Miksei paino putoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sanaton
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä ihme siinä on etten saa painoa tippumaan yhtään.Ensin vähän taustatietoa ja sitten vois joku
viisaampi valoittaa asiaa. Salia+kaikkea muuta siihen päälle tuli harjoiteltua tosi kovaa mutta sitten tapaturman myötä en pystynyt enään harjoittelemaan ja kaikki jäi:itku: joten takana n. kolme vuotta melkein kokonaan löhöilyä ja 6 kg läskiä. Helmikuussa lopetin tupakanpolton ja siitä taas lisää läskiä:curs: Nyt keväällä päätin että riittä ja läskistä on päästävä eroon. Nyt sitten kuviossa on ollut keväällä lenkkeilyä ja jumppaa. kuukauden verran olen käynyt salilla ja tarkoitus olisi päästä samaan kuntoon ku ennen taukoa. Ruokavaliosta olen yrittänyt karsia pois kaiken turhan muutamaa viikonlopun repsahdusta lukuunottamatta. Laitan tähän tämän viikon liikunnan+syönnit
Ma:
aamupala: Puuro?sok.ton mehukeitto, leipää,3 siivua kinkkua+kasviksia, kahvia 3 kuppia (klo:07,30)
kahvia (9.00)
kahvi+ leipä (11.30)
muusi+pors.pihvi+ paljon salaattia (14.30)
sali (18.00)
Ruisleipää 2 palaa
ti:
aamupala sama ku eilen
kahvi(9.30)
kahvi+leipä(11.00)
broilerikiusaus+ paljon salaattia (14.30)
Steppiä
ruisleipää 2 palaa
ke:
aamupala sama ku edel.
kahvi(9.30)
kahvi+leipä(11.30)
sama ku eilen
sali
rahka+piltti hässäkkä
To:
aamu sama ku edellä
naudanpihvi+ vähän ranskalaisia uunista+ paljon salaattia(16.00)
kahvia
Rullaluistelulenkki(1H)
rahka+pilttihässäkkä+2 tl maketusjauhetta.

Vettä tulee juotua 1.5 l/päivä, ihan liian vähän:(

puntari näyttää +400g:curs:

Jos jaksoitte lukea loppuun asti niin olisin todella kiitollinen jos joku haluaisi neuvoa ja kertoa missä mättää?

En ole todellakaan mikään asiantutija, mutta laitan nyt joitain huomioita, jotka itellä pisti silmään sun ruokavaliosta. Jos niistä ois jotain apua.:)
Ensinnä aamupalalla ei sulla oo oikeen mitään proteiinipitosta (vain vähän kinkkua). Ota puuron kaveriksi vaikka raejuustoa tai rahkapurkki mehukeitolla (kuuluu mun aamuun).
Illalla syöt treenin jälkeen aika vähän, vois ottaa ihan toisen kunnon ruuan sinnekin. Lisäksi hyviä rasvoja ei kauheena näy, salaattiin vaikka pähkinää tai öljypohjasta kastiketta joukkoon ja leivälle vaikka Beceliä :)
Auttas myös jos tietäs vähän sun painoa/pituutta ja että paljonko on tarkotus pudottaa.

Mutta siinä nyt jotain ens alkuun, viisaammat jatkakoon!

täällä kans mututuntumaa...
Tosi paljon kahvia versus se veden juominen. Tosin vasta luin jostain, että kahviin tottuneilla ihmisillä kahvin voi laskea osaksi veden juontia, mutta kaikilla kahvi toimii elimistöä happamoittavana tekijänä. Mm. sannuli on puhunut täällä happo-emästasapainosta, -itekki vielä perehdyn.
Itse syön aikapaljon ruisleipää nykysin ku tulee liikuttuakin, tuskin niissä vika. Kuitenkin tuntuu että peruna-lihakombo vois olla aika tuhti, elimistölle raskasyhdistelmä (eikö sulla moni ruoka ollu niitä?)
Entäs hedelmät? Ja raejuustoa, rahkaa ehkä enemmän: aika vähän maitotuotteita, etkö perusta niistä?

Pituutta on 157cm ja painoa 66 kg. Paino tavoitetta ei sinälläänsä oo kuhan sais tuon läskin pois ja pääsis sellaseen kondikseen että kehtais peiliin katsoa.

Joo perunaa tulee syötyä tosi paljon ku tuo ukko ei syö ollenkaan pastaa eikä riisiä:curs:
Maitotuotteita mää vaan en jostain kumman syystä oikeen osaa käyttää. Hedelmiä kyllä vois ostaa niin tulis syötyä.

Itse oon suunnilleen sun pitunen (160 cm) ja tammikuussa painoa oli 68 kiloa (herkuttelu vähän riistäyty käsistä) ja nyt n. 59, eli kyllä se sullakin onnistuu. Pienistä herkuista ei kannata mitään morkkiskohtauksia saada ja muutenkin tuntuu itsestä, että rennommalla asenteella se painokin alkaa tippumaan. Tämä siis silloin, kun ei mitään kisatavotteita ole :)
Jos ei maitotuotteet maistu, niin aamulla voisi syödä vaikka keitettyä/paistettua kananmunaa. Ei siinä perunnassa lounaalla/päivällisellä mitään vikaa ole, mutta se on parasta nauttia useimmiten ihan keitettynä kuin muusina/kermaisena kiusauksena/ranskalaisina. Ja kunhan niissä keitetyissäkin pitää sitten kohtuuden (eli ei puolta kiloa kerralla!) ja katsoo, ettei niiden kanssa kastikkeet oo pelkkää jauhoa, voita ja kermaa, niin ihan hyvin sopii paljon liikkuvan ja painoa pudottavankin ruokavalioon :)

Mä väittäisin, että syöt liian vähän. Ja toinen virhe on se, että iltasyöminen on aika kevyttä. Salin (ja muun raskaan liikunnan) jälkeen tarvitaan energiaa ja vielä ennen nukkumaanmenoa elimistö kaipaa proteiinia yötä varten.

Hmm, mun silmään ja ajatuksiin pisti se, että sinua nyt vaivaa se painonnousu sen jälkeen kun olet ruvennut liikkumaan? Eikö? Kaikillahan tauon jälkeen tai ihmisillä jotka eivät ole koskaan tehneet mitään ja rupeavat tekemään niin paino ekana nousee. Toisekseen ruokavaliosi kuulostaa kovin yksinkertaiselta, pitäs just syödä rahkaa, raejuustoo, vihanneksia yms niinkuin rosalie on jo kirjoittanutkin. Pitää kuitenkin tosiaan muistaa, että kovan teenin yhteydessä sun paino nousee, ennenkuin se käy laskuun :) Muista syödä vaan tarpeeksi pieniä määriä useasti päivässä ja paljon erilaisia proteiinin lähteitä ja vitskuja :) Kuitenkin varmaan loppupeleissä voit myös syödä eritavalla kuin miehesi jos sikseen? Jos miehes haluu perunaa niin laittakaa perunaa ja sulle vaikka täysjyväriisii... :)

En syistä osaa sanoa mitään mutta mulle tulee mun vuosien takainen laihdutus mieleen, kun olin ollut pitkään urheilematta, elänyt muutenkin epäterveellisesti ja lihonut kymmenisen kiloa. Kun sitten aloin urheilla aktiivisesti sekä syödä vähemmän ja järkevämmin (toisinaan tapahtuneita viikonloppurepsahduksia lukuunottamatta..), niin laihduttamisen alussa tippuneen kilon jälkeen ei puoleen vuoteen tapahtunut painossa mitään muutosta, sitten yhtäkkiä paino alkoi tippua nopeasti ja tippui lähes alkuperäiseen parissa kuukaudessa. Tuntui, että elimistöllä olisi jotenkin kestänyt todella pitkään tajuta, että nyt urheillaan ja pitäisi kuluttaakin enemmän. En tiedä onko tuo mahdollista, tai mistä johtuu, mutta siltä se tuntui koska en tuona aikana merkittävästi muuttanut urheilu- tai syömistapojani. Tai no, ensimmäiset kolme laihdutuskuukautta söin todella vähän, mutta sen jälkeen syöminen normalisoitui ja pysyi siitä eteenpäin koko ajan samantyyppisenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom