Mikä on kyykyssä vikana?

Liittynyt
28.6.2018
Viestejä
396
Tässä oli tehty jo syviä kyykkyjä,mut pikkuhijaa alko jäämään ylös. Eli mikä pettää?
Sinunhan se pitää tietää missä se tuntuu?

Itsellä aikoinaan tuntui että keskikroppaa pettää kyykyissä,uupui ennen reisiä joten aloin tekemään voimapyörää lisäpainoilla ja asia korjaantui,samalla kehittyi vetokin itsestään kun keskikroppaan tuli voimaa lisää,ei tunnu enää keskikroppa heikolta kyykätessä.
 
Liittynyt
28.6.2018
Viestejä
396
Vähemmän painoa ja jatkat kehittymistä. Heikko kohta kehittyy vaan harjoittelemalla lisää.

Kyykky kehittyy kyykkämällä,reidet kehittyy tekemällä reisiliikkeitä.
 
Liittynyt
10.4.2012
Viestejä
1 400
Voi olla myös heikot etureidet. Paha kyllä pelkän kuvan perusteella sanoa.
Jos isolla painolla tuossa pettää, niin todennäköisesti pienellä painolla, syvemmässä kyykyssä, siinä paikoilla myös hitain kohta nousussa.
 
Liittynyt
6.2.2003
Viestejä
11 840
Ikä
37
Vaikea ymmärtää edes mitä tässä tarkoitetaan. Jos painoa on liikaa, niin ihan varmasti jotain tuntuu pettävän kun mennään vahvimman alueen ohi, eli tuosta vielä alemmas. Sitähän näkee ihan jatkuvasti kun porukka tekee osakyykkyjä hirveillä painoilla niin että koko ukko / akka tärisee ja se näyttää just siltä, että siitä jos menee vahingossa sentinkin alemmaksi, niin tanko tulee vapaapudotusta lattiaan asti. Eli ihan luonnollista jos on liikaa painoa.

Jos taas tuolla samalla painolla on tehty aiemmin täyssyviä, mutta yhtäkkiä ei onnistukaan, niin paha sanoa. Sun se pitäisi tietää mikä siellä pettää ja onko siellä jotain varsinaista vikaa vai onko vain niin, että voima loppuu jostain tai paineet karkaa?
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
15 918
yleensä kyykyn heikoin kohta jengillä on tuossa puolikyykyn paikkeilla. sitä voi kehittää osatoistoilla ja stopeilla tossa ongelmakohdassa. jos semmosta tapahtuu, että tuon kohdan jälkeen ikäänkuin ilmapallosta pääsee ilma ja ei oo yhtään voimaa laskee sinne alas asti kontrollissa, ei enää sit tehdä. keskity tekeen jatkotreeneissä sinne alas sen verran ku menee ja vaikka apuliikkeenä sitten niitä ongelmakohdan stoppeja. esim 3-5*2s sarjassa ja sarjoja 3-4 kpl.
 
Liittynyt
21.8.2018
Viestejä
14
yleensä kyykyn heikoin kohta jengillä on tuossa puolikyykyn paikkeilla. sitä voi kehittää osatoistoilla ja stopeilla tossa ongelmakohdassa. jos semmosta tapahtuu, että tuon kohdan jälkeen ikäänkuin ilmapallosta pääsee ilma ja ei oo yhtään voimaa laskee sinne alas asti kontrollissa, ei enää sit tehdä. keskity tekeen jatkotreeneissä sinne alas sen verran ku menee ja vaikka apuliikkeenä sitten niitä ongelmakohdan stoppeja. esim 3-5*2s sarjassa ja sarjoja 3-4 kpl.

Ehkä mun ulosanti oli vähän huono. Tarkoitin, et kun kyykkään isommalla raudalla, niin josain vaiheesa sarjaa kyykky jää tuohon kohtaan. En uskalla enää mennä syvemmälle, koska tuntuu et jostain loppuu voima kuin seinään. Ja tämä oli hyvä vastaus, tätä hain;että mitä mun pitää lähteä kehittään ja vahvistaan. Tottakai kyykkääminen tulee vaan kyykkäämällä. Joku kohta on aina toista heikompi. Idea olikin, et te viisaammat kerrotte, että mitä alan kehittämään.
Pudotinkin tuon sarjan jälkeen painoa 20kg ilman taukoa, ja meni kohtuu kevyesti 8 toistoa. Kiitos teille rakentavista vastauksista, alan pohtimaan tarjoamianne vaihtoehtoja! :)
 
Liittynyt
29.8.2009
Viestejä
2 905
Pettääkö nuppi? Et uskalla, koska "tuntuu", ettet ehkä jaksaisi syvemmältä.

Minkälaisilla korotuksilla etenet? 5, 10, 20 kg? Tee mieluummin pienillä korotuksilla. Pidä varmistajat päissä. Sitten kun tulee tuo tunne ensimmäistä kertaa, kokeile mennä syvemmälle (jos siis ei ole mitään fyysistä vaivaa tai vammaa rajoitteena). Varmistajat auttavat sut ylös tarvittaessa. Tai sitten huomaat, että kyllähän siltä pääsee, kun ei ole kuula rajoittamassa nostamista.

Tanko on mielestäni vähän varpaalla eli nostoasento etupainoinen. Siihen kiinnittäisin huomiota. Onko liikkuvuus riittävä?
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
15 918
juu no sit selkee juttu. lukemattomia apuja kyykkyyn on saatu just noilla heikon paikan fokusoinneilla. se ei sieltä tuu häipyyn pelkästään normikyykyillä. tee noita osatoistoja mieluiten räkissä turvarautojen kanssa, niin ei tarvi jännitellä. sama sääntö niissäkin eli pari toistoo saa jäädä varastoon joka sarjassa. onnistunut apuliiketreeni poistaa tota vikaa selkeesti jo muutamassa viikossa.
 
Liittynyt
21.8.2018
Viestejä
14
Pää loppuu ainakin, ja pysähdyn tuohon. Voimista en sata varmaksi osaa sanoa, loppuisiko ne sit kuitenkaan. Huomasin itekkin että vähä etupainoitteinen on. Riippuu kuka määrittelee liikkuvuuden :D Slaavikyykky on mulle luontainen asento, aina ollut. Mutta siinäpä se liikkuvuus sitte olikin. :D
 
Liittynyt
15.12.2009
Viestejä
307
Ehkä mun ulosanti oli vähän huono. Tarkoitin, et kun kyykkään isommalla raudalla, niin josain vaiheesa sarjaa kyykky jää tuohon kohtaan. En uskalla enää mennä syvemmälle, koska tuntuu et jostain loppuu voima kuin seinään. Ja tämä oli hyvä vastaus, tätä hain;että mitä mun pitää lähteä kehittään ja vahvistaan. Tottakai kyykkääminen tulee vaan kyykkäämällä. Joku kohta on aina toista heikompi. Idea olikin, et te viisaammat kerrotte, että mitä alan kehittämään.
Pudotinkin tuon sarjan jälkeen painoa 20kg ilman taukoa, ja meni kohtuu kevyesti 8 toistoa. Kiitos teille rakentavista vastauksista, alan pohtimaan tarjoamianne vaihtoehtoja! :)
Tässä vaiheessa pakko huomauttaa, että on täysi mahdottomuus yhden kuvan perusteella antaa mitään täsmentäviä ohjeita siitä, mitä sinun pitäisi lähteä kehittämään. Myös netin välityksellä on todella vaikea sanoa. Mene fysioterapeutille.
 
Liittynyt
21.8.2018
Viestejä
14
Tässä vaiheessa pakko huomauttaa, että on täysi mahdottomuus yhden kuvan perusteella antaa mitään täsmentäviä ohjeita siitä, mitä sinun pitäisi lähteä kehittämään. Myös netin välityksellä on todella vaikea sanoa. Mene fysioterapeutille.
No joo ymmärrän, ei mulla sitte mitään asiaa ollutkaan.
 
Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 076
Kaupunki
Kuopio
100% varmasti ongelma häviää kun vähennät painoja ja alat kyykätä syvemmälle. Tangossa on aina liikaa painoja jos et uskalla/pysty tekemään kunnon kyykkyä. Etupainotteisuus voisi viitata huonoon liikkuvuuteen. Sekin paranee kun vähennät kiloja ja kyykkäät syvemmälle. Esim. jäykät lonkankoukistajat kiristävät alaslaskussa, jolloin painopiste kippaa eteen. Varmasti päänupistakin kiinni jos on kauan kyykännyt osatoistoja. Ei sitä sillon uskalla kyykätä kunnon syvyyteen(y)
 
Liittynyt
21.8.2018
Viestejä
14
100% varmasti ongelma häviää kun vähennät painoja ja alat kyykätä syvemmälle. Tangossa on aina liikaa painoja jos et uskalla/pysty tekemään kunnon kyykkyä. Etupainotteisuus voisi viitata huonoon liikkuvuuteen. Sekin paranee kun vähennät kiloja ja kyykkäät syvemmälle. Esim. jäykät lonkankoukistajat kiristävät alaslaskussa, jolloin painopiste kippaa eteen. Varmasti päänupistakin kiinni jos on kauan kyykännyt osatoistoja. Ei sitä sillon uskalla kyykätä kunnon syvyyteen(y)
 

Liitteet

Liittynyt
24.8.2018
Viestejä
1 076
Kaupunki
Kuopio
Kyllähän tuo kippaa eteen. Aika selkäpainotteinen kyykky kuvan perusteella. Videolta selviäis paremmin. Liikkuvuutta lisää....Suosittelen valakyykkyä ja etukyykkyä niin opit kyykkäämään pystymmässä(y)
 
Ylös