Mikä napsahti jalkapöydästä rikki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LazyJ
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipas pitkästä aikaa hoidettua uusi vamma nilkkaan. Jalkapöydän ulkosyrjää särkenyt aika-ajoin juoksulenkkien jälkeen. Treenasin puolimaratonille ja tänään sit oli itse kisan aika. Muutaman kilometrin juostuani alkoi ulkosyrjään sattua askel askeleelta enemmän. Yritin korjata askellustani jos helpottaisi, kunnes n.4km kohdalla kävikin aivan päinvastoin ja kuului kova napsahdus ja kova kipu iski. Nilkutin pari sataa metriä että pääsin pois reitiltä , mutta jalkapöytä ei kestä juuri ollenkaan painoa :itku:.
Kotiin pääsin , edelleenkään ei kestä astua nilkalle , mut varpaat toimii sekä ylös että alas eli ilmeisesti se napsaus ei ollut mikään jänne. Mitään mustelmaa ei ainakaan vielä ole esille tullut , lievää turvotusta alkaa jalkapöydän ulkosyrjässä näkymään. Lääkäriin oon huomenna menossa (yksityiset ei enää tänään auki), mut kertokaas joku viisaampi mikä ihme saattoi nilkastani napsahtaa paskaks noin vain ???

Sen verran korjausta tohon viimeiseen lauseeseen, että se pamaus tuli jalkapöydän ulkosyrjästä , ei nilkasta kuten tohon vahingossa kirjoitin.

Lääkärissä käyty ja röntgen+ortopedi edessä tiistaina. Lääkärin diagnoosi ennen röntgeniä oli että on mennyt yksi jalkapöydän luu poikki tai jänne napsahtanut poikki /molemmat.
Ei tullut mieleen vasta kuin kotona,että eikös tollanen jänteen poikki meneminen ole aika kiireellinen leikkauspöydälle menoa vaativa äksidentti? Käsittääkseni jänne lähtee pakenemaan ja sitä joutuukin sit tohtori setä kaivelemaan jostain reiden periltä jos se on katkennut , vai mitä mieltä viisaammat?

Eiköhän rasitusmurtuma liene, joka kipuillu aiemmin ja nyt napsahti sitten poikki.

Mulla ilmeisesti termit sekaisin , mut eikös se silloin poikki ole jos se on kahdessa osassa :D
Jänteestä ei lääkäri saanut tuntumaa kun on nilkka muutenkin entisten leikkausten jälkeen aika heikossa kuosissa , mut turhaanko huolehdin tosta jänteestä`?
Muistuu vaan mieleen kuinka entiseltä työkaverilta katkes peukalon jänne töissä, eikä tajunnut mennä lääkäriin pariin päivään niin olikin jänne karannut aika kauas katkeamis kohdasta...

Joo arvasit :D. Elikkä rasitusmurtuma oli tuossa jalkapöydän 'ulommaisessa' luussa ja kai se oli vaan ajan kysymys koska napsahtaa poikki, kun en osannut lopettaa juoksutreeniä vaikka kipeä olikin. Nyt makoillaan himassa kipsi jalassa ainakin vielä reilu 2vk.
Sen verran mainittava, että kaikki tää ongelma johtuu entisistä leikkauksista joiden ansiosta nilkan asento ei ihan se mtä sen pitäisi olla. Luupää kun olen niin en voi olla urheilematta vaikka paikat ei aina kestä :D

Back
Ylös Bottom