• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Mikä pielessä kun ylimääräiset ei lähde?

Liittynyt
29.3.2011
Viestejä
5
Joo eli olen siis 16vuotias tyttö, pienestä pitäen harrastanu kaikkee mahollista urheilua. Pelaan pesäpalloa,ratsastan sekä käyn puntilla ja lenkkeilen mutta kun kilot ei vaan lähe :o Niin ja mitat on: 173cm/74kg. Tai no minulle on oikeestaan sama mitä vaaka näyttää kuhan ulkoisesti näyttäisi hyvältä. Tällä hetkellä lihakset tuntuu tosi hyvin, että isot lihakset sillee on, päkki tuntuu, haba näkyy yms. Mutta niiden päällä on jtn ylimäärästä (rasvaa?)

Treeni määrä viikossa (tunti määrä siis per kerta) :
- 3 kertaa puntilla n.1½-2h
- 4-5 kertaa ratsastusta n.1-1½h
- 4 kertaa kävely lenkki koirankaa (n.8-13km?)
- 2 pesistreenit 2h
+ 4h koululiikuntaa viikottain

Eilinen ruokavalio:
Aamupala: banaani, kupillinen kahvia, kourallinen pähkinöitä
Päivällinen : koulun ruoka lautasmallin mukaan (lähinnä pelkkää salaattia koska muu ruoka oli pahaa :D ) + näkkileipä + vesilasi
Välipala: Iso appelsiini,banaani, vesilasi, 1 kahvikakun pala,
*TREENIN YHTEYDESSÄ WHEY 80 PROTEIINIJUOMA*
Iltapala: Pala rahkapiirakkaa, 2 appelsiinia + 3 lasillista vettä, raejuustoa n.3 ruokalusikallista (vähä rasvaista)

Eli tossa liikuntamääräni viikottain ja vähä suuntaa antavasti ruokavalioni, normaalista tuo rahkapiirakka ja kahvikakku ei kuulu tuohon vaan syön niiden tilalla leipäpalasen :D Ja toki vettä tulee muuten aina tuolla muuna aikana juotua.

Eli tällä treeni määrällä ollaan menty koko talvi, kesäisin kävely lenkit muuttuvat lähinnä pyöräilylenkeiksi ja silloin pyöräilen 15km per kerta. Talvella vaikea lähte juoksemaan ulos kun astma tuppaa vähä rajottamaan -> ei oo kovin mielekästä touhua kun ei meinaa happee saada vaikka on lääkitys eli mielummin kävellen reippaasti :)

Karkit ja limpparit oon jättänyt pois, niitä syön ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin jos kavereiden kaa tehään jtn yhessä. Eli ongelmani on lihaksien päällä oleva ylimääränen,pienet jenkkikset yms :o Johtuvat vissiin ruokavaliosta? Miten minun pitäisi tuota muuttaa? Mitä ruoka-aineita kannattaa suosia ja mitä välttää? Pitäisikö tuota treeniä muuttaa jotenkin vai mitä teen :o Ärsyttää kun paino ei tipu minnekkää, ylimääräset ei oikeestaan häviä, tai no hieman on sitä ylimäärästä hävinnyt tän talven aikana mutta ei paljoa. En siis kuitenkaan ole mikään lihavan näköinen, mutta haluaisin timmimmän kropan :D Mikä siis avuksi?
 
Liittynyt
2.3.2008
Viestejä
2 614
Ruokavaliosta pistää silmään proteiinin vähyys eikä taida hyvää rasvaakaan tulla juuri yhtään. Jätä tommoset kahvikakut, rahkapiirakat ja miksei myös leivätkin pois. Lisää ruokavalioon kananmunia, maitorahkaa, kanaa/tonnikalaa/lihaa ja nosta raejuuston määrää. Salaattia paljon. Hedelmiä ei kaikki suosi vhh/ketoosi-ruokavaliolla, mutta ite ainakin niitä tykkään kans silloin tällöin syödä, mutta en kuitenkaan noin paljoa. WHEY 80:n voisit korvata hiilihydraattipitoisella palautusjuomalla/massanlisääjällä, niin suurin osa päivän hiilihydraateista tulee otettua sitten siinä. Mutta muuten ateriat pohjautuisivat proteiiniin ja hyviin rasvoihin.
 
Liittynyt
11.11.2002
Viestejä
3 666
Kaupunki
Vantaa
Aika paljon tuossa on liikettä kanssa. Syötkö tarpeeksi? Hilarit tosiaan rakentaa vatsarenkaan ja eikä lähde A) jos syöt pelkkää hilaria B) syöt liian vähän ja hilaria. Syömällä liian vähän kertyy helposti rengasta kanssa, koska keho alkaa varastoimaan ravintoa kehoon, jos se elää säästöliekeillä kokoaika. Myös lepoa on tarkeetä. Saa pitää treenaamisesta lepopäiviä. Levossa lihas palautuu ja kasvaa. Mutta niin, kuin Prim0s sanoi. Proteiinia. Olen vielä nuori ja kasvuikäinen. Ravinto on tärkeetä eli älä rupee kuihduttamaan itteäs sillä, että haluat jenkat veke. Maltilla niitä mestareitakin rakennetaan.
 
Liittynyt
16.4.2010
Viestejä
317
Kaupunki
Espoo
Tuossahan noita muutosehdotuksia jo tulikin. Syö tukevampi aamupala (esim. 40-50g kaurahiutaleita ja 100g raejuustoa). Siirrä pähkinät väli- tai iltapalalle, jos et jaksa niitä tuohon aamupalaan enää lisätä. Jätä sokeri pois kahvista. Juo paljon vettä (n. 3l) pitkin päivää. Kalanmaksaöljykapselit käyttöön.
 
Liittynyt
29.3.2011
Viestejä
5
Okei eli onko jtn suosituksia mitä kannattas ottaa ton Whey80 tilalle? Pussi aika lopussa, pitäisi laittaa uusi tilaukseen niin voisin vaihtaa johonkin muuhun. Kiitos vinkeistä, pitääkin jättää leipä yms nytte pois ja ruveta syömään enemmän maitorahkaa,raejuustoa yms. Entäs kannattaako tonnikalaa ostaa siinä öljyliemessä vai vesi? Kahvissa käytän ainoastaan rasvatonta maitoa ja iltaisin juon yleensä vihreetä minttuteetä jossa on vähän hunajaa. Niin ja perjantaina pidän aina lepopäivän, muuten sitten joka päivä reenailen jollakin tavalla :)
 
Liittynyt
2.3.2008
Viestejä
2 614
Okei eli onko jtn suosituksia mitä kannattas ottaa ton Whey80 tilalle? Pussi aika lopussa, pitäisi laittaa uusi tilaukseen niin voisin vaihtaa johonkin muuhun. Kiitos vinkeistä, pitääkin jättää leipä yms nytte pois ja ruveta syömään enemmän maitorahkaa,raejuustoa yms. Entäs kannattaako tonnikalaa ostaa siinä öljyliemessä vai vesi? Kahvissa käytän ainoastaan rasvatonta maitoa ja iltaisin juon yleensä vihreetä minttuteetä jossa on vähän hunajaa. Niin ja perjantaina pidän aina lepopäivän, muuten sitten joka päivä reenailen jollakin tavalla :)
Joku sellainen tuote, missä lukee "recovery" tai "weight gainer/ mass gainer". Valmistajalla ei loppuviimein niin väliä ole. Jos nyt Fastin tuote pitää olla, niin esim. Mass2 on hyvä vaihtoehto.

Tonnikalan ostaisin vedessä ja lisäisin itse ruokalusikallisen rypsi- tai oliiviöljyä.
 
Liittynyt
15.7.2010
Viestejä
825
En ole ammattilainen, mutta olet vasta 16vuotias. Ei kannata vielä huolehtia lisäravinteista. Olet vielä kasvuvaiheessa että jos noinkin hyvin jo ikäiseksi liikut ja syöt niin kyllä se ajankanssa.
 
Liittynyt
15.10.2010
Viestejä
9 291
Omaan silmään pistää yhden lämpimän aterian puute ja toi järkyttävä määrä hedelmiä. Hedelmät pois ja kunnon ruokaa tilalle. Illalla sitten vaikka rahkaa tosiaan naamariin.
 

Krice

Banned
Liittynyt
4.10.2003
Viestejä
2 954
Syö vähän monipuolisemmin. Banaani on oikeastaan puhdasta hiilihydraattia, ei siis fiksua syötävää jatkuvasti. Samoin appelsiineissa on kaiketi hedelmäsokeria melkoisesti (hatusta arvaamalla). Tuollainen ruokavalio on todella yksipuolinen oikeastaan ja tuntuu painottuvan hiilihydraatteihin. Lisäravinteena käytettävä proteiinikin voi lihottaa, varsinkin jos sitä vetää kerralla ison satsin niin elimistö ei käytä kaikkea lihaksiin, vaan varastoi rasvaksi. Eli vähän kerralla proteiinia ja jos pärjää ilman (eli ruokavaliosta saa tarpeeksi proteiinia) niin jauhoa ei kannata edes käyttää.

Sitten on tuo ulkonäköpuoli muuten. Rasvaahan kehossa on jokaisella jonkin verran, ellei ole laihduttanut viimeisiä pois kisoja varten tms. Naisilla rasva kertyy tasaisemmin ympäri kehoa, eli eipä niistä kovin paljon kannata välittää jos muuten on kohtuuhyvässä kunnossa.
 
Liittynyt
15.1.2011
Viestejä
14 495
Kaupunki
Helsinki
Omaan silmään pistää yhden lämpimän aterian puute ja toi järkyttävä määrä hedelmiä. Hedelmät pois ja kunnon ruokaa tilalle. Illalla sitten vaikka rahkaa tosiaan naamariin.
Hedelmät on kunnon ruokaa. Tuossa niihin vaan tukeudutaan liikaa ja muu on jätetty liian vähälle. Enkä ehkä sitä banaania ja appelsiinia vetäis aina, vaihteluks tuohon vihreitä omenoita, kiiwiä ja ananasta nyt ainakin. Jooh, onhan niissä vähän hiilareitakin mutta jos ei nyt missään ketoosissa koiteta olla niin eipä se paljoa missään tunnu. Toi välipala vois esimerkiksi olla omena/appelsiini/pari kiiwiä + rahka maustettuna oman maun mukaan.
 
Liittynyt
12.1.2006
Viestejä
383
Mites uni? Nukutko tarpeeksi, ruokavalion ohella suurin vaikuttava tekijä läskin lähtöön.
 
Liittynyt
7.9.2010
Viestejä
904
Lisäravinteena käytettävä proteiinikin voi lihottaa, varsinkin jos sitä vetää kerralla ison satsin niin elimistö ei käytä kaikkea lihaksiin, vaan varastoi rasvaksi.
Eikös tämä ole ainakin osittain melkosta kukkua??
 
Liittynyt
15.10.2010
Viestejä
9 291
Hedelmät on kunnon ruokaa. Tuossa niihin vaan tukeudutaan liikaa ja muu on jätetty liian vähälle. Enkä ehkä sitä banaania ja appelsiinia vetäis aina, vaihteluks tuohon vihreitä omenoita, kiiwiä ja ananasta nyt ainakin. Jooh, onhan niissä vähän hiilareitakin mutta jos ei nyt missään ketoosissa koiteta olla niin eipä se paljoa missään tunnu. Toi välipala vois esimerkiksi olla omena/appelsiini/pari kiiwiä + rahka maustettuna oman maun mukaan.
Panda se nyt puuttuu kaikkeen mun sanomisiin, onkse toi mun avatar josta oot kateellinen? :D nojoo, voihan noita hedelmiä kiskoo, mutta jos aamupala, välipala ja päivällinen/iltapala koostuu lähinnä pelkistä hedelmistä niin metsään mennään imo.
 
Liittynyt
29.3.2011
Viestejä
5
Arkisin nukun suunnilleen 8-9h ja viikonloppuisin saattaa mennä ihan hyvin yli 10 tuntia nukkuessa :D
 
Liittynyt
29.3.2011
Viestejä
5
Selevä, pitääkin alkaa jättää vähemmälle noita hedelmiä :) Aina vaan aattellu silleen että nehän ovat terveellisiä että niitähä voi syödä melkeempä "minkä verran vaan" :D
 
Liittynyt
29.3.2011
Viestejä
5
Tuolla ylempänä Prim0s ehotteli että vaihtaisin tuon Whey80 johonkin palautus/massanlisääjään, miten on? Vai olisko joku rasvanpolttaja parempi vai? Tuo sana massanlisääjä vähä "pelottaa" kun löytyy tuota painoakin jo omasta takaa ja enkä nyt haluais mitään hirmu jytkyy kroppaa vaikka urheilullisen ja lihaksikkaan kylläkin.. :D
 
Liittynyt
15.1.2011
Viestejä
14 495
Kaupunki
Helsinki
Panda se nyt puuttuu kaikkeen mun sanomisiin, onkse toi mun avatar josta oot kateellinen? :D nojoo, voihan noita hedelmiä kiskoo, mutta jos aamupala, välipala ja päivällinen/iltapala koostuu lähinnä pelkistä hedelmistä niin metsään mennään imo.
Kuten sanoin, niitä on tuossa liikaa :D Mutta hedelmiä pitää puolustaa! Hyviä vitamiinin lähteitä ja saa siihen ruokavalioon vähän väriä ja makuakin. Joku appelsiini on kuitenkin parempi vaihtoehto jos makeannälkä iskee kuin se karkkipussi tai pulla vaikka. Enkä mä nyt kaikkeen puutu O.o pari threadia tainnu ny vaa osuu :rock:
 
Liittynyt
2.3.2008
Viestejä
2 614
Tuolla ylempäbä Prim0s ehotteli että vaihtaisin tuon Whey80 johonkin palautus/massanlisääjään, miten on? Vai olisko joku rasvanpolttaja parempi vai? Tuo sana massanlisääjä vähä "pelottaa" kun löytyy tuota painoakin jo omasta takaa ja enkä nyt haluais mitään hirmu jytkyy kroppaa vaikka urheilullisen ja lihaksikkaan kylläkin.. :D
Se palautusjuoma/massanlisääjä otetaan treenin jälkeen ja ne hiilihydraatit (~50 g) menee pääasiassa lihasten käyttöön. Muuten ei hiilihydraatteja päivän aikana syödä, niin keho käyttää energiaksi kehon rasvoja--->laihdut, kiristyt. Ite vedän nyt toista kertaa elämässäni tällä tyylillä, että hiilihydraatit tulee vain treenin jälkeen palautusjuomassa. Muuten ruokavalio koostuu rasvasta, proteiinista ja kasviksista. Ensimmäisellä kerralla tippui paino yli 8 kiloa ja nyt on lähtenyt 6-7 kiloa.
 
Liittynyt
15.10.2010
Viestejä
9 291
Tuolla ylempänä Prim0s ehotteli että vaihtaisin tuon Whey80 johonkin palautus/massanlisääjään, miten on? Vai olisko joku rasvanpolttaja parempi vai? Tuo sana massanlisääjä vähä "pelottaa" kun löytyy tuota painoakin jo omasta takaa ja enkä nyt haluais mitään hirmu jytkyy kroppaa vaikka urheilullisen ja lihaksikkaan kylläkin.. :D
No jos saat tuon ruokavaliosi muuten kuntoon niin kyllähän palautusjuoma käy ihan hyvin. Mieluummin suosisin jotain palkkaria kun massanlisääjää. Samaa kamaahan tuo on, mutta massanlisääjä vaan kaloririkkaampaa. Mahtuu enemmän kiinteetä safkaa päivän ruokavalioon
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Mikä pielessä kun reenipainot ei nouse? Treeni 11
Mikä on pielessä???? Treeni 14
Mikä paras ohjelma sekä massan että voiman lisäämiseen tauon jälkeen Treeni 12
Mikä on kyykyssä vikana? Treeni 44
Kohtuuttomat treenimäärät; mikä on liikaa, mikä liian vähän? Treeni 16
Mikä määrittää treenin kokonaiskuormituksen? Treeni 9
Tietääkö mikä laite toi on? Aito HIIT-laite!!! Treeni 3
Mikä on sinun 6-24kk treenisuunnitelma? Treeni 15
Mikä on kohtuullinen hinta yhdestä kuntosalikäynnistä? Treeni 36
Mikä avuksi? Treeni 13
Mikä vikana, kun treeni ei tuota tulosta? Treeni 36
mikä tässä on vikana kun en laihdu? Treeni 174
Mikä treeniojelma paras? (salipäiviä 4 viikossa) Treeni 6
mikä tän laitteen suomenkieline "kutsumanimi" on ---> Treeni 11
Mikä jako paras natu treenaajalle? 1, 2 vai 3 -jakoinen? Treeni 71
3 on 1 off - mikä treenijako? Treeni 4
mikä laite? Treeni 1
Jerkku Mikä ilahdutti tänään salilla? Treeni 7055
Raudat eivät kasva, mikä neuvoksi? Treeni 14
Mikä järjestys? Treeni 1
mikä vika ? Treeni 2
Mikä ilahduttaa salilla? Treeni 27
Kyykyn eri vaiheet? Mikä rasittuu eniten ja milloin? Treeni 15
Näppivoimat ei riitä mavessa, mikä avuksi? Treeni 58
toisomaksimit - mikä on maksimi Treeni 6
Mikä on kun penkki laskee? Treeni 2
Mikä vikana? Treeni 10
Mikä jako salille, kun 3 aerobista ryhmätuntipäivää + 3 salipäivää? Treeni 3
Mikä vituttaa lisääntyneissä kiloissa? Treeni 114
Lihaskasvu - Mikä siellä oikeastaan kasvaa? Treeni 34
Mikä mättää Treeni 15
Mikä on paras 1-jakoinen ohjelma mielestäsi jota olet käyttänyt? Treeni 33
Mikä lie nimeltään Treeni 13
Mikä ohjelma Treeni 1
Mikä liike?? Treeni 1
Mikä mättää kun ei kulje? Treeni 13
Jalat saa paljon rasitusta, mikä treenijako? Treeni 10
Vaisut olkapäät ja ojentajat - mikä avuksi Treeni 14
Mikä ei-vatsaliike ottaa teillä eniten vatsaan Treeni 33
Viikon kireä aikataulu hidasteena. Mikä neuvoksi? Treeni 7
Mikä sai sinut aloittamaan salilla käynnin? Treeni 1
Mikä on menny vikaan? Treeni 4
Maksimikasvu pidemmillä sarjoilla(ko)? Treeni 5
kun mikään ei oikeen tunnu miltään? Treeni 20
Mikä mättää!? Miten muuttaa ohjelmaa?? Treeni 20
Mikäs liike tämä on? Treeni 12
mikä päiväkirja? Treeni 1
Treeni junnaa paikallaan, mikä avuksi Treeni 10
mikä on liikkeen virallinen nimi? Treeni 4
Mikä ärsyttää tavisten asenteissa salitreeniä kohtaan? Treeni 2
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös