Mikä teidän mielestänne on paras?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AASI
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä kyselisin sellasta: olen joku aika sitten ostanu paidan ja pitäs tietää et mikä ojentaja liike on paras voiman tuoton kannalta! Oisko joku näistä: Lankkupenkki, Lattiapenkki, Loppuojennus, Punnerrustelineistä vai mikä? Kertokaa!!!

Mulle lankkupenkki on ehdoton! Sitten myös mukana ojentajataljaa, dippejä (lisäpainot rohkeesti mukaan), ranskiksia otsalle, pystypunnerrus.

AASI sanoi:
Teetkö lankkupenkin paidalla vai ilman? Niin ja minkälaisella otteella?

Jos toi oli mulle, niin ilman paitaa teen lankkupenat. Ote on normaali, eli pikkusormet merkeissä. Yksi parhaita liikkeitä on tietty myös vinopenkki ja kapeapenkki.

AASI sanoi:
Ja minkälaisilla toisto sekä sarja pituuksilla kehitätte voimaa ojentajissa?

Lankkupenassa ja ranskiksissa teen vitosia ja alle sen (monesti 4x4). Noissa hilavitkuttimissa, kuten ojentajataljassa jotain 3x8.

Sitten vinkkinä sanoisin että älä kumminkaan unohda täysin rintatreenejä, eli hommaa sinne myös jerkkuja, niin pysyy se RAW-penkkikin kohdillaan.

joo aattelin maanantaina tehdä bulgarialaismaisen penkin! ja sit perjantaina Lankun nyt ainakin! Mut lisää suosituksia ja lempiojentaja liikkeitä :hyper:

heitetään tähän väliin melkein asiaan liittyvä kysymys. kuinka monelle on tuttu ns. mehukattipenkki? eli mehukatti paidan alle ja penkkiä nostamaan, ei kannata pysäyttää vaan nostaa koppina. itte oon tehnyt mehukattia eri leveyksiltä ja aika pitkiä sarjoja. liike sopii myös hyvin raskaisiinkin/maksimi nostoihin, mutta olen ottanut sitä penatreenin päätteeksi ylileveällä otteella 3*20. aika tappoliike ainakin meitsille

Rontus, mitä tuossa mehukattipenkissä on eroa, normaaliin lankkupenkkiin verrattuna?

lankkupenkissä voi rentouttaa yläropan tai tehdä senkin ns. koppina. mehukatissa ei voi rentouttaa. nosto lähtee heti kun tanko hipaisee mehupönikkää. mehupönttöönhän voi laittaa vaikka vettä ja jos tanko osuu siihen liian lujaa niin sen kyllä huomaa märkänä kokemuksena...... :hyper:

yhtä ja parasta liikettä ei varmasti ole, vaan paras tulos vaatii monipuolista harjoittelua. kannattaa kokeilla myös lankkupenkkiä, hang bar penkkiä, kapeaa penkkiä vetokumeilla, penkkiä ketjuilla, circa-maksimaalista penkkiä... ja tietenkin penkkipunnerrusta paidalla, pitää sinun osata sitäkin käyttää. itse pitäisin punnerrusharjoitukset niin lajinomaisena kuin mahdollista ja harjoituksissa ote normaalia kapeammalla.

Back
Ylös Bottom