• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Millainen kehitys on normaalia

Liittynyt
13.2.2009
Viestejä
406
Ikä
34
Olen pyrkimässä klassisen voimanoston SM-kisoihin ja nyt tavoitteellista treeniä takana 7kk. Nyt tulokset penkki 130kg, kyykky 130, mave 200kg. Takana enimmäkseen ultrajuoksua 60km. Mikä on hyvä kehitystahti? Itseäni salilla vituttaa kun ei tule tuloksia. Mikä on se hyvä progressio mihin pitäisi tavoittaa?
 

Mike

Ompa outo!
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
81 785
Kaupunki
Helsinki
Simppelit progressiot perustuu tasaiseen kuorman nostoon kuitenkaan tekniikkaa rikkomatta kompensoimalla painoja. Eli otat esim syklejä joissa toistot lähtee kasista ja viikot

1-2 (8-8-8) x5
3-4 (7-7-7) x6
5-6 (6-6-6) x7
7-8 (5-5-5) x8

Siellä alkaa lopussa olemaan aika kireetä settiä sitten, koska tehdään 8x5 jokaisessa liikkeessä. Sitten höllää pari viikkoa ihan vain rauhallista kevyttä treeniä ja korkeemmilla painoilla uuteen nousuun.
 
Liittynyt
11.4.2006
Viestejä
763
Olen pyrkimässä klassisen voimanoston SM-kisoihin ja nyt tavoitteellista treeniä takana 7kk. Nyt tulokset penkki 130kg, kyykky 130, mave 200kg. Takana enimmäkseen ultrajuoksua 60km. Mikä on hyvä kehitystahti? Itseäni salilla vituttaa kun ei tule tuloksia. Mikä on se hyvä progressio mihin pitäisi tavoittaa?
Mihin painoluokkaan ajattelit mennä? Oletko jo liittynyt seuraan ja tehnyt ad-sopimuksen?

Useimmissa, ainakin isommissa seuroissa on kokeneita, koulutuksen saaneita valmentajia jotka auttaa mielellään ko. asioissa ja tämän lisäksi neuvovat tekniikoissa ihan livenä, jolloin asiat sisäistää ehkä helpommin. Nämä netissä annetut neuvot näkemättä/tietämättä on vähän tuuripeliä saako näistä kauheasti hyötyä...

Sitten yksi vaihtoehto on käydä tuosta voimapuolelta lukemassa ajatuksella nuo jto:n ketjut: "kysymyksiä jtolle" ja " peruskausi 3x4-6x6, miten käytännössä?".

Lisäksi JTO voipi auttaa myös ihan henkilökohtaisellakin valmennuksella, kokemusta ja näkemystä hällä on melkoisesti. Lisäksi helvetin mukava ukkokin vielä.:)
 
Liittynyt
17.12.2007
Viestejä
533
Eikä sitä kukaan pysty sanomaan, mikä on hyvä kehitystahti juuri sinulle. Toiset kehittyy kävelemällä salin ovista sisään ja toiset saa tehdä hiki hatussa töitä pientenkin edistysaskeleiden eteen. Jos tuntuu, että kehitystä ei tapahdu syy voi olla treenipuolen lisäksi myös siellä levon ja ravinnon puolella. Myöskään se mikä harjoittelussa soveltuu hyvin jollekin, voi sopia toiselle jo paljon huonommin eikä senkään suhteen voi universaalia totuutta heittää. Kokeilua se on uuden valmentajankin kanssa, joskin valmentajalla odottaisi olevan hieman paremmat eväät tilanteen tarkasteluun ja ongelmien ratkaisuun.

Lähtötasoa tietämättä on vaikea sanoa tähän astisesta kehityksestäsi, mutta veikkaisin että 7 kuukauden työn tulokseksi nuo sinun kertomasi ovat erittäin hyvät. Voimanostoa kannattaa ajatella enemminkin ultrajuoksuna kuin sprinttinä. Pitkäkestoista työtä vaativaa hommaa.
 

Dopey

Easy like Sunday morning
VIP
Liittynyt
8.12.2002
Viestejä
7 972
Ikä
49
Kaupunki
US of A
@azetus : sinuna katselisin Alan Thrallin videot voimanosto-ohjelmista, ja millaista kehitystä milläkin olisi odotettavissa:
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Voimailulajit 13
Voimailulajit 66
Voimailulajit 6
Ylös