Mikä mättää..

del32157754

Banned
Eli penkissä sellanen ongelma et rinnalta lähtö on huono.. Esim. Samalla painolla millä otan rinnalta asti hikisen kakkosen niin n.8cm lankun kanssa menee kymppi. Pitäiskö tota lankkua vaan tehdä vai mikä olisi avuksi..

veikkaisin et sulla on vaa rintaa vahvemmat ojentajat! Älä ihmeessä normi penkkiä siinä tapauksessa pois jätä vaa treenaat rintaa yhtä kovaa ku ennenki.

myös rinnalta lähtöö voit harjoittaa niin että tuot sen tangon rintaan ja nostat sitten rinnalta irti noin 10-20cm.

Corpral-03 sanoi:
Eli penkissä sellanen ongelma et rinnalta lähtö on huono.. Esim. Samalla painolla millä otan rinnalta asti hikisen kakkosen niin n.8cm lankun kanssa menee kymppi. Pitäiskö tota lankkua vaan tehdä vai mikä olisi avuksi..

öö? ei se lankku ainakaan rinnaltalähtöön toimi. viisaammat varmaan osaa neuvoa tarkemmin, mutta esimerkiksi stoppipenkki, ylileveä penkki ja lattiapenkki saattaisivat auttaa. tästäkin muuten löytyy searchilla juttua.

Eikö lattiapenkki ota enemmän ojentajiin? Ja ojentajat työskentelee eniten punnerruksen loppuojennuksessa. Silti olen kuullut että lattiapenkki auttaa rinnaltalähtöön. Onko näin? Mulla ainakin tuntuu lattiapenassa että ojentajat ottais suurimman rasituksen vastaan.

lattiapenkki lähtee rinnan työllä tyhjästä, joten se on oikein hyvä noston alaosan liike. lattiapenkin loppuosa toki tulee ojentajilla, kuten muissakin penkeissä.

Mitäs mieltä jto olet siitä, että pitäisikö paineet päästää ala-asennossa kokonaan pois tuota lattiapenkkiä tehdessä? Tuntuu mielipiteitä olevan puolesta ja vastaani...
Itse olen tehnyt tuota lattiapenkkiä ojentajapäivänä pari 8-sarjaa. En päästä paineita pois alhaalla ja oteleveys on kapea (etusormet sileällä). Hyvin on ojentajiin mielestäni tuollain ottanut.

ellei paineita päästä, se suurin rasitus tulee ojentajiin, sillä alaosasta häviää aika paljon. lisää vielä, jos pikkusen pompauttaa. oteleveys tietenkin merkkaa myös. näkisin lähinnä variaatioina noi, enkä oikeena ja vääränä. käyttötarkotuksen mukaan sit sovelletaan jompaa kumpaa tai ei kumpaakaan.

Back
Ylös Bottom