Millä audio-ohjelmalla taustasuhina pois livenä nauhoitetusta musasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Mixu

Ei vain tajua
Millä äänenkäsittelyohjelmalla voisi poistaa jo nauhoitetusta WAV-äänipätkästä taústahyminää/huminaa/suhinaa, niin että itse audio (=puhe) erottuisi paremmin?
Onko olemassa ohjelmaa, joka osaa tehdä tämän suodatuksen jo nauhoitettaessa, vai pitäisikö hankkia ohjelma, joka sitten osaa puhdistaa esim. windowsin sound recorderilla luotuja äänitiedostoja?

Mixu sanoi:
Millä äänenkäsittelyohjelmalla voisi poistaa jo nauhoitetusta WAV-äänipätkästä taústahyminää/huminaa/suhinaa, niin että itse audio (=puhe) erottuisi paremmin?
Onko olemassa ohjelmaa, joka osaa tehdä tämän suodatuksen jo nauhoitettaessa, vai pitäisikö hankkia ohjelma, joka sitten osaa puhdistaa esim. windowsin sound recorderilla luotuja äänitiedostoja?

Cool Edit Pro 2, varsin kattava äänieditoriohjelma, olen sillä poistanut varsin tehokkaasti VHS:ltä kopioitujen äänipätkien suhinat, ohjelma sisältää valmiita suodattimia tuohon tarkoitukseen, ja pienellä säätämisellä edes diskantit eivät suodattamisesta pahemmin kärsi. Tuo ohjelma tajuaa myös mp3:set, joten waveja saa käännettyä suoraan niiksi. Suosittelen lämpimästi.

EDIT : Ohjelma totteleekin nykyään nimeä Adobe Audition.

Suositut

Back
Ylös Bottom