• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Mikä paras ohjelma sekä massan että voiman lisäämiseen tauon jälkeen

2 viikon tauko lähenee loppuaan kuntosalilta. Lähdin pitämään taukoa sen vuoksi koska oli lieviä ylikunnon ja rasittumistilan oireita. Oireet ovat kuitenkin parantuneet ensimmäisen lepoviikon jälkeen ja uskaltaisin lähteä tämän viikon lopulla aloittamaan kevyesti taas kohti raskaampia painoja. Hinku treenaamaan on jo kova. Olisiko hyviä ja yksinkertaisia treeniohjelma suosituksia massan sekä voiman lisäykseen. Onko perus Stronglifts 5x5 hyvä jos sen vaan aloittaa tarpeeksi kevyillä painoilla? (StrongLifts 5×5: Get Stronger by Lifting Weights only 3x/Week tätä tarkoitan
https://stronglifts.com/wp-content/uploads/stronglifts-5x5-kg.xls

Kaksi viikkoa ei ole tauko. Sun voimat ei ole kadonnut minnekään. Ihan samanlainen ohjelma kun ennen taukoa käy.
Kiitos vastauksestasi, voimaa haluaisin rutkasti lisää mutta en laittaisi pahakseni jos saisi lihaksiakin siinä samalla. Aloitan varmaan venäläisen kyykkyohjelman mukaan kyykyssä sekä vauhtipunnerruksessa mutta kevyemmästä maksimista että ei meni heti tukkoon.

Älä ainakaan tota strongliftsiä, aika kämänen viritys kaikin puolin. Jos tahdot samat liikkeet ja 3 treeniä viikkoon niin mieluummin vaikka greyskull lp.
Vois tsekata tuota greyskull ohjelmaa, entäs Stronglifts madcow, ajattelin jos sitä tekis jonkun aikaa.
Ohjelmaa tärkeämpänä näkisin että otat heti extra lepopäiviä jos ylikunnon oireet ilmenevät uudelleen. Mikään ohjelma ei mene pilalle jos ottaa taktisia extra huilipäiviä väliin. Voimat katoavat vasta kun tulee usea vko totaali huilia.
Tänään treenasin ensimmäisen kerran 2 viikkoon niin niitä samoja huimausta ja ahdistumista ei tullut treenin jälkeen niin jospa se lepo oli hyvä juttu. En kyllä halua enää sellaisia oireita niin pitää tästä lähtien kuunnella kehoa tarkemmin. Oli voimatasot tippunut jonkin verran kuitenkin mutta äkkiä ne saa varmasti takaisin.

Oisko vaikka kroppaa kuunnellen alkuun työsarjat rpe 7-8 tai (rir 2-3) ja kevennykset 3-4 viikon välein? Miks sen pitää olla joku valmis pohja netistä kivalla tuotenimellä? Säki oot reenaillu aika kauan ja ihan ok tuloksilla, jos oikein muistan, mut videoista päätellen sais olla pikkusen vähemmän vauhtia niissä treeneissä. Mä luulen, et tollaset ongelmat vältettäis ihan sillä jo.

Oisko vaikka kroppaa kuunnellen alkuun työsarjat rpe 7-8 tai (rir 2-3) ja kevennykset 3-4 viikon välein? Miks sen pitää olla joku valmis pohja netistä kivalla tuotenimellä? Säki oot reenaillu aika kauan ja ihan ok tuloksilla, jos oikein muistan, mut videoista päätellen sais olla pikkusen vähemmän vauhtia niissä treeneissä. Mä luulen, et tollaset ongelmat vältettäis ihan sillä jo.
Siinä vois olla ideaa, olen lukenut että ihmiset ovat saaneet hyviä tuloksia tuolla ja sitten on hyvä että tietää mitä joka treeneissä tekee. Mitä meinaat vauhdilla, tarkoitatko sitä että olen tehnyt liian grindaavia sarjoja vai jotain tekniikkaan liittyvää? Nyt olen ajatellut että tästä eteenpäin pyrin välttämään loppuun asti tekemistä sarjoissa

Huutelen tähän että, joo ihan hiton liikaa grindaavia jos sun treenit on tuollaisia mitä sun videot on.
Joskus tuntui siltä että pystyi tekemään grinder sarjoja useinkin ja joskus niistä palautui mutta ehkä mä voin vihdoinkin kehittyä enemmän kun jätän ne toistaiseks pois. Ainakaan isoissa liikkeissä ei viiti grindailla, ehkä joskus jossain eristävissä voi tehdä loppuun.

jto

AMMATTILAINEN
voimaa ajatellen niitä loppuun asti hakattuja sarjoja ei ole tarve tehdä. ja ei kyllä useinkaan tarvi huolestua siitä lihaskasvustakaan, jos rautaa liikkuu enemmän ja enemmän. kaikki ei toki halua ees lisää massaa.

Veijarin villi viisikko VVV, elikkäs 1-jakoinen, jossa tehdään lemppariliikkeillä 3 erilaista 1-jakoista viikossa.

1)
Penkki
Kyykky
Alatalja(jos on voimia niin leukoja vastaotteella)
Vipunostot sivulle
Istumaannousut

lepo

Dippi(Tai vinopenkki jos ei voi dippaa)
Mave
Ylätalja(jos on voimaa niin leukoja myötäotteella)
Vipunostot taakse
Jalannostot

lepo

Pystypunnerrus
Etukyykky
Kulmasoutu(jos selkä kestää niin lattiasta asti ns. kuolleesta, käytä leveitä kiekkoja heti kun mahdollista)
Kyljet(jos et tunne liikkeitä niin kiertävät vatsat molempiin suuntiin käy hyvin)

lepo

Toistot ja sarjat siinä 3x6-10 ja mave/kulmis 3x5-8 ja 1 lepo minne tarvitsee niin saa kivasti 7vrk kierron.

Otat pari ekaa treeniä varmoja 3x10 ja jätät ensiviikolle varman onnistumisen, siinä 3-4vko kohdalla voi tulla jo 10 max vastaan, siitä sitten hieman ylöspäin menemällä kaseihin, sitten kuutosiin, joiden jälkeen ylöspäin toistoissa samalla painolla hetki.
Riippuen kärsivällisyydestä niin 3x8 tai 3x10 kohdassa uudestaan lisää painoja tankoon ja 6 painoa ettimään. Ei sitä kuitenkaan montaa kuukautta kannata samaa hinkata, jos ei oo kisailutarkoitusta niin seuraavaksi useampijakoinen olisi ehkä
suurin ärsykevaihtelultaan siten paras (3-4 jakoinen ehkä).

Hermostolle helpompaa, sitten seuraavaksi voimailuohjelmaa?

Viimeksi muokattu: