• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Mikä jako paras natu treenaajalle? 1, 2 vai 3 -jakoinen?

Liittynyt
10.6.2013
Viestejä
139
Eli paskapuheet sikseen. Mikä jako olisi kaikista paras naturaalille treenaajalle jonka päätarkoituksena olisi maksimoida lihasmassan kasvattaminen. Tästä on niin saatanan monta mielipidettä ja teoriaa, että nyt lyödään lukkoon se yksi ja oikea tyyli. Onko paras tyyli vetää 1-jakoisella ohjelmalla joka toinen päivä? 2- jakoisella 2x viikkoon vai 3-6-jakoisella ohjelmalla lihat kerran viikkoon? Mitä mieltä?

Tässä juuri mietiskelen uutta treeniohjelmaa itselleni ja tuli mieleeni, että voisiko 1-jakoinen toimia parhaiten, jos olisi esim. 2-3 erilaista ohjelmaa, joissa jokaisessa ohjelmassa vaihtelisi aina suuren lihasryhmän liike ja vuorotellen käytettäisiin suuria liikkeitä treeneissä aina tyyliin joka toinen kerta.

Millä ohjelmalla natu kasvaa parhaiten? Tuota yksijakoista mietin siinä mielessä, että jos treenit olisi joka toinen päivä, niin keho olisi kokoajan ns. kasvutilassa, eikä ketju katkeaisi koskaan... myös koko kroppa kasvaisi samalla, eikä vaan esim. kädet, olkapäät tai muut.
 
Liittynyt
10.5.2012
Viestejä
266
Tehdään nyt asia harvinaisen selväksi: parasta jakoa natulle EI OLE. Eikä myöskään parasta jakoa roinaajalle. Ei siitä sen enempää.
 
Liittynyt
6.2.2003
Viestejä
12 235
Ikä
37
Eli paskapuheet sikseen. Mikä jako olisi kaikista paras naturaalille treenaajalle jonka päätarkoituksena olisi maksimoida lihasmassan kasvattaminen. Tästä on niin saatanan monta mielipidettä ja teoriaa, että nyt lyödään lukkoon se yksi ja oikea tyyli. Onko paras tyyli vetää 1-jakoisella ohjelmalla joka toinen päivä? 2- jakoisella 2x viikkoon vai 3-6-jakoisella ohjelmalla lihat kerran viikkoon? Mitä mieltä?

Tässä juuri mietiskelen uutta treeniohjelmaa itselleni ja tuli mieleeni, että voisiko 1-jakoinen toimia parhaiten, jos olisi esim. 2-3 erilaista ohjelmaa, joissa jokaisessa ohjelmassa vaihtelisi aina suuren lihasryhmän liike ja vuorotellen käytettäisiin suuria liikkeitä treeneissä aina tyyliin joka toinen kerta.

Millä ohjelmalla natu kasvaa parhaiten? Tuota yksijakoista mietin siinä mielessä, että jos treenit olisi joka toinen päivä, niin keho olisi kokoajan ns. kasvutilassa, eikä ketju katkeaisi koskaan... myös koko kroppa kasvaisi samalla, eikä vaan esim. kädet, olkapäät tai muut.
Joo'o. Milläs ajattelit tämän ratkaista? Mistä löydetään totuus? Sellaista ei olekaan, muuten ei olisi muita jakoja kuin se yksi.
 
Liittynyt
8.5.2013
Viestejä
1 145
No periaatteessa mikä vaa mis jokane lihas saa treeniä noin kahdesti viikos :D
 
Liittynyt
8.5.2013
Viestejä
1 145
huom. vähintään kahdesti!
Juu kyllä. Pienempiä lihaksia vois periaattees kai treenaa aika useinki. Mut just 1kerta viikkoo ylläpitää hyvin voimia 2-3kertaa kehittää useimmilla parhaite
 
Liittynyt
10.6.2013
Viestejä
139
minkä vituan takia jotkut sitten tekee jotain 3 jakoisia tai enempi
 
Liittynyt
26.5.2012
Viestejä
1 670
Niinku oon joskus aikasemminki sanonu, nii IMO parhaiten toimii se itteä eniten miellyttävä ohjelma. Jos haluttaa pumppailla enemmän, nii tekee vaikka 6-jakosta, jos taas haluttaa tehä raskaita perusliikkeitä tiheämmällä frekvenssillä, nii sitte ottaa 1- tai 2-jakosen.
 
Liittynyt
8.5.2013
Viestejä
1 145
minkä vituan takia jotkut sitten tekee jotain 3 jakoisia tai enempi
Kyl 3-jakosel saa just 2 kertaa hyvin treenattua lihakset kuten juuso ehdotti. Onko kukaa sanonu et jossai 4 tai enemmä jaetuis olis kauheesti järkee?
 
Liittynyt
14.4.2013
Viestejä
537
Kotipohja varmaa reenaa sit ihan ilma mitää järkee kun vääntää 5jakosta :rolleyes:
 
Liittynyt
9.8.2013
Viestejä
1 286
Kahesti viikossa saa treenaa jo sitten melkein joka päivä jos meinaa tehä jotain muuta ku mavee penkkii ja kyykkyy. Ja sit voi miettiä taas onko siinä järkeä jos on paikat paskana jo ku menee treenaa niitä lihaksia. Itellä menee melkein se viikko että jalat on palautunu treenistä.
 
Liittynyt
26.5.2012
Viestejä
1 670
Kahesti viikossa saa treenaa jo sitten melkein joka päivä jos meinaa tehä jotain muuta ku mavee penkkii ja kyykkyy. Ja sit voi miettiä taas onko siinä järkeä jos on paikat paskana jo ku menee treenaa niitä lihaksia. Itellä menee melkein se viikko että jalat on palautunu treenistä.
Jos treenaat niitä useammin, niin ne domssit myös lähtee nopeammin. Elimistö tottuu melkeen mihin vaan.
 

Oranki

The Pink Chocobo
Liittynyt
16.6.2010
Viestejä
9 822
No eipä siihen palautumiseen todellakaan mitään viikkoa mene. Lihaskipu ei tarkoita sitä ettei ois palautunut. Normi 1-jakoisesta jossa kroppa tehdään 3-4 kertaa viikkoon palautuu suht helposti. Sekin kannattaa ottaa huomioon, että omaa palautumiskykyä voi kehittää. Usein treenaamalla siihen tulee parempi kapasiteetti.
 
Liittynyt
25.2.2012
Viestejä
1 193
Ikä
25
minkä vituan takia jotkut sitten tekee jotain 3 jakoisia tai enempi
Esimerkiksi kolmi -ja nelijakoisessa ohjelmassa saadaan lihat myös rasitettua 2x viikkoon. 3-jakoisessa 2x suoraan (tosin riippuen jaosta) ja nelijakosella 1x suoraan ja 1x epäsuoraan. Jos 3-jakoisella haluaa kahdesti viikkoon treenata kropan läpi niin seuraava jako on hyvä: 1. Jalat 2. Selkä, takaolkapäät, hauis. 3. Rinta, ojentaja, olkapää, ja tyyliin 3on 1off.
 
Liittynyt
10.6.2013
Viestejä
139
Esimerkiksi kolmi -ja nelijakoisessa ohjelmassa saadaan lihat myös rasitettua 2x viikkoon. 3-jakoisessa 2x suoraan (tosin riippuen jaosta) ja nelijakosella 1x suoraan ja 1x epäsuoraan. Jos 3-jakoisella haluaa kahdesti viikkoon treenata kropan läpi niin seuraava jako on hyvä: 1. Jalat 2. Selkä, takaolkapäät, hauis. 3. Rinta, ojentaja, olkapää, ja tyyliin 3on 1off.
Teoriassa kyllä. Mutta mites sitten kun on parisuhde,työt ja koulu? Max salipäiviä 4 viikossa...
 
Liittynyt
4.12.2008
Viestejä
3 719
Niinku oon joskus aikasemminki sanonu, nii IMO parhaiten toimii se itteä eniten miellyttävä ohjelma. Jos haluttaa pumppailla enemmän, nii tekee vaikka 6-jakosta, jos taas haluttaa tehä raskaita perusliikkeitä tiheämmällä frekvenssillä, nii sitte ottaa 1- tai 2-jakosen.
Ei se nyt todellakaan noin mene :face: Se, että haluaa vaan pumppailla ja ottaa jonkun kuusjakoisen ei meinaa että sillä kehittyy automaattisesti paremmin kuin vaikka noilla 1 tai 2-jakoisilla... ehkä tyhmin väite koskaan. Voisin sanoa, että monet vaa ottaa heti jonkun monijakosen jotta pääsee heti pumppaamaan pikkuliikkeitä persereikä metrin ulkona ja jättää ne isot liikkeet vähemmälle.

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, yhtä ainutta oikeaa ohjelmaa ei ole, muuttujia on vitusti ja ne ratkaisee kehityksen.
 
Liittynyt
26.5.2012
Viestejä
1 670
Ei se nyt todellakaan noin mene :face: Se, että haluaa vaan pumppailla ja ottaa jonkun kuusjakoisen ei meinaa että sillä kehittyy automaattisesti paremmin kuin vaikka noilla 1 tai 2-jakoisilla... ehkä tyhmin väite koskaan. Voisin sanoa, että monet vaa ottaa heti jonkun monijakosen jotta pääsee heti pumppaamaan pikkuliikkeitä persereikä metrin ulkona ja jättää ne isot liikkeet vähemmälle.
Totta kai oletuksena on se, että ne ohjelmat on toteutettu järkevästi. Aivan samalla tavalla yksjakosen voi vetää ihan päin persettä.
 
Liittynyt
14.2.2013
Viestejä
95
Mun mielestä 3-jakoista isompaa ei kannata useimmissa tapauksissa enää tehä. 3-jakosessa saa jo niin paljon kaikkia eristäviä liikkeitä mukaan että harvalla on tarvetta siitä isompaa tehdä. Ite teen 2-jakosella ja sillä saa jo aika hyvin kaikille lihaksille jonkin melko eristävän liikkeen.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Mikä on paras 1-jakoinen ohjelma mielestäsi jota olet käyttänyt? Treeni 33
3 on 1 off - mikä treenijako? Treeni 4
Mikä jako salille, kun 3 aerobista ryhmätuntipäivää + 3 salipäivää? Treeni 3
Jalat saa paljon rasitusta, mikä treenijako? Treeni 10
Mikä paras ohjelma sekä massan että voiman lisäämiseen tauon jälkeen Treeni 12
Mikä on kyykyssä vikana? Treeni 44
Kohtuuttomat treenimäärät; mikä on liikaa, mikä liian vähän? Treeni 16
Mikä määrittää treenin kokonaiskuormituksen? Treeni 9
Tietääkö mikä laite toi on? Aito HIIT-laite!!! Treeni 3
Mikä on sinun 6-24kk treenisuunnitelma? Treeni 15
Mikä on kohtuullinen hinta yhdestä kuntosalikäynnistä? Treeni 36
Mikä avuksi? Treeni 13
Mikä vikana, kun treeni ei tuota tulosta? Treeni 36
mikä tässä on vikana kun en laihdu? Treeni 174
Mikä treeniojelma paras? (salipäiviä 4 viikossa) Treeni 6
mikä tän laitteen suomenkieline "kutsumanimi" on ---> Treeni 11
mikä laite? Treeni 1
Jerkku Mikä ilahdutti tänään salilla? Treeni 7055
Raudat eivät kasva, mikä neuvoksi? Treeni 14
Mikä järjestys? Treeni 1
mikä vika ? Treeni 2
Mikä ilahduttaa salilla? Treeni 27
Mikä pielessä kun ylimääräiset ei lähde? Treeni 25
Kyykyn eri vaiheet? Mikä rasittuu eniten ja milloin? Treeni 15
Näppivoimat ei riitä mavessa, mikä avuksi? Treeni 58
toisomaksimit - mikä on maksimi Treeni 6
Mikä on kun penkki laskee? Treeni 2
Mikä vikana? Treeni 10
Mikä vituttaa lisääntyneissä kiloissa? Treeni 114
Lihaskasvu - Mikä siellä oikeastaan kasvaa? Treeni 34
Mikä mättää Treeni 15
Mikä lie nimeltään Treeni 13
Mikä ohjelma Treeni 1
Mikä liike?? Treeni 1
Mikä mättää kun ei kulje? Treeni 13
Vaisut olkapäät ja ojentajat - mikä avuksi Treeni 14
Mikä ei-vatsaliike ottaa teillä eniten vatsaan Treeni 33
Viikon kireä aikataulu hidasteena. Mikä neuvoksi? Treeni 7
Mikä sai sinut aloittamaan salilla käynnin? Treeni 1
Mikä on menny vikaan? Treeni 4
Maksimikasvu pidemmillä sarjoilla(ko)? Treeni 5
kun mikään ei oikeen tunnu miltään? Treeni 20
Mikä mättää!? Miten muuttaa ohjelmaa?? Treeni 20
Mikäs liike tämä on? Treeni 12
mikä päiväkirja? Treeni 1
Mikä pielessä kun reenipainot ei nouse? Treeni 11
Treeni junnaa paikallaan, mikä avuksi Treeni 10
mikä on liikkeen virallinen nimi? Treeni 4
Mikä ärsyttää tavisten asenteissa salitreeniä kohtaan? Treeni 2
Mikä vikana treenaamisessa/kropassa? Treeni 13
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös