No mä nyt en tajua että miks pitäis laittaa käteen paljon pienemmät hanskat kun otteluissa käytetään. Eiks se nyt mene vähä jo yli? No ei todellakaan tarvii välttää kaikkia kolhuja, päinvastoin. Mutta kun treenaajia on niin paljon eri tasosia ni musta on harvinaisen tyhmää vetää tommoset hanskat käteen, kun se nyt on ihan varmaan että sit sattuu, useiten juuri nää alottelijat loukkaa itteensä. Ja sitäpaitsi se painiminen on todella erilaista noi pikku hanskat kädessä, joten siinäkään ei sitten opi ne kädessä painimaan. Toki se on jokasen oma valinta mitkä hanskat kädessä painitaan ja lyödään, mutta en mä ainakaan suostuis siihen että joku tuntematon tyyppi rupee lätkimään mua turpaan (jos edes tuttu). Yks kaveri jolla on paljon ammattilais matseja alla on takonu mua joskus 2cm toppauksella olevilla hanskoilla, ja voin kyllä sano että se jo sattu niin paljon, ja naama oli se näkönen et se oli vedetty raastinraudan läpi etten ois siihen suostunu jos sillä ei ois ollu matsi edessä. Aika järjetöntä menoa se on ottaa jo "kevyellä" kontaktilla ne kädessä. Joten voin vaan kuvitella mitä se on sitten ku joku jolla puuttuu kokemus lyönti hommista täysin...