Mikä on hyvä tulos mavessa, prässissä, kyykyissä yms.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noki
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
6.5.2011
Viestejä
44
Tarvisi asettaa tavoitteet liikkeiden painojen suhteen. Heittäkääs vähän, että mitä treenipainoja tulisi tavoitella y.o. liikkeissä ja muissakin perusliikkeissä, jotta tulos olisi hyvä/kiitettävä vajaa 60-kiloiselle naiselle? Nyt en puhu ykkösistä, vaan sellaisista painoista, joilla tehdään 3x6-10 sarja.

Kyselen tätä siksi, että nyt oon jäänyt jumittamaan vakipainoihin, koska usko ei riitä niitä lisäämään. Mutta jos tietäisin, mikä olisi realistinen tavoite, niin heti nousis enemmän rautaa :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noita mimmejä mitä meidän salilla pyörinyt tuon painosia niin kyykyt on olleet 90-120kg väliin (parhaimmat siellä 150-180kg). Mavet 90-175kg (175kg huippuvoimanostaja) varmaan mave hyvä mave tulos ois siinä 110-120kg kieppeillä. Mitäs niistä sitten kutosen sarjoina tulis.. Kyykky 70-90x6, mave 70-100x6
 
Noita mimmejä mitä meidän salilla pyörinyt tuon painosia niin kyykyt on olleet 90-120kg väliin (parhaimmat siellä 150-180kg). Mavet 90-175kg (175kg huippuvoimanostaja) varmaan mave hyvä mave tulos ois siinä 110-120kg kieppeillä. Mitäs niistä sitten kutosen sarjoina tulis.. Kyykky 70-90x6, mave 70-100x6

Puhutaanko raw nostamisesta? Kerropa yksi suomalainen nainen joka kyykkää alle 60kg painolla 180kg tai mave 175kg.
 
Noita mimmejä mitä meidän salilla pyörinyt tuon painosia niin kyykyt on olleet 90-120kg väliin (parhaimmat siellä 150-180kg). Mavet 90-175kg (175kg huippuvoimanostaja) varmaan mave hyvä mave tulos ois siinä 110-120kg kieppeillä. Mitäs niistä sitten kutosen sarjoina tulis.. Kyykky 70-90x6, mave 70-100x6

Itelläni on mave maksimi 130 ja satasella tulee kyllä "kepeesti" 6, ei nyt puhuta siitä mun painosta.. Eikös toi oo aika yksilöllistä, että kuka sitä mihinki kykenee, vaikka toistosarjat ois mitä. Ja täytyy kyllä sanoa, että vahvoha naisia siellä teiän salilla :D

Mutta alkupostaukseen sanoisin, että mitä sillä on väliä, mikä on hyvä tulos? En oikeen usko, että noissa perusliikkeissä on ees mitään ns. hyvää tasoa. Kilpanostajan, juoksijan, balettitanssijan, normitreenarin hyvät on kovin erilaisia.. Vastaus on ihan siitä kiinni, kuka vastaa, noi Kakon luvut ei ainakaan mun mielestä viittaa ihan perus hyvään tasoon :D Se mitä sä nostat, on hyvä tulos sulle ja siitä pyritään kehittymään niin paljon ku pystyy. Jos oot tyytyväinen siihen mitä pystyt nostamaan, ni sehän on paras tilanne, ylläpito treeni on paljon helpompaa :D Jos haluut kehittyä, ni laita niitä isompia painoja. Jos toistoja tuleeki vaan viis, ni mitä väliä, teet vitosen sarjoja, ens viikolla ehkä jo kutosen sarjoja jne... Kroppaa pitää haastaa :)
 
Kakon salin muijat on äijiä, ei tollasia tuloksia ole kuin murto-osalla naisista:lol2:

Weightlifting Performance Standards

tämmönen löytyi, tosin siinä on taulukoitu ykkösmaksimit. Ton taulukon mukaan keskiverto 60kg nainen kyykkää ykkösen omapainolla ja edistynyt 77,5 kilolla. Ite olen hyvinkin keskiverto nainen, jo iällä heitetty (38v) ja tällä hetkellä kyykkysarjat menee 42,5kg 3x10, tavoitteena nyt ensin 50kg 3x10 ja se tulee varmasti suht nopeasti, kun lisään rautaa 2,5kg kerrallaan (vain!). Lisäys siis aina, kun ed. treenikerran vikan sarjan vikat toistot menee puhtaasti. Ja kehtaan tulla tänne huutelemaan keskinkertaisia tuloksiani :D sanoisin, että sarjat omapainolla niin se on jo kova tulos. Prässiä en tee, siinä varmaan pitäisi mennä omapaino x2,5-3
 
Vuoden loppuun mennessä +50% nykyisistä painoista :D joko motivaatio kohosi huippuunsa?
Joo paitsi mä sanoisin että ota 2 kk taivoitteeksi saada jossain liikkeessä tuo 50 % painoja kasvatettua (esim. kyykky tai mave). Mä oon treenannut n 3 vuotta säännöllisesti ja kunnolla ja nyt kun PT teki mulle ohjelman jossa ideana on just kasvattaa painoja, niin tavoite on joka liikkeessä 20-50 % nostaa painomääriä 8 viikon jaksolla. Ja se on tosiaan mahdollista kun sen tekee fiksusti ja suunnitelmallisesti.

Itselläni se tarkoittaa sitä, että aloituspainoiksi otettiin vähän matalammat kuin mitä olin tehnyt siihen saakka ja sitten vaan joka kerta vähän lisää valittuihin liikkeisiin. Ja tosiaan niin, että eka sarja tehdään samalla painolla kuin mihin viimeksi jäätiin ja sitten siihen kakkossarjaan lisää. Ja jos menee kolmas sarja samalla niin hyvä, jos ei niin sitten sillä edellisellä määräällä loput sarjan toistoista. (Kolmannen sarjan voi siis aloittaa sillä isommalla painolla ja tehdä niin monta kuin menee). Hyvin on painot noussut vaikka en siihen itse uskonut. (Tämä pitää tietysti sisällään sen, että treeni, lepo ja ruokailu on optimoitu, eikä esim. treenata liikaa tai liian monimutkaisesti).
 
Itselläni on henkilökohtaisen "kiitettävän" rajana - tosin yhden toiston maksimeina - ovat kyykyssä (polvet ja lantio samassa tasossa) 1,5 x oma paino, mavessa 2 x omapaino ja penkissä omapaino.

Tällä hetkellä tulokset treenisarjoissa (5-8 toistoa) ovat mave n. 1,3 x omapaino, kyykky 1 x omapaino ja penkki 0,75 x omapaino. Pidän näitä suht hyvinä tuloksina muiden paitsi kyykyn osalta. Toivottavasti tästä saa vaikka jotain osviittaa. :)

Prässiin on mahdoton asettaa "rajaa" siksikin, että prässin kulma, laitepaino ja kitka vaikuttavat asiaan todella paljon. Itse lataan esim. toisiin prässeihin lisäpainoa 20 kg ja toisiin 140 kg samalle sarjalle...
 
Henkilökohtaisesti olisin onnesta soikea, jos nostaisin (ykkösenä) penkistä oman painoni, kyykkäisin (pohjasta) 1,5 kertaa painoni ja vetäisi maasta 2 kertaa painoni. Maastaveto näistä varmaan tulee ekana.
 
Puhutaanko raw nostamisesta? Kerropa yksi suomalainen nainen joka kyykkää alle 60kg painolla 180kg tai mave 175kg.

Mave vedetty raakana, kyykky briefseillä. En rupea nimiä huutelemaan julkisesti, entinen pro voimanostaja.(kisannut -60 ja -67,5) Lopettanut muutamia vuosia sitten. Ja joo kyllä nuo naiset treenaa kaikki enemmän tai vähemmän voimapainotteisesti kun voimailusali kyseessä. Mutta hyviä tuloksiahan tässä kysyttiinkin 60 kg naiselle. Nuo sarjat on niin hankalia kenenkään arvioida, omat heitot oli sinnepäin jollain yleisellä laskukaavalla.
 
Henkilökohtaisesti olisin onnesta soikea, jos nostaisin (ykkösenä) penkistä oman painoni, kyykkäisin (pohjasta) 1,5 kertaa painoni ja vetäisi maasta 2 kertaa painoni. Maastaveto näistä varmaan tulee ekana.
Älä muuta viserrä. Painan 62 kg ja penkistä menee hikisesti ehkä se 50 kg, kyykyssä 60-70 kg, mavessa ehkä 90 kg. Arvioita, en oo tehnyt ykkösiä vaan n. 6 toiston sarjoja. Ehkä parin kolmen vuoden päästä sitten jos oikein hyvin menee.
 
Itselläni on henkilökohtaisen "kiitettävän" rajana - tosin yhden toiston maksimeina - ovat kyykyssä (polvet ja lantio samassa tasossa) 1,5 x oma paino, mavessa 2 x omapaino ja penkissä omapaino.

Mun listani on ihan sama. Ei pitäisi olla tavallisella 60-kiloiselle mahdottomia saavutuksia; erinomaisia kyllä, mutta täysin mahdollisia. Toki vaatii kovaa treeniä ja aikaa. Mavessa tosin sanoisin, että jo pyöreä 100kg on hyvä tulos, johon tavallisen naisen pitäisi päästä. Mutulla muuntaisin nämä sarjapainoiksi jotenkin niin, että kyykyssä 70-75 kilolla, mavessa noin 80 kilolla ja penkissä 45-50 kilolla 6-10 toiston sarjat ovat hyvä tavoite.
 
Mun listani on ihan sama. Ei pitäisi olla tavallisella 60-kiloiselle mahdottomia saavutuksia; erinomaisia kyllä, mutta täysin mahdollisia. Toki vaatii kovaa treeniä ja aikaa. Mavessa tosin sanoisin, että jo pyöreä 100kg on hyvä tulos, johon tavallisen naisen pitäisi päästä. Mutulla muuntaisin nämä sarjapainoiksi jotenkin niin, että kyykyssä 70-75 kilolla, mavessa noin 80 kilolla ja penkissä 45-50 kilolla 6-10 toiston sarjat ovat hyvä tavoite.
Samoilla linjoilla. Mun sarjapainot on tällä hetkellä sumo-mavessa n. 75 kg, penassa 45 kg ja kyykkyä en oo nyt tehnyt mut syväkyykky menee semmosella 60 kg. Treenattu kuitenkin jo 3 vuotta kovasti, tosin 1 vuosi ylläpitävästi sairastumisen takia. Yllättävän hyvin ne painot vaan kasvaa kun treenaa fiksulla ohjelmalla ja lepää tarpeeks + syö. Tarvii vaan kaikkea noita kolmea :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom