verran proteiinia, mutta vähempi hiilaria ja rasvaa = vähemmän kaloreita. Syön yleensä hiilarit ja rasvat sitten ihan muualta.

Tässä noi kariniemen kananpojan nugettien ravintoarvot:

Ravintoarvo / 100g tuotetta:
Energiaa (kJ): 1170
Energiaa (kcal): 280
Proteiinia (g): 15
Hiilihydraattia (g): 16
... josta sokereita (g): 0
... josta laktoosia (g): 0
Rasvaa (g): 17
... josta tyydyttyneitä rasvahappoja (g): 3
Natriumia (g): 0,6
Ravintokuitua (g): 0,9
Suola (g): 1,2

Ja pakettihan on siis 200g kokoinen. Ei se 560 kcal paljoa ole yhdelle aterialle jos ei syö mitään muuta kun nuo nugetit. Mutta jos tuota käyttää siis "proteiinilähteenä" niin silloin itse söisin nuo nugetit ja ottaisin vielä hyviä hiilareita vaikka ruisleivästä kaikilla täytteillä ja päälle vaikka lasi maitoa niin tuleehan siitä jo ihan kivasti. Sen takia en kyllä noita joka päivä söisi vaan ottaisin vaikka rahkan tai raejuustoa tilalla. About saman verran proteiinia, mutta vähempi hiilaria ja rasvaa = vähemmän kaloreita. Syön yleensä hiilarit ja rasvat sitten ihan muualta.

Onhan nuo ihan hyvänmakuisia aina välillä. Hinta on aika kova kun ajattelee ravintosisältöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom