• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Mikä mättää

mikähän tässä nyt mättää ku reenatessa rupee väsyttämään ihan pirusti ja jotenki alkanu kyllästyttää tuo ohjelma (1-jakonen) ei millään jaksa tehä loppuun. oon koittanu vaihella sarjojen ja toistojen määrää mutta ei auta.

mikähän tässä nyt mättää ku reenatessa rupee väsyttämään ihan pirusti ja jotenki alkanu kyllästyttää tuo ohjelma (1-jakonen) ei millään jaksa tehä loppuun. oon koittanu vaihella sarjojen ja toistojen määrää mutta ei auta.
En sano, että olet ylikunnossa mutta se on yksi mahdollisuus. Jos leposyke on noussut yli kymmennellä voi toi hyvinkin merkata ylikuntoa.

Yleiseen jaksamiseen auttaa kun syö enemmän, käy lenkillä ja juo lasillisen appelsiinimehua aamulla. Lisäksi voit tehdä itsellesi vaikkapa hedelmä-annoksen välipalaksi, ja juoda kupillisen vihreää teetä n. 30 minuuttia ennen salille menoa. Vaihda ohjelmasi 2-jakoiseen ja pidä huoli ettei sinulla ole liian monta turhaa liikettä mukana -- pyri valitsemaan muutama liike ja tee ne kunnolla.

Kuten ylhäällä mainittiin, ylikunto voi olla..

Oletko asettanut itsellesi tavoitteita treenin suhteen? sarjapainojen nosto, tietty tulos penkissä/kyykyssä tms?

Itsellä on viimeisen n. kuukauden ajan tökkinyt salitreenit pahasti, kun tuossa aiemmin sain yhden ohjelman tehtyä ja penkkitulosta hilattua ylöspäin. Nyt ei ole treenissä suunnitelmallisuutta eikä mitään tiettyä tulostavoitetta niin jopa salille meneminen meinaa välillä tökkiä pahasti.Eli toisin sanoen ongelma voi olla myös pään sisällä.

Ratkaisu(malleja):
- uusi ohjelma, jossa selkeä tavoite (vaikka pienikin)
- uusia virikkeitä = uusia liikkeitä tms.
- tee välillä jotain ihan muuta. Ilmojen parantuessa lenkille, rullaluisteleen, pyöräileen tms. Tai sit kun muutaman kerran käy oikein rapaisessa kurakelissä vesisateella lenkillä, niin salitouhu tuntuu taas todella mielekkäältä :hyper:

Tällaista.

sarjapainojen nosto on nyt ekana tavotteissa. Painoja lisäämällä vissiin paras tapa?että vähän kerrassaan tyyliin 5 kg lisää aina kerralta?

ja miten ylikunto hoidetaan? pelkkää lepoo mutta miten kauan?

Kauan sä oot juntannut tuota samaa ohjelmaa?
Ohjelman vaihto auttaa takuuvarmasti kyllästymiseen.

ja miten ylikunto hoidetaan? pelkkää lepoo mutta miten kauan?
Riippuu paljon koska olet viimeksi taukoa tai edes kevyttä viikkoa pitänyt. Yleensä joka 4:n treeni viikon jälkeen on hyvä ottaa kevyempi viikko ja silloin tällöin kokonaan pieni paussi treenistä. Mutta tuollainen viikko noin alkuun ilman punttia auttaa varmasti kehon ja hermoston palautumista. Parastapa hoitaa ylikuntoa on olla treenaamatta itseään ylikuntoon, ja se onnistuu vain oppimalla huomioimaan oman kroppasi antamat merkit. Mutta tuo lepo on paras lääke ylikuntoon, kroppa tarvitsee välillä aikaa palautua.

on tuo ohjelma ollu mulla 3 kuukautta ainaki aattelin tosiaan nyt vaihtaa.Viikon olin just nyt vappuna reenaamatta ja oon kevyempää reeniä vetäny myös :)

Laakintamies

Banned
Aattelin tänne kirjotella, en tiiä onko tää ylikuntoa vai mitä mutta nyt päivä pari taakse päinn alko tökkimään ei jaksanu enää kunnolla reenata ja nyt 2 päivää ruokakakaan maistunut ja tänää piti mennä salile mutta ei huvitta ja ei ollut yhtään voimakas olokaan, onko tämä nyt sitä että keho huutaa lepoa? reeniä on 4,5kk takana 4-5 kertaa viikossa ja aina vedetty täysiä. Pukannu vielä tähän vaiheeseen kevään allergiatkin nekin masentaa.

Tee pari kuukautta vaikka 3-jakoista. Taatusti maistuu treeni paremmin jos 1-jakoinen tuntuu puulta.

Laakintamies

Banned
Tarkottaako toi 3 jakonen että 3 lihasryhmä kerralla? esim samankertana rinta olkpaa ojentajat ja noille 2 eriliikettä per lihas ryhmä? pitäskö täs pitää 3päivää taukooki?

Tarkottaako toi 3 jakonen että 3 lihasryhmä kerralla? esim samankertana rinta olkpaa ojentajat ja noille 2 eriliikettä per lihas ryhmä? pitäskö täs pitää 3päivää taukooki?
Se tarkoittaa sitä, että kroppa treenataan kolmessa eri osassa.
1-jakoisessa tehdään liikkeitä koko kropalle, kun taas 2-jakoisessa tehdään koko kroppa kahdessa osassa.

No mä oon sit kyl reenannu ton 4japuol kk 3jakosel. Onkohan mul burn out
Pidä viikko taukoa. Ei ne lihat katoa mihinkään.

Itse olen kokeillut vuosien kuluessa 1-jakoisesta aina 4-jakoiseen. Nyt ollut taas vaihteeksi 3-jakoinen noin 9kk käytössä, ja treenit kulkee hyvin. Mutta tärkeää on pitää joka 4. tai 5. kierto kevyenä. Vaikka 80% normaaleista treenipainoista ja vielä sarjoja vähemmäksi. Vajaan viikon lepokaan ei haittaa silloin tällöin. Pysyy se ylikuntopeikko loitolla.

Ja lepo ja ravinto merkkaa tosi paljon. Voi kehittyä huonoilla unilla jos syö paljon. Ja voi kehittyä (ainakin voimien puolesta) vaikka ravintopuoli olisi vähän retuperällä jos saa lepoa tarpeeksi. Jos lepo ja ravinto ovat molemmat retuperällä burn out on oven takana jatkuvasti.

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Mikä mättää kun ei kulje? Treeni 13
Mikä mättää!? Miten muuttaa ohjelmaa?? Treeni 20
Penkin loppuojennus vai mikä mättää? Treeni 17
Mikä mättää treenissä ? Treeni 5
Mikä mättää? Treeni 12
Mikä mättää penkissä? Treeni 13
mikä mättää??? Treeni 25
Mikä paras ohjelma sekä massan että voiman lisäämiseen tauon jälkeen Treeni 12
Mikä on kyykyssä vikana? Treeni 44
Kohtuuttomat treenimäärät; mikä on liikaa, mikä liian vähän? Treeni 16
Mikä määrittää treenin kokonaiskuormituksen? Treeni 9