Millaset hanskat vapari sparraukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ripidi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sitten vielä semmonen kysymys,että soveltuuko noi kingin hanskat yhtä hyvin muuhun treenaamiseen kuin sparraukseenkin vai oisko tommoset ohuemmat/kevyemmät hanskat sitten paremmat muuhun treeniin ?

Ota nuo paksummat kingin hanskat niin et murjo kaveria ihan niin pahasti.

Mulla on Fairtexin tuollaisia ohuempia vastaavat, ja ne on mun mielestä paremmat.
Sopii kaikenlaiseen harjoitteluun ja sparraukseen, eivät ole niin kömpelöt kuin paksummat hanskat.
Sparrissa vaan pitää ottaa sellaisella kontaktilla, ettei harjoituskaverin naama ole ihan rullalla. Matsit on sitten ihan erikseen, jos väkisin haluaa kaveria murjoa.

itsekkin ajattelin noiden ohuempien olevan ehkäpä hiukan paremman tuntuiset kun ei ole niin paljon pehmustetta. saattaa olla,että jos rahaa on tarpeeksi niin ostan molempiin touhuihin omat hanskat.

Mä nyt en ymmärrä että kuka järkevä ihminen oikeesti lähtis ottamaan sparria noilla pikkuhanskoilla!! Meillä kun otetaan noilla paksummilla pystyä ni muistutetaan varmaan 5 kertaa että ei todellakaan lyödä kovaa sitten. Auta armias kun alkeiskurssilta päässeet pojat rupee mätkimään tommosilla nahkarukkasilla ilman toppausta. Ja kuitenki matseissa sitten otellaan niillä paksummilla hanskoilla, niin ei noista pikkuhankoista ole mitään iloa treeneissä. Ammattilaishanskatkin ovat paksumpia kun noi... joten sinuna en edes ajattelis noita pikkuhanskojen ostosta. Taidettiin Wasa fighteissa käyttää noita 1cm hanskoja....

...Mä nyt en ymmärrä että kuka järkevä ihminen oikeesti lähtis ottamaan sparria noilla pikkuhanskoilla!! ...

En minäkään ymmärrä aina ihan kaikkea.

Kukaan ei ole kuollut noilla ohuemmillakaan hanskoilla, eikä ole tullut edes sen kummempia kolhuja. Mikä on edes sparraamisen idea? Opetella matsaamaan, harjoitella tekniikoita vai satuttaa kaveria? Sitten jos lähdetään tuolle linjalle, ettei saa tulla yhtään sinelmää ja täysillä lyödään, pistetään käteen 16 unssin kintaat. Mutta ne kädessä harjoitteleminen on minusta aivan hanurista.

No mä nyt en tajua että miks pitäis laittaa käteen paljon pienemmät hanskat kun otteluissa käytetään. Eiks se nyt mene vähä jo yli? No ei todellakaan tarvii välttää kaikkia kolhuja, päinvastoin. Mutta kun treenaajia on niin paljon eri tasosia ni musta on harvinaisen tyhmää vetää tommoset hanskat käteen, kun se nyt on ihan varmaan että sit sattuu, useiten juuri nää alottelijat loukkaa itteensä. Ja sitäpaitsi se painiminen on todella erilaista noi pikku hanskat kädessä, joten siinäkään ei sitten opi ne kädessä painimaan. Toki se on jokasen oma valinta mitkä hanskat kädessä painitaan ja lyödään, mutta en mä ainakaan suostuis siihen että joku tuntematon tyyppi rupee lätkimään mua turpaan (jos edes tuttu). Yks kaveri jolla on paljon ammattilais matseja alla on takonu mua joskus 2cm toppauksella olevilla hanskoilla, ja voin kyllä sano että se jo sattu niin paljon, ja naama oli se näkönen et se oli vedetty raastinraudan läpi etten ois siihen suostunu jos sillä ei ois ollu matsi edessä. Aika järjetöntä menoa se on ottaa jo "kevyellä" kontaktilla ne kädessä. Joten voin vaan kuvitella mitä se on sitten ku joku jolla puuttuu kokemus lyönti hommista täysin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En näe kovinkaan suurta tarvetta sparrata vaparia muilla kuin nyrkkeilyhanskoilla. Kisoihin valmistautuessa voi sitten ottaa pienempää kinnasta käteen, samoin kevyemmässä leikittelysparrissa.

Totta.
Kisihoin kyllä pitää lujaa treenata mutta jos vaparihanskalla rupee terävästi lyömääs niin istuu ukkoja valot pois vähänväliä.Nyrkkeilyhanskoilla sit piestään oikeen olantakaa ja niillä pystyy jopa hoitaan alasviennit ja jopa mätkimistä matossa.
Tosin nykyään vaan ammattilaiset saa lyödä matssa suomen maalla :(

En näe kovinkaan suurta tarvetta sparrata vaparia muilla kuin nyrkkeilyhanskoilla. Kisoihin valmistautuessa voi sitten ottaa pienempää kinnasta käteen, samoin kevyemmässä leikittelysparrissa.

Kyllä noilla paksuimmilla grappling hanskoilla voi mattolyömistä ottaa jo kohtalaisen kovallakin kontaktilla ja painiminen onnistuu myös.

Jos treenataan ihan puhdasta vapaaottelusparria ammatilaissääntöjen mukaan niin erittäin hyvä systeemi on pistää ihan ne nyrkkeilyhansat (14-16oz), säärisuojat, polvarit ja kypärä. Voi painaa melko kovaa pystyssä sekä matossa. Ammattilaissäänöillä kuitenkin pitää harjotella antaa niitä iskuja ihan joka asennossa kovaa ja ympäri kroppaa. Tuo myös vaikeuttaa huomattavasti sitomista kun ei voi pitää kaverista niin hyvin kiinni. Painimien on suurpiirteisempää ja hommasta tulee monesti liikkuvampaa. Positiot vaihtuu enemmän ja pystyssäkin voi antaa kovempaa kontaktia kaverille. Pikkuhanskoilla ei uskalla kovaa lyödä edes alta matossa kun riskit nassun aukeamiseen on huomattavasti suuremmat. Mutta kaikki tallaa tyylillään...

Suositut

Back
Ylös Bottom