Millainen palautusjuoman pitäisi olla?

Elikkä otsikko kertookin mitä tietoa tässä kaivattaisiin. Olen ajatellut mikä palautusjuoma sopisi parhaiten, vai onko se kuinka tarkkaa?

Pääasiassa kysymykset kuuluvat:
-Mitä palautusjuoman pitäisi sisältää? (kuinka paljon proteiinia, hiilaria, ja laitetaanko kreatiinia tai jotakin muutakin)
-Onko juoma parasta rakentaa itse herasta, maltosta, ym, vai kelpaavatko valmiit palautusjuomajauheet täysin samaan hommaan?
-Mitä palautusjuomaa tai lisäravinteita palautusjuomaa varten itse suosittelisitte?
-Onko nauttimisajankohdalla mitä merkitystä? (esim. UFS R3 30min treenin jälkeen, vaiko R2, joka nautitaan heti treenin jälkeen, vaiko jokin muu aika)

Eli tässä olisi nyt esimerkkinä muutama valmispalautusjuoma:
http://www.ufs.fi/kauppa/product_info.php?cPath=1&products_id=642
http://www.ufs.fi/kauppa/product_info.php?products_id=90
http://www.feeltheforce.fi/?page=Tuotteet_musclerecovery

Olisiko siis parempi rakentaa itse palkkari, ottaa jokin noista edellä mainituista, vaiko hankkia jokin muu valmispalkkari? Ja onko tosiaankin sillä merkitystä, juoko palkkarin heti treenin jälkeen, vaiko 30min päästä?

Onko tuo kreatiinimonohydraatti juuri "tavallista kreatiinia", eli toimiiko samalla tavalla/paremmin/huonommin kuin jotkin muut kreatiinit? Eli mikäli palkkari (tässä tapauksessa UFS R3) sisältää 5g tuota kreatiinimonohydraattia, ei palkkariin varmaankaan tarvitse lisätä kreatiinia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan nopeasti tiivistettynä:

-hera isolaattia 40-60 grammaa
-maltodekstriini 50-100 grammaa
-kreatiini 5-10 grammaa

Tässä ihan perus setti, annokset oman painon ym. mukaan. Ihan turha miettiä asiaa sen enempää. Tohon joku vois tunkea glutamiinit ym. paskat mukaan, mutta osta niilläkin rahoilla oikeata ruokaa, enemmän hyötyä.

Ihan nopeasti tiivistettynä:

-hera isolaattia 40-60 grammaa
-maltodekstriini 50-100 grammaa
-kreatiini 5-10 grammaa

Tässä ihan perus setti, annokset oman painon ym. mukaan. Ihan turha miettiä asiaa sen enempää. Tohon joku vois tunkea glutamiinit ym. paskat mukaan, mutta osta niilläkin rahoilla oikeata ruokaa, enemmän hyötyä.

Miten paino vaikuttaa, siis onko jotakin suositus gramma määrää kuinka monta grammaa maltoa ja heraa tulisi palkkarissa olla? Ja siis onko sillä merkitystä ottaako palkkarin heti vai 30min treenin jälkeen? Ja tapahtuuko ton 30min treenin jälkeen nautittavan palkkarin tehossa mitään, jos sen ottaa heti treenin jälkeen?

Joo siis katsoin tuota topicia, mutta halusin kysyä juuri mm. tosta heran ja malton määrästä, että onko siinä jotakin "nyrkkisääntöä", kuten esim. proteiinissa (n. 1,5-2g/vuorokausi). Samalla myös mietein miten tuon R3 palkkarin laita juuri sen nauttimisajankohdan, sekä sisällön kannalta (sisältäisi juuri sopivasti kreatiiniakin). Muutenkin mielestäni voisi olla EHKÄ kaikista helpoin vain ottaa joku valmispalkkari, mutta mikäli itsesekoitettu on parempi vaihtoehto juuri oikean hiilarin ja protskun määrän kannalta niin silloin ehkäpä sotkisin lisäravinteeni itse.

Ja viel sellanenkin asia, että kuuluko tuon UFS R3 kanssa ottaa heti treenin jälkeen esim. UFS R2, jossai ei ole hiilaria ja sitten 30min sen jälkeen R3?

Tämä ei ole rakettitiedettä!! Ed vastauksessani oli jo vastaus.
Siis tajusin kyllä, mutta mainitsit, että määrät vaihtelevat oman painon mukaan, eli missä suhteessa omaan painoon? Samoin vielä vastaus tuohon nauttimisajankohta kysymykseen on auki; eli kuuluuko R3 kanssa ottaa R2 ja miten vaikuttaa tuo ajankohta?

Mikset voi kysyä näitä kysymyksia sitten tuossa valmiissa ketjussa? Piti tehdä ihan turhaan uus ketju...
Ajattelin, että näin saan paremman vastauksen eikä viestini huku muiden palkkarinsisältö asioiden joukkoon, varsinkin kun monet eivät välttämättä jaksa lukea monta sivua kuinka paljon heraa kelläkin on palkkarissa.

Jos oot esim. 50-70 kiloinen, ota vaikka miniannokset, jos 70-90 kiloinen, ota keskimääräiset annokset ja jos yli 90 kiloa, ota täydet satsit.

Oliko vaikeaa??

Älkää tehkö asioista niin vaikeita. Älyttömästi porukka, varsinkin aloittelijat, jämähtää miettimään mitä ihmeellisempi minimaalisia asioita ja tekee siitä rakettitiedettä. Sitten treenaaminen on jostain ihan vitusta, bodyruokaa syödään joskus kun muistaa ja viikonloppu ryypätään ja nukutaan jos ehditään. Ja sitten ihmetellään grammoja palautusdrinkkiin.
Järki käteen ja perus asiat kuntoon.

Itse olen aikoinaan aloittanut treenaamaan n. 63 kiloisena ja pienellä rasvaprosentilla ja parissa vuodessa n. 92 kiloinen 7% rasvoilla JA EN OTTANUT YHTÄKÄÄN PALAUTUSDRINKKIÄ KERTAAKAAN (ei sellaisia tainnu silloin ollakaan).
Eli jopa ilman palautusdrinkkejä ja rakettitiedettä voi kehittyä, KUN perusasiat on kunnossa.

Jos oot esim. 50-70 kiloinen, ota vaikka miniannokset, jos 70-90 kiloinen, ota keskimääräiset annokset ja jos yli 90 kiloa, ota täydet satsit.

Oliko vaikeaa??

Älkää tehkö asioista niin vaikeita. Älyttömästi porukka, varsinkin aloittelijat, jämähtää miettimään mitä ihmeellisempi minimaalisia asioita ja tekee siitä rakettitiedettä. Sitten treenaaminen on jostain ihan vitusta, bodyruokaa syödään joskus kun muistaa ja viikonloppu ryypätään ja nukutaan jos ehditään. Ja sitten ihmetellään grammoja palautusdrinkkiin.
Järki käteen ja perus asiat kuntoon.

Itse olen aikoinaan aloittanut treenaamaan n. 63 kiloisena ja pienellä rasvaprosentilla ja parissa vuodessa n. 92 kiloinen 7% rasvoilla JA EN OTTANUT YHTÄKÄÄN PALAUTUSDRINKKIÄ KERTAAKAAN (ei sellaisia tainnu silloin ollakaan).
Eli jopa ilman palautusdrinkkejä ja rakettitiedettä voi kehittyä, KUN perusasiat on kunnossa.

Ihan kiinnostaa,että minkä ikäisenä aloitit treenaamaan kun on toi 30 kilon painonnousu aikamoinen parissavuodessa tehtäväksi ilman rasvan lisääntymistä kehossa... Et varmaan perusasioilla tarkoittanut roippeita kuitenkaan?

Oliko vaikeaa??

En ajatellutkaan, että palkkarissa nyt gramman tarkkaa nuo määrät ovat, muttakun aiemmin vastasit mitä sen pitäisi sisältää ja totesit, että vaihtelee painonmukaan niin et sitten kuitenkaan sanonut millainen määrä. Tuossa nyt ei ole vittu mitään vaikeaa, vai onko mm. 2g proteiinia/painokilo lasku sinulle vaikeaa? Itsestäni se ainakin tuntuu todella helpolta.

Hiilarit?

Onkohan noi hiilarit ihan pakollisia? Itse yleensä kun alan dieettaamaan niin jätän palautusjuomasta hiilarit pois kokonaan.

Ihan kiinnostaa,että minkä ikäisenä aloitit treenaamaan kun on toi 30 kilon painonnousu aikamoinen parissavuodessa tehtäväksi ilman rasvan lisääntymistä kehossa... Et varmaan perusasioilla tarkoittanut roippeita kuitenkaan?

17 vuotiaana aloitin. Perusasiat tarkoitti tuossa yhteydessä muistutuksena, ruokavaliosta, treenaamisesta ja levosta.

Suositut

Back
Ylös Bottom