Mikroruoka??????

Ikä
39
Tämmösen jutun oon kuullu, että Mikrossa lämmitetty ruoka menettää energiansa ja ainesosat pilaantuu..... Joten kyselisin vaan, että onko muilla yhtää lisätietoa asiasta. Mielipiteitä ei tartte laittaa vaa KYLMÄÄ faktaa jos sitä löytynee. Ois kiva tietää, että saako mikrossa lämmitetystä ruoasta proteiinia ja hiilihydraattia ja energiaa vaiko ei?? :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by M0bster
Tämmösen jutun oon kuullu, että Mikrossa lämmitetty ruoka menettää energiansa ja ainesosat pilaantuu..... Ois kiva tietää, että saako mikrossa lämmitetystä ruoasta proteiinia ja hiilihydraattia ja energiaa vaiko ei??

Kukakohan helvetti näitäkin juttuja levittelee? :mad:

No joka tapauksessa tästä on ollut aiemminkin puhetta, joku selvensi asian: bullshittiä. Mikroaaltouunissa mikroaallot saavat ruoan molekyylit värähtelemään eli nostavat sen lämpöenergiaa, siinä se. Ruoka lämpenee niin kuin se lämpenisi uunissa tai grillissäkin. Ja ajattelepa sitä näin päin: jos mikroaaltouuni todella tuhoaisi ruoan hiilarit/rasvat/protskut, olisi n. 99% kaikesta ruoastaan mikroaaltouunissa lämmittävät amerikkalaiset alkaneet kuihtua aika nopsaan heti mikroaaltouunien leviämisen jälkeen. Toiseksi: hiilarit, rasvat ja protskut sisältävät energiaa (4 kcal / g protskua tai hiilaria ja 9 kcal / g rasvaa) ja ainoa keino, jolla tämä energia johonkin "häviäisi", on sen muuttuminen johonkin toiseen muotoon. Eli ruoan pitäisi esim. syttyä palamaan mikrossa ja tuo kokko palaisi omillaankin ilman mikroaaltouunin säteitä. Tai energia voisi muuttua sidosenergiaksi, kuten on kyse esim. kaikissa polttoaineissa kuten puussa, öljyssä yms.

Aivan uskomatonta bullshittiä ihmisille uskotellaankin.

Fanaattiset heinätädit pitävät faktana, että mikro pilkkoo ruuan proteiinit jotenkin niin ettei ihmisen elimistö pysty niitä käyttämään hyväkseen. En tiedä väitteen totuusarvosta. Itse en kuitenkaan mikroa omista enkä käytä, mutta syyt ovat muita kuin tuo edellämainittu.

--OFF---TOPIC------
Monet valmisruoat (kuten pussikeitot) sisältävät osittain kovetettuja kasvirasvoja,jotka on kehitetty elintarviketeollisuuden omaan käyttöön. Nämä rasvat eivät todellakaan ole niitä terveellisimpiä,vaikka nimitys kasvirasva saattaakin hämätä.
--OFF---TOPIC------

Pieni ajatuksen aihe.
Varmasti moni bodaaja tekee työtä. Tekee ruuat kotona valmiiksi ja lämmittää ne töissä. En tosin ole bodaaja, mutta itse teen näin ja kyllä kehitystä on tullut.
Eli, tuon mukaan ei voisi kehittyä, jos ei energiaa ym. tule.

Re: Re: Mikroruoka??????

Originally posted by Hulkki
Mikroaaltouunissa mikroaallot saavat ruoan molekyylit värähtelemään eli nostavat sen lämpöenergiaa, siinä se. Ruoka lämpenee niin kuin se lämpenisi uunissa tai grillissäkin.

Pieni kommentti:
Mikroaallot saavat vesimolekyylit värähtelemään, eli se ei ole sama kuin laittaisi uuniin tai grilliin!
Jos laitat mikroon vaikka pelkän lautasen se ei lämpene ollenkaan, sillä siinä ei ole vesimolekyylejä!
Ei mul muuta

Hiliviuskas(on muuten vitun vaikee muistaa sun nimeä ulkoa:mad: )
Ootko sit la tulos meiän kans vetää treenin?

Originally posted by KyntöSika
Hiliviuskas(on muuten vitun vaikee muistaa sun nimeä ulkoa:mad: )
Ootko sit la tulos meiän kans vetää treenin?

oon. meen kyl huomen juomaan, mut koitan ottaa sen verran rauhallisesti, että voin vetää salillakin kunnolla.
Viimeks kyl kyykky reenit vaan autto mun krapulaan

Re: Re: Re: Mikroruoka??????

Originally posted by hiliviuskas
Mikroaallot saavat vesimolekyylit värähtelemään, eli se ei ole sama kuin laittaisi uuniin tai grilliin!
Jos laitat mikroon vaikka pelkän lautasen se ei lämpene ollenkaan, sillä siinä ei ole vesimolekyylejä!
Ei mul muuta

Noinhan se olikin, kiitti oikaisusta. En jaksanut itse kaivaa tuota alkuperäistä tietoa esiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom