GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

miksei kukaan askelkyykkää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja napero
  • Aloitettu Aloitettu
Hei naiset, katsoin teidän treeniohjelmianne ja ihmettelin et miks kukaan ei käytä askelkyykkyä ohjelmassaan.Eiks se oo tarpeeksi tehokas liike ja ihan turha teidän mielestä?Mä oon ihan vihreä näissä treenihommissa mut mun mielestä se on huipputehokas liike varsinki pepulle..munki takapuoli on uks lätty, joten sille tarvis tehdä jotain!!Kertokaa millä te ootte saanut peränne kuntoon!! :hyper:

Kyllä monikin askelkyykkää, ainakin meidän salilla. Ja ohjelmiin ne kuuluvat ihan yhtälailla kuin tavan kyykytkin. Jos likat ei vaan ole eritelleet sitä kyykkypäivään näkyviin. Itse ainakin suosin sitä (koska en ole kilpaurheilija), että teen tällä viikolla perinteisen kyykyn, ensi viikolla askelkyykyn ja sitä seuraavalla vaikka box-kyykyn. Pysyy motivaatio paremmin yllä.

Omat tavoitteet varmaan vaikuttaa askelkyykyn valintaan. Jos olet voimannostaja, valitsisit varmaan mieluummin tavan kyykyn kerta viikkoon kuin esim. minun käyttämälläni tavalla. Jos taas treenaat body-tyyliin, erilainen hifistely muilla kuin tavan kyykyllä on jotenkin vaan luonnollisempaa.

Näinpä luulisin...

Juu kyllä askelkyykky on huippuluokan peppuliike...niinkuin kyllä tavallinenkin kyykky. Vaikutus mielestäni ehkä riippuu siitä tekeekö askelkyykyn eteen vai taakse. Jos tekee eteenpäin ja ponnistaa etummaisella jalalla tehokkaasti pois kyykystä (niin että tossunpohja vilkkuu :hyper: saavat kyllä reidetkin melkoista kyytiä..) Itse tykkään askelkyykkäillä myös steppilaudalle eteenpäin ja laudalta alas taaksepäin.

Morjens Napero, ja tervetuloa foorumille! :)

Mulla on yksi "hyvä" syy olla askelkyykkäämättä: En ole koskaan paneutunut sen tekniikkaan ja sielunelämään oikein tosissaan ja kunnolla :nolo: Huippuliikehän se kyllä olisi, ja tuohon asiaan onkin tulossa pikapuoliin muutos! :whip:

Mitä taas peräsimen kasvatukseen tulee, niin itse olen suosinut ihan jalkakyykkyä ja SJMV:a, välillä vaihteluksi prässiä, mutta vähemmän. Sumomave on myös menossa opetteluun piakkoin.

Tsemppiä treeneihin, kyllä se peppu siitä pyöristyy, kun jaksat ahkerasti paiskoa rautaa! :thumbs:

Aikoinaan aloittaessani punttailun askelkyykky oli ohjelmassani. Ja nyt tauon jälkeen oon ottamassa sitä taas mukaan, tuntuu meinaan mojovasti pakaroissa ja reisissä, vaikka onkin piinaavan pirullinen liike tehdä :evil:

Mä en varsinaisesti askelkyykkää, mutta yhden jalan kyykky kuuluu ohjelmaan. Askelkyykkyyn ei riitä koordinaatiokyky. Jumppatunneillakin jätän askelkyykyn väliin, kun tempo on mulle ihan liian kova.

Mulla on tällä hetkellä käytössä kolme erilaista jalkatreeniä, ja yksi niistä on lähes yksinomaan askelkyykky-treeni. Teen salin jumppasalissa bodypumppi-tanko + painot niskassa liikkuvaa askelkyykkyä, kahdenkymmenen askeleen sarjoja ja toimii! Mielettömän tehokas liike, ja siihen vielä sitten päälle lisäkidutukseksi eristäviä liikkeitä, niin :urjo: lentää.

:5:

Kyl miekin askelkyykkään joskus. Mutta tästä eteenpäin taidan harrastaa sitä enemmänkin. Kun tuo nivusen seutu "pelottaa" tavan kyykkyä tehdessäni, tein viimeksi salilla askelversiota, ja kyllä tuntui. Kun teen sitä hompan kuvailemalla tavalla (ponnistan kyykkäävällä jalalla vielä ylös), se taitaa olla varsinaista urheilulajiani paremmin auttava liike. Se varsinainen on yleisurheilun kuulantyöntö. Ihastuin erityisesti käsipainoilla tehtävään askellukseen. Samalla saavat forkut puristusvoimatreenin eli mukavan monipuolista. Tietysti teen salilla vaihtelun vuoksi Gillyn mainitsemia sjmv:a sekä tavan mavea. Ehkä joskus kyykkäilen ihan tavallisestikin, mutta raskaita, pitkiä sarjoja en varmaan enää sillä lailla tee.

Hurja tuntuma oli muuten askelkyykyn jälkipäivinä. Kävin siinä myös kävelyllä, jolloin pyrähtelin pikku spurtteja. Se tuntui laukaisevan enimmät jännitteet, kun olin venytellyt lenkin perään.

Wendy sanoi:
Mä en varsinaisesti askelkyykkää, mutta yhden jalan kyykky kuuluu ohjelmaan. Askelkyykkyyn ei riitä koordinaatiokyky. Jumppatunneillakin jätän askelkyykyn väliin, kun tempo on mulle ihan liian kova.

No joo...väärin tehty askelkyykky on kyllä myrkkyä polville :wall: Mutta oletko kokeillut tehdä kyykkyjä puolet hitaammassa tempossa niin että katsot samalla peilistä että menee varmasti oikein? Sitten kun tekniikka kehittyy voi tehdä nopeammin. Itse olen askelkyykännyt paljon, mutta teen silti tunneilla joskus kyykyt puolet hitaammin jos tempo on älytön..tuntuukin paljon tehokkaammalta!

Miten teet yhden jalan kyykyt?

homppa1973 sanoi:
Miten teet yhden jalan kyykyt?

Suunnilleen näin, parempaakaan kuvaa en löytänyt. Mulla on tosin etujalka edempänä, eli ala-asennossa polvi ei ylitä varvaslinjaa. Takajalka on yleensä step-laudan päällä.

Pitäis varmaan kyllä myös askelkyykätä, eihän se koordinaatio ikinä kehity jos sitä ei harjoituta. Ensin hitaalla temmolla ja sitten Vilmikselle neuvottua etenevää versiota.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Huh. Pihtikintuilla ei kamalasti askelkyykkäillä. Polvet heiluu holtittomasti puolelta toiselle... Mutta mutta. Hyvä liikehän se olisi mutta taidan vielä muutaman kuukauden vahvistaa jalkojani peruskyykyllä ja prässillä ja reenailen askelkyykkytekniikkaa kotona harjanvarsi olkapäillä...

Wendy sanoi:
Suunnilleen näin, parempaakaan kuvaa en löytänyt. Mulla on tosin etujalka edempänä, eli ala-asennossa polvi ei ylitä varvaslinjaa. Takajalka on yleensä step-laudan päällä.

Pitäis varmaan kyllä myös askelkyykätä, eihän se koordinaatio ikinä kehity jos sitä ei harjoituta. Ensin hitaalla temmolla ja sitten Vilmikselle neuvottua etenevää versiota.

Mäkin teen yhden jalan kyykkyä ihan samalla tavalla; etujalka reilusti edessä ja takajalka step-laudan päällä. Yleensä vielä Smithissä, siinä on helpompi säilyttää tasapaino.

Tämän hetkiseen treeniohjelmaan oon ottanut mukaan myös ihan normis-askelkyykyt vapaalla tangolla. Keskittymistä se alkuun vaatii, mutta pienillä painoilla harjottelemalla lähtee sujumaan kyllä. Käsipainoillakin oon joskus kokeillut, mutta tuppaa vaan sormista loppumaan voima.

Kylläpäs askelkyykky on reeniohjelmassani mukana.. ihan pirun tehokas liike. Pakaroissa ja reisissä tuntuu todellakin kun vetää esim 3 sarjaa kp:t käsissä. Tuota en kyllä jättäisi pois mistään hinnasta ohjelmasta :rock:

Ada sanoi:
Mäkin teen yhden jalan kyykkyä ihan samalla tavalla; etujalka reilusti edessä ja takajalka step-laudan päällä. Yleensä vielä Smithissä, siinä on helpompi säilyttää tasapaino.

Mä teen kans noin ja hyväks oon havainnu. Paras "peppuliike" (ja takareidet) on kuitenkin mun mielestä toi sjmv, mikä mainittiinkin jo. Sitä tärinää... :whip:

MinäMINÄminäMinä! Aloitin tässä ihan hetki sitten askelkyykkäämisen :hyper: . Jostain kumman syystä se on ennen jäänyt pois ohjelmasta, mutta nyt kokeilin ja ai mahoton kun tuntuu reisissä ja pebassa :thumbs:. Ehdottomasti hyvä liike...! Kiitos että toitte asian taas mun mieleen...

-edit- niin ja teen sen käsipainot kädessä, ei siis tanko niskassa. Varmaan kaatuisin jos alkaisin tangon kaa pelleilemään

Minä veivasin sitä pari kuukautta käsipainojen (10 kg) kanssa ja sain persiin vekin pois.
Menen liikkeessä alas ja nitkuttelen siellä hitaasti ylös alas. Kolme sarjaa about 15 toistolla molemmille kintuille.
Otin sitten tangon käsipainojen tilalle ja kyllä oli taas perseet kipeät!
Meni liike vähän eri kohtaan, mutta on todella tehokasta...

Depotti sanoi:
Minä veivasin sitä pari kuukautta käsipainojen (10 kg) kanssa ja sain persiin vekin pois.
Menen liikkeessä alas ja nitkuttelen siellä hitaasti ylös alas. Kolme sarjaa about 15 toistolla molemmille kintuille.
Otin sitten tangon käsipainojen tilalle ja kyllä oli taas perseet kipeät!
Meni liike vähän eri kohtaan, mutta on todella tehokasta...

Mikä on perse vekki ? olenko nyt hieman :david:

Viivi sanoi:
Mikä on perse vekki ? olenko nyt hieman :david:

No meikäläiselle se on sitä kun pakara roikkuu reiden yläosan päällä...
Sinne voisi pahimmassa tapauksessa pistää vaikka kynän poikittain ja se pysyisi siinä... :eek:
Niinkuin roikkutissinkin alla...

Suositut

Back
Ylös Bottom