GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Mikä erottaa aloittelijan kokeneesta treenaajasta?

Ikä
43
Erottaa aloittelijan kokeneesta treenaajasta? Kuinka kauan aloittelija on vaan "aloittelija"?
Mietityttää kyseinen asia ku tunnen itseni vieläkin aloittelijaksi vaikka treenitaustaa on jo kertynyt yli neljä vuotta. Tuntuu et koko ajan oppii uutta ja mielenkiintoista.

Höh. Ite oon salilla rampannu kohta kuusi vuotta, mutta olen kyllä edelleen ihan täysi aloittelija :D Tosin voi fiilikset johtua siitä, että tuohon 6 vuoteen sisältyy enemmän taukoa kuin treeniä :jahas: Etenkin voimanostajana olen ihan totaalisen aloittelija.

edit: Voisko ton otsikon korjata järkevämmäksi?

Erottaa aloittelijan kokeneesta treenaajasta? Kuinka kauan aloittelija on vaan "aloittelija"?
Mietityttää kyseinen asia ku tunnen itseni vieläkin aloittelijaksi vaikka treenitaustaa on jo kertynyt yli neljä vuotta. Tuntuu et koko ajan oppii uutta ja mielenkiintoista.

Mielenkiintoinen aihe. Ehdotuksia kriteereiksi:
-kokeneemmalla punttaajalla on selkeästi laajempi liikevalikoima hallussaan (=osaa tehdä oikein isomman määrän liikkeitä)
-aloittelija ei toisaalta tunne vielä omia rajojaan, toisaalta ei edes yrittämällä todennäköisesti pysty treenaamaan kovaa JA turvallisesti
-kokeneempi osaa soveltaa treenin omiin tavoitteihinsa sopivaksi
-aloittelija ei kovin tarkkaan tiedä, mitä lihasta mikäkin liike treenaa

Yksi juttu myös, minkä itse huomasin, on se, että alottelijana kehittyy hirveetä vauhtia. Lihakset kasvaa ja treenipainot nousee, vaikka ei ihan perillä oliskaan vielä edes koko hommasta. Sit vähitellen alkaa hidastua kehitys ja sit yrittää hervottomalla hifistelyllä saada lisää sitä papua ja painoja. :rolleyes: